Domov Lifestyle Lancia 037 Restomod je nádherná pripomienka lepších časov…

Lancia 037 Restomod je nádherná pripomienka lepších časov…

Lancia 037 Restomod je nádherná pripomienka lepších časov...

Kimera Automobili 037 je v skutočnosti lacnejší spôsob, ako vlastniť kultový rally model Lancia 037…

Keďže je pre automobilky čoraz ťažšie vyrobiť zaujímavé, pútavé a výkonné vozidlá, stále častejšie počúvame o takzvaných „restomodoch“. Ich podstatou je vziať staré legendárne auto a za pomoci súčasnej techniky ho pretvoriť do modernej doby, avšak stále s ohľadom na jeho pôvodné kvality. Písali sme o elektrickom Porsche 911 generácie 964 s výkonom 500 koní a dojazdom 240 kilometrov na jedno nabitie, ale existuje aj prerábka Porsche 914 s pohonom z moderného Porsche 918 Cayman, či de facto úplná prerábka Fordu Escort Mk2 s 2,5-litrovým Duratecom s výkonom 300 koní. No teraz sa pozrieme na niečo skutočne špeciálne. Kimera Automobili EVO37 vzdáva poctu rally legende, ktorou Lancia 037 bez akýchkoľvek pochýb je.

Lepší než originál?

Prečo práve model 037? Lancia urobila vyrobila len 207 kusov, ktoré slúžili ako homologizačné špeciály rally modelu 037 Stradale. Restomod sa preto môže javiť ako absolútna svätokrádež – veď kto by už len chcel modernizovať tak raritné auto?! Nehovoriac o cene: aukčná sieň RM Sotheby’s pripravuje dražbu jedného krásneho exempláru v originálnom stave, pričom cenu odhaduje na 700- až 900-tisíc eur… No tu je potrebné sa zastaviť a uviesť fakty na pravú mieru.

Rovnako ako originál, aj pre Kimeru Automobili 037 je východiskovým bodom karoséria civilnejšieho modelu Lancia Beta Monte Carlo. K nej však Kimera pridala rúrkové rámy, či tradičné 4 tlmiče na zadnej náprave, ako je vidieť na fotografii vyššie. Motor si zanechal 4-valcovú koncepciu, no je založený na technike nástupcu modelu 037, modelu Delta S4.

Moderné technológie, tradičný koncept

Samozrejme, ide o úplne nový motor vyrobený pomocou moderných technológií a know-how, čo podľa slov úpravcu znamená, že bez problémov dosiahne výkon na úrovni 500 koní. Rovnakým spôsobom bolo modernizované v podstate celé auto: dominantou je „reverzné inžinierstvo, ktoré bolo upravené do kontextu 21. storočia“.

Zadnému štvorcovému zaveseniu preto dominujú moderné tlmiče Ohlins, ktoré boli použité aj vpredu. Súpravu moderných bŕzd, ktoré sú väčšie a výkonnejšie ako pôvodne brzdy modelu 037, dodalo Brembo, zatiaľ čo nádherné 18-palcové predné, respektíve 19-palcové zadné retro disky sú obuté na moderných pneumatikách Pirelli P Zero. A nakoniec, krásna karoséria je poskladaná z ľahších a pevnejších karbónových panelov.

Kto sa pustí do takéhoto náročného projektu, pýtate sa? Nuž, na takúto rozsiahlu stavbu je potrebný tém ľudí s relevantnými skúsenosťami. Zakladateľ spoločnosti Luca Betti je bývalý rally jazdec, ktorý jazdil na WRC aj na európskych rally majstrovstvách. Členom tímu je aj Miki Biasion, ktorý súťažil v závodnej Lancii 037 a neskôr získal dva tituly WRC v Delte Integrale. A to najdôležitejšie nakoniec: motor má na svedomí tímu vedený Claudiom Lombardim, mužom zodpovedným za väčšinu závodných motorov z čias najväčšej slávy Lancie.

Kimeri Automobili plánujú vyrobiť 37 kusov, s cenovkou asi 480 000 eur. Na druhej strane, stále je to oveľa menej ako originál. A navyše ide o technicky zdokonalené auto…

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 2

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJCarthrottle
Predchádzajúci článokČína to myslí s elektromobilitou vážne. Masívne stavia stanice na výmenu batérií
Nasledujúci článokKoniec spaľovacím motorom. Fiat sa od roku 2030 stane celosvetovo elektrickou značkou