Domov SPRÁVY News Elektrický VW ID.2 GTI je vo vývoji. Dostať by mal aj hardcore...

Elektrický VW ID.2 GTI je vo vývoji. Dostať by mal aj hardcore verziu Clubsport

Foto: Autocar

V otázke prechodu na elektrický pohon väčšina automobiliek zaradila spiatočku a svoje elektrické plány odsunula. Volkswagen však ide plnou parou vpred a pripravuje dokonca ostrý elektrický hatchback.

O malom a cenovo dostupnom elektromobile menom VW ID.2 sa hovorí už poriadne dlhú dobu. Automobilka si však s jeho uvedením dáva na čas. Napriek tomu sa už ale otvorene hovorí o jeho športovej verzii s prívlastkom GTI a tam to vraj nekončí. VW totiž podľa všetkého pracuje aj na hardcore variante s označením Clubsport.

Pre magazín Autocar to prezradili zdroje blízke značke Volkswagen. Klasické ID.2 GTI by malo vychádzať z konceptu, ktorý značka predstavila ešte koncom roka 2023. Športová verzia malého elektromobilu by mala dostať novú generáciu elektromotorov APP550 s výkonom na úrovni 166 kW, teda 226 koní. Hovorí sa o uvedení na trh ku koncu roka 2026, no v prvom rade si musíme počkať na základný model.

VW Golf GTI

Chýbať by nemala ani verzie Clubsport

Ako však uvádza Autocar, insideri prezradili, že inžinieri z nemeckého Braunschweigu vraj pracujú na ešte potentnejšej verzii. Podľa neoficiálnych informácií by malo ísť o variant GTI Clubsport (po vzore Golfu), pričom výkon by mal dosiahnuť 210 kW (285 k). Okrem dodatočného výkonu by však nemali chýbať ani viaceré mechanické a elektronické vylepšenia.

Hlavným z nich je plne mechanický diferenciál s obmedzeným preklzom, ktorý ponúka možnosť vektorovania krútiaceho momentu medzi prednými kolesami. „Nepracujeme so zásahom do bŕzd,“ povedal jeden zo zdrojov. „Je to plne mechanický systém.“ Medzi ďalšie zvažované vylepšenia vraj patrí variabilné dodávanie krútiaceho momentu a funkcia virtuálneho radenia. Tieto systémy spoločne regulujú rýchlosť nárastu krútiaceho momentu v závislosti od rýchlosti a pridania plynu, aby sa znížilo trhanie pri prudkom zrýchlení a zároveň kopírovali stupňovitú odozvu tradičnej manuálnej prevodovky. Oba GTI varianty by mali byť postavené na platforme MEB-21.

Hoci dátum uvedenia na trh ešte nepoznáme, očakáva sa, že ID.2 GTI Clubsport bude nasledovať šablónu nastavenú modelmi Golf GTI Clubsport. Teda nielen vyšší výkon, ale aj spomínané mechanické vylepšenia a pochopiteľne aj vyššiu cenovku.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJAutocar
Predchádzajúci článokDrahomír Piok: Pri elektrických autách sa ľudia často opúšťajú