Domov SPRÁVY News Štyri turbá, 12 valcov, 2 128 koní. Hyperšport priamo z pekla

Štyri turbá, 12 valcov, 2 128 koní. Hyperšport priamo z pekla

Giamaro Katla
Foto: Giamaro Automobili

V malom mestečku Cavezzo v talianskom regióne Emilia-Romagna, pol hodiny jazdy autom od Modeny, v bývalej továrni na zdravotnícke potreby vzniklo hyperauto, aké nemá na svete obdobu. 

Nebudeme chodiť dlho okolo horúcej kaše – spoločnosť Giamaro Automobili vyvinula športové vozidlo s názvom Katla vybavené štvornásobne preplňovaným dvanásťvalcovým motorom s objemom 7,0 litra, výkonom 2 128 koní, 7-stupňovou manuálnou prevodovkou a pohonom iba zadných kolies. Je to dostatočne bláznivé?

Giamaro Katla
Foto: Giamaro Automobili

Pozadie neznámej spoločnosti

Automobil je do veľkej miery dielom rodiny Commendatore. Otec Giacomo vedie podnik s matracmi a je prominentným zberateľom automobilov. Bol tiež jedným z pôvodných podporovateľov spoločnosti Pagani a pomohol vyvinúť model Zonda. Jeho syn Pierfranceso je tiež automobilovým nadšencom a riadi každodenné operácie spoločnosti. Hlavným konštruktérom je Loris Bicocchi, ktorý svoju kariéru začal v Lamborghini ešte v 70. rokoch minulého storočia a neskôr pracoval pre Bugatti, Pagani, Koenigsegg aj Dallaru. Jeho podpis nesú vozidlá ako Lamborghini Countach a Diablo, Bugatti EB110 a Veyron alebo Koenigsegg CCX. Keďže spoločnosť pôsobí v oblasti, kde majú svoj domov značky ako Ferrari, Lamborghini, Maserati, Pagani či Ducati, nemali núdzu o záujem talentovaných a šikovných ľudí.

Foto: Giamaro Automobili

Spoločnosť zatiaľ predstavila prototypy, ktoré majú blízko k sériovej výrobe, ale ako poznáme z minulosti, nie všetky ambiciózne projekty to dotiahli až do samého konca. Podľa prvých informácií sa zdá, že Giamaro plánuje svoje vozidlá vyrábať vo výskumnom a vývojovom centre Cavezzo.

Predstavené kupé je postavené na monokoku z uhlíkových vlákien, ktorý nepoužíva samostatný pomocný zadný rám pre zavesenie kolies. Ak by sme si mali predstaviť rozmery vozidla, tak Katla je dlhšia, nižšia a širšia ako Corvette C8. Odpruženie je tvorené z CNC frézovaných hliníkových dvojitých priečnych ramien s vnútornými vinutými pružinami s adaptívnymi tlmičmi. Vozidlo má obuté kolesá od Bridgestone, špeciálnu sadu pneumatík Potenza Sport vyvinutú špeciálne pre tento projekt. Katla používa rozmery pneu 265/35ZR20 vpredu a 345/30ZR21 vzadu.

Foto: Giamaro Automobili

Motor s tromi kľúčikmi

Pohonná jednotka je vyvinutá v spolupráci s inžinierskou firmou Italtecnica, v ktorej vlastní Giamaro Automobili vlastnícky podiel. Turínsky závod vyrobil motor napríklad aj pre projekt Kimera Evo 37. Používa vačkové hriadele poháňané ozubenými kolesami a usporiadanie valcov do tvaru V so sklonom 120 stupňov. Medzi valcami sa nachádzajú štyri turbá, pričom každé pracuje iba s tromi valcami.

Foto: Giamaro Automobili

Zaujímavosťou je, že k vozidlu budú prislúchať tri kľúče. Biely kľúč odomkne nastavenie s výkonom obmedzeným na 789 koní. Čierny kľúč obmedzuje výkon na 1 647 koní a až červený kľúč odomyká plný výkonový potenciál. Mnoho komponentov je prispôsobiteľných a nastaviteľných a filozofia spoločnosti je založená na tom, že konkrétnemu zákazníkovi dokážu individualizovať nielen vzhľad vozidla, ale najmä jeho jazdný prejav. Cielené úpravy na zavesení kolies, tlmičoch, vyvážení či riadení dokážu zmeniť jazdný prejav, takže jedno vozidlo môže jazdiť ako Ferrari, zatiaľ čo iné bude mať jazdnými vlastnosťami bližšie napríklad k Porsche.

Ceny zatiaľ nie sú zverejnené, ale spoločnosť plánuje vyrábať len 30 vozidiel ročne.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokHrozba pre tunel Višňové: Toto môže všetko skaziť, obrovská skúška pre Slovensko
Nasledujúci článokTesla prepadla na dno. Európa už viac dôveruje čínskym EV
Práci redaktora sa venujem už viac než 20 rokov. Začínal som na portáli Autovia.sk, neskôr som sa stal členom redakcie magazínu Stop. Od roku 2022 som šéfredaktorom portálu startstop.sk.