Domov Lifestyle Ford Capri 2.8 Injection: Klasika, na ktorú sa nedá zabudnúť

Ford Capri 2.8 Injection: Klasika, na ktorú sa nedá zabudnúť

Foto: Adam Recký

Ford Capri 2.8 Injection z roku 1981 ukázal, že európske kupé môže byť rovnako dravé ako americký Mustang.

Tretia generácia modelu Capri už v tom čase dozrievala do svojej finálnej podoby, no Ford sa rozhodol posunúť latku ešte vyššie. Model 2.8 Injection prišiel s výkonom, ktorý mohol konkurovať aj oveľa drahším autám, a zároveň si zachoval praktickosť, ktorá bola pre Capri typická. Vďaka vstrekovaniu paliva Bosch K-Jetronic, športovému podvozku a nezameniteľnému dizajnu sa stal ikonou, ktorá dodnes priťahuje pozornosť fanúšikov klasických áut.

Dizajn: Sebavedomie bez okázalosti

Už na prvý pohľad je jasné, že Ford Capri 2.8 Injection má v DNA zapísaný šport. Proporcie sú klasicky „pony car“ dlhá kapota, nízka línia strechy, krátka zadná časť. Ale namiesto americkej teatrálnosti tu hrá hlavnú rolu decentná agresivita. Dizajn oslovoval európske publikum, no zachovával si ducha pôvodného konceptu „byť Mustangom pre starý kontinent” ako to Ford sám nazýval.

Foto: Adam Recký

Model 2.8 Injection prišiel v roku 1981 ako odpoveď na klesajúci záujem o Capri v časoch, keď hot hatche ako Golf GTI menili definíciu športového auta. Ford preto upustil od prebytočných ozdôb a sústredil sa na vizuálnu silu detailu. Verzia Injection sa odlišuje čiernym lemovaním svetlometov, špecifickým označením na zadnej časti a elegantnými sedemlúčovými zliatinovými diskami.

Foto: Adam Recký

Zaujímavosťou sú pneumatiky 205/60 VR13, ktoré svojou šírkou a profilom dokonale zapĺňajú blatníky, no zároveň nevyvolávajú dojem prehnanej vizuálnej drámy. Dnes už tento rozmer pneumatík patrí medzi raritu. Aj preto majiteľ testovaného Capri siahol po elegantnom riešení zvolil retro štýl kolies o veľkosti 15 palcov, ktoré rešpektujú pôvodný dizajn, no zároveň umožňujú jednoduchšie obutie. Auto si tak zachovalo charakter a zároveň získalo praktickú výhodu.

Foto: Adam Recký

Žiadne krikľavé spojlery, žiadne zbytočné nálepky. Len čisté, vyvážené línie, ktoré zreli ako víno. Ford tým ukázal, že aj športové auto môže pôsobiť dospelo a sebavedomo bez potreby kričať. Capri 2.8i niesol podpis dizajnérov z európskeho Fordu, pričom finálne línie ladili v nemeckom Kolíne. Vzhľad odrážal snahu spojiť športový charakter s každodennou použiteľnosťou – cez deň decentné kupé, večer auto pripravené na jazdecký zážitok.

Foto: Súkromný archív Marián Segéň

Interiér: 80-te roky v športovom štýle

Po otvorení dverí vás privíta interiér, ktorý v roku 1981 pôsobil moderne a dnes vyvoláva príjemnú nostalgiu. Ford sa pri modeli 2.8 Injection sústredil na vodiča pridaval dôraz na športový zážitok ktorý je cítiť aj v interiéri. Športové sedadlá Recaro s výborným bočným vedením držia telo pevne aj pri ostrej jazde a zaručujú pohodlie na dlhších trasách. Tieto sedadlá neboli len na okrasu, vznikli ako reakcia na čoraz vyššie jazdné ambície Capri.

Foto: Adam Recký

Pred vodičom sa nachádza jednoduchý, ale účelný prístrojový panel so všetkým, čo potrebujete – veľký otáčkomer, rýchlomer, ukazovatele teploty, paliva a dobíjania. Stredová konzola nesie rukopis svojej doby. Plastové ovládače kúrenia, okrúhle výduchy ventilácie a tlačidlá, ktoré si vyžadovali pevnú ruku. Digitálne kazetové rádio pôsobilo ako technologická výbava budúcnosti, aj keď dnes pôsobí skôr ako retro artefakt. Vyššie stupne výbavy ponúkali aj elektrické okná a zrkadlá, čo bol v tej dobe luxusný prvok.

Foto: Adam Recký

Kvalita použitých materiálov bola priemerná, no spracovanie pôsobí dodnes solídne. Ani po desaťročiach nestratil interiér svoju pevnosť, nič výrazne nevŕzga a povrchy si zachovali slušnú odolnosť. Fordu sa podarilo vytvoriť kabínu, ktorá síce neohuruje luxusom, ale vyžaruje atmosféru čistej funkčnosti. Presne takú, akú si vodič športového kupé v 80. rokoch želal.

POKRAČOVANIE NA ĎALŠEJ STRANE

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.4 / 5. Počet hodnotení 8

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

1
2
3
Predchádzajúci článokŠkoda by mohla na cesty vrátiť Favorit. Dizajn už má hotový
Nasledujúci článokDesivý poplatok za parkovanie na letisku: Nastal prekvapivý koniec prípadu
Od roku 2024 pracujem ako redaktor a som členom redakcie magazínu Stop. Autá sú pre mňa nielen prácou, ale aj vášňou a celoživotnou zábavou. Rád cestujem, pravidelne sa zúčastňujem prestížnych tuningových stretnutí a zároveň jazdím amatérske slalomy, kde si užívam radosť z jazdy.