Aktuálne sa teší väčšiemu záujmu ako Dacia Sandero. Sympatický hatchback s dobre navrhnutou kabínou a nadpriemernými jazdnými vlastnosťami sa na Slovensku začal ponúkať v špeciálnej výbave za zvýhodnenú cenu.
Štvrtinu predajov síce tvorí hybridný pohon, ale väčšina zákazníkov stále siaha po spaľovacích verziách. Renault Clio sa v máji stal už druhý mesiac za sebou najpredávanejším vozidlom v Európe, keď si našiel podľa údajov JATO Dynamics až 21 163 nových majiteľov. Druhá Dacia Sandero zaznamenala 19 948 nových registrácií. Predaje pozoruhodne rastú čínskym automobilkám, čomu sme sa venovali podrobnejšie v tomto článku.
Renault teraz pre slovenských zákazníkov pripravil špeciálnu edíciu Generation, ktorej výbava reflektuje špecifické preferenciu tunajšieho trhu. Renault Clio Generation je tak vybavené presne tými prvkami, ktoré slovenskí zákazníci najviac oceňujú – či už pri každodennom používaní alebo z praktického hľadiska. Súčasťou edície Generation sú preto predné full LED svetlomety, 7-palcový digitálny prístrojový štít, multimediálny systém Easy Link s možnosťou prepojenia so smartfónom či zadná parkovacia kamera so senzormi. Nesmú chýbať ani vyhrievané predné sedadlá, ktoré v zime ocenia najmä dámy, alebo hands-free karta na pohodlný prístup do vozidla bez nutnosti použitia kľúča. Praktickú výbavu dopĺňajú elektricky nastaviteľné, vyhrievané a elektricky sklápateľné vonkajšie spätné zrkadlá.

S dvoma motorizáciami
Edícia Renault Clio Generation je k dispozícii s benzínovým motorom TCe 90 alebo motorizáciou ECO-G 100 umožňujúcou jazdiť na benzín aj LPG. Cena modelu Clio Generation začína na sume 15 400 € s DPH. Využiť je možné aj financovanie 50/50, keď na začiatku uhradíte 50 % z ceny vozidla, ďalších 11 mesiacov hradíte splátky poistenia a v poslednej, dvanástej splátke uhradíte zvyšných 50 % ceny vozidla spolu s poistením.

Edícia Generation je tak skutočne rozumne vyskladaná, no pokiaľ by sa vám páčilo mať podobné vozidlo ešte lepšie vybavené, pripomíname, že Clio v štandardných výbavových stupňoch ponúka okrem iného aj 20 asistenčných systémov, adaptívny tempomat, 360° kamerový systém, automatický parkovací systém alebo systém aktívneho núdzového brzdenia s detekciou chodcov a cyklistov. V rámci redakčných testov tohto modelu nás najviac oslovila hybridná motorizácia, ktorá poskytuje zaujímavú dynamiku pri skutočne nízkej spotrebe paliva. Tá je však cenovo posadená trochu vyššie (23 700 €), vozidlo však prakticky dostanete v plnej výbave. Priplatiť si je potrebné len za audiosystém Bose (500 €), 360-stupňový kamerový systém s automatickým parkovaním (600 €) a vyhrievanie sedadiel a volantu (320 €).