Domov SPRÁVY News Najsilnejší Golf GTI histórie je v predaji, pripravte si poriadny balík peňazí

Najsilnejší Golf GTI histórie je v predaji, pripravte si poriadny balík peňazí

Volkswagen Golf GTI EDITION 50
Foto: Volkswagen

Najvýkonnejší, najrýchlejší, skrátka ten najlepší Golf s prívlastkom GTI, aký kedy vznikol. Volkswagen si pre fanúšikov pripravil skutočnú lahôdku, model EDITION 50, ktorý už je dostupný aj na Slovensku.

Volkswagen Golf GTI je jedno z najúspešnejších kompaktných športových vozidiel na svete, ktorého sa celosvetovo predalo viac ako 2,5 milióna kusov. Model EDITION 50, ktorého výroba sa začne koncom roka 2025, dorazí k prvým zákazníkom začiatkom roka 2026, teda práve včas na veľké jubileum modelu GTI. „Už 50 rokov predstavuje GTI pre Volkswagen viac než len výkon, precíznosť a radosť z jazdy: je to spôsob života, ktorý spája našich fanúšikov na celom svete – a je základným prvkom toho, čo nás ako značku robí takými silnými,” vysvetľuje Thomas Schäfer, generálny riaditeľ Volkswagenu.

Foto: Volkswagen

Vyšší výkon aj krútiaci moment

Automobilka zobrala svoju úlohu naozaj seriózne a verziu GTI si uctila skutočne úchvatným spôsobom. EDITION 50 je totiž najrýchlejším a najvýkonnejším sériovo vyrábaným modelom GTI v histórii. Môže sa pochváliť pôsobivým výkonom 239 kW (325 koní) zo špeciálne upraveného 2,0-litrového preplňovaného 4-valca. Maximálny krútiaci moment dosahuje 420 Nm, čím výrazne prekonáva základné GTI a dokonca aj GTI Clubsport.

Foto: Volkswagen

„Golf GTI EDITION 50 je naše doteraz najrýchlejšie a najvýkonnejšie GTI. S voliteľným balíkom Performance sme koncept GTI posunuli na úplne novú úroveň,” prízvukuje Sebastian Willmann, vedúci oddelenia vývoja podvozku a jazdnej dynamiky vo VW. Novo vyladený športový podvozok DCC, precízne nastavená uzávierka predného diferenciálu a vysoko presné progresívne riadenie prinášajú jubilejnému modelu výrazne lepšie dynamické vlastnosti.

Odtučňovacia kúra

Novinka zároveň „sedí“ o 15 mm nižšie ako klasický variant, s voliteľným balíčkom GTI Performance dokonca až o 20 mm. Súčasťou balíka sú aj na 19-palcových kovaných diskoch obuté semisliky Bridgestone Potenza Race. Poskytujú väčšiu priľnavosť pri menšom valivom odpore a sú približne o 1,1 kg ľahšie na pneumatiku ako štandardné plášte. Kované disky s hmotnosťou len 8 kg na kus sú približne o 3 kg ľahšie ako sériové 19-palcové disky kolies. Okrem toho titánový výfukový systém Akrapovič ušetril ďalších 11 kg hmotnosti.

Foto: Volkswagen

„Do voliteľného podvozku Performance sme zapracovali naše skúsenosti z päťdesiatročného vývoja modelu GTI. Vychádzali sme pritom z technológie podvozku legendárneho modelu Golf VII GTI Clubsport a v kombinácii s novými pneumatikami sa nám podarilo ešte viac zvýšiť úroveň priľnavosti na prednej náprave a zároveň dosiahnuť veľmi neutrálne a agilné jazdné vlastnosti. Našim zákazníkom tak ponúkame nielen najvýkonnejší model GTI v histórii, ale zároveň sme výrazne zvýšili presnosť pri zatáčaní v zákrutách a ešte viac spríjemnili zážitok z jazdy,” dodáva Willmann.

Najrýchlejšie GTI v histórii

Vylepšenia sa prejavujú nielen na papieri, ale aj na trati. Golf GTI EDITION 50 totiž v apríli 2025 vytvoril nový rekord na okruhu Nürburgring a stal sa najrýchlejším GTI v histórii. Vozidlo riadené profesionálnym pretekárom Benjaminom Leuchterom zvládlo kolo za 7:46,13, čím prekonalo aj verziu Clubsport. Leuchter opísal EDITION 50 ako najpresnejší a najintuitívnejší športový Volkswagen, aký kedy šoféroval.

Foto: Volkswagen

V neposlednom rade prichádza Golf GTI EDITION 50 aj s viacerými dizajnovými prvkami, ktoré ho odlišujú od bežného modelu. V interiéri sú škrupinové sedadlá so šachovnicovým vzorom inšpirované pretekárskymi modelmi, červené bezpečnostné pásy a kožený športový volant s označením GTI 50. Dané logo nájdeme aj na ozdobných lištách prahov či na zadnom spojleri. Vozidlo dostalo aj upravený predný nárazník po vzore Clubsportu a aj celkovo ostrejšie črty, ktoré ho už na prvý pohľad odlišujú od klasického GTI.

Cena a výbava

Volkswagen Golf GTI EDITON 50 je v predaji za akciových 48 790 €, čo je o 7-tisíc eur viac ako za štandardné GTI, o 3-tisíc viac ako za model Clubsport a zároveň o necelých 4-tisíc menej ako za variant R s pohonom všetkých kolies a výkonom 333 koní. V štandardnej výbave EDITION 50 je v porovnaní s modelom GTI navyše adaptívne pruženie DCC, červené pedále z nerezovej ocele, volant a nástupné lišty s logom GTI 50, červené 19-palcové disky kolies, strešný spojler s logom GTI 50, čierno lakované vonkajšie spätné zrkadlá a vozidlu absentuje obmedzovač rýchlosti, takže ako jediný Golf v ponuke dokáže uháňať rýchlosťou až 270 km/h. Príplatok za balík Performance s odľahčenými diskami kolies, semislikami, zníženým podvozkom a výfukom Akrapovič činí 3 900 €.

Model Golf GTI Golf Clubsport Golf GTI 50 Golf R
Výkon (k) 265 300 325 333
Krút. moment (Nm) 370 400 420 420
Hmotnosť 1501 1505 1512 1588
Objem nádrže (l) 50 50 50 55
Zrýchlenie (s) 5,9 5,6 5,3 4,6
Max. rýchlosť (km/h) 250 250 270 250
Cena (€) 41 590 45 490 48 790 52 490

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.7 / 5. Počet hodnotení 15

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!