Domov SPRÁVY News Priznali chybu a vrátia do ponuky 5,7 l V8. Aj v Európe

Priznali chybu a vrátia do ponuky 5,7 l V8. Aj v Európe

Foto: RAM

Značka RAM oznamuje návrat 5,7-litrového HEMI V-8 počnúc modelom RAM 1500 modelového roka 2026. Objednávanie vozidiel vybavených motorom HEMI sa v Európe začne od júla. Prvé vozidlá s touto pohonnou jednotkou dorazia k predajcom v zime.

„Každý robí chyby. Ale to, ako ich zvládnete, vás definuje. My v RAM sme urobili jednu zásadnú, keď sme upustil od HEMI. Ale opravíme to. Neprinášame späť len legendárny motor V-8, ale zapaľujeme asertívny produktový plán a rozširujeme slobodu výberu pohonných jednotiek pre našich zákazníkov,” povedal Tim Kuniskis, generálny riaditeľ značky RAM. RAM 1500 prešiel v modelovom roku 2025 na šesťvalcové motory. Lenže spotrebiteľský sentiment vytvoril impulz k tomu, aby sa 5,7-litrový HEMI V-8 vrátil späť do radu RAM 1500.

Foto: RAM

RAM bude aj naďalej ponúkať efektívnejšiu jednotku Hurricane Straight Six Turbo, ale od spotrebiteľov sme počuli nahlas a jasne: neexistuje žiadna náhrada za ikonický HEMI V-8. Napokon na konci mesiaca počítame predaje zákazníkom, nie štatistikom alebo ideológom,dodal Kuniskis.

Foto: RAM

Protestný odznak

Každý RAM modelového roka 2026 s motorom HEMI bude niesť na blatníku protestný odznak, ktorý vytvoril dizajnérsky tím automobilky. Odznak obkresľuje hlavu barana tlačiacu sa dopredu poháňanú blokom HEMI V-8. HEMI bude k dispozícii v Európe v modelovom roku 2026 vo verziách modelu Laramie, Sport (príde neskôr), Limited ako súčasť agresívnej produktovej kadencie značky pokrývajúcej obdobie nasledujúcich 18 mesiacov.

Foto: RAM

5,7-litrový HEMI V-8 poskytuje výkon 395 koní a krútiaci moment 555 Nm v širokom výkonovom pásme, vylepšenom o technológie šetriace palivo, ktoré zahŕňajú variabilné časovanie vačkového hriadeľa a deaktiváciu valcov. Hybridný systém eTorque nahrádza tradičný alternátor namontovaný na motore remeňom poháňanou motorovou generátorovou jednotkou spolupracujúcou so 48-voltovou batériou, ktorá poskytuje rýchle a bezproblémové štartovanie motora, pridanie krútiaceho momentu na kľukovom hriadeli motora v určitých jazdných situáciách a rekuperáciu brzdnej energie, čo zlepšuje účinnosť.

Foto: RAM

Fungovanie hybridného systému

Systém eTorque ukladá energiu do kompaktnej lítium-iónovej batérie s kapacitou 430 Wh, ktorá je umiestnená v protihlukovo izolovanom kryte za zadnými sedadlami. Vzduchom chladený a vnútorne vetraný systém využíva dva chladiace ventilátory na udržanie optimálnej teploty batérie. 3-kilowattový DC-DC menič znižuje 48 voltov na nabíjanie konvenčnej 12-voltovej batérie a napájacieho príslušenstva. 5.7-litrový HEMI V-8 si zachováva tradičný štartér pre štartovanie v chladnom počasí. Výhody hybridného systému eTorque presahujú len funkciu vypínania motora. Zlepšuje radenie, zlepšuje deaktiváciu valcov a vyhladzuje prechody pri akcelerácii a brzdení, čím pomáha znižovať hluk a vibrácie. Napriek tomu uvádza výrobca priemernú spotrebu na úrovni 16 litrov na 100 km. Nová možnosť motora ponúka ťažnú kapacitu až 5200 kg (európska homologizácia do 3500 kg) a maximálnu nosnosť 793 kg.

Šesťvalec Hurricane

Má síce o dva valce menej, ale dvakrát preplňovaný šesťvalec ponúka maximálny výkon až 540 koní a krútiaci moment 706 Nm, čo predstavuje najvýkonnejší a najefektívnejší motor, aký bol kedy v modeli RAM 1500 ponúkaný.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 3

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokVolvo znovuobjavilo bezpečnostný pás. Pripútame sa inak
Nasledujúci článokSilné motory, taktické súboje aj legendy 90. rokov. Slovakiaring ožije veľkolepým moto-hudobným sviatkom
Vo svete motorizmu sa pohybujem približne 20 rokov. Hlavnou náplňou je online priestor www.startstop.sk a printový magazín Stop. Okrem áut sa rád venujem mojim dvom deťom, rád sledujem hokej a futbal.