Mitsubishi Grandis je kompaktné SUV založené na platforme CMF-B a nadväzuje na uvedenie modelov ASX a Colt v Európe v roku 2023. Označenie Grandis sa do Európy vráti po 13 rokoch. Ponuka bude zahŕňať mild-hybridné (MHEV) aj hybridné modely (HEV).
Mitsubishi implementovalo do vozidla svoje vlastné dizajnové prvky, takže Grandis aspoň čiastočne nesie svoju vlastnú identitu. Názov Grandis je odvodený z latinského slova znamenajúceho veľký a pôsobivý, čo symbolizuje jeho veľký vnútorný priestor a vonkajší dizajn. Predná časť nesie má charakteristický dizajn Dynamic Shield s lesklou čiernou mriežkou chladiča a saténovo striebornými akcentmi. Plynulá línia strechy, ktorá sa tiahne smerom dozadu, vytvára bočnú siluetu, ktorá vyvažuje dynamický štýl s priestranným interiérom, zatiaľ čo novo navrhnuté 19-palcové zliatinové disky kolies pôsobia kvalitne a prémiovo. Vzadu vozidlo preberá dizajnovú identitu Sculptural Hexagon a predstavuje vyrezávaný šesťuholníkový motív. Elegantné, horizontálne zarovnané zadné kombinované svetlá tiež dodávajú nádych modernej sofistikovanosti.

Vnútorný priestor
Interiér ponúka praktické dvojradové päťmiestne usporiadanie, ktoré sa zameriava na jednoduchosť používania. Zadné sedadlá sú vybavené posuvnou funkciou, ktorá umožňuje nastavenie dopredu a dozadu o 160 milimetrov. Objem batožinového priestoru je možné rozšíriť zo 434 litrov až na 566 litrov pri posunutí zadných sedadiel úplne dopredu a až na 1 455 litrov so sklopenými operadlami zadných sedadiel. Elektricky ovládané dvere batožinového priestoru sa dajú otvárať a zatvárať nielen pomocou spínačov na prístrojovej doske a samotných dverách batožinového priestoru, ale aj bez použitia rúk – jednoduchým umiestnením nohy pod zadný nárazník. Panoramatická sklenená strecha s elektrochromatickou funkciou nás nadchla už v Renaulte Symbioz a umožňuje používateľom prepínať medzi priehľadnosťou a tieňovaním stlačením tlačidla. Prednastavené konfigurácie ponúkajú nastaviteľné možnosti, ktoré používateľom umožňujú prepínať medzi plne priehľadnou strechou, úplne zatienenou strechou alebo deleným režimom s priehľadnosťou vpredu a tienením vzadu alebo naopak.

Hnacie ústrojenstvo
Mitsubishi Grandis bude k dispozícii s dvoma rôznymi pohonnými jednotkami. Prvým je 1,3-litrový benzínový turbomotor s priamym vstrekovaním paliva a mild-hybridnou technológiou, ktorý je možné spárovať so 6-stupňovou manuálnou alebo 7-stupňovou dvojspojkovou automatickou prevodovkou. Výkon dosahuje 103 kW. Hybrid má 115 kW, pričom je vybavený atmosférickým štvorvalcovým benzínovým motorom s objemom 1,8 litra s výkonom 80 kW, dvoma elektromotormi (hnacím motorom s výkonom 36 kW a generátorom s výkonom 15 kW), lítium-iónovej batérie s kapacitou 1,4 kWh (kWh) a multimódovej prevodovky. Hybridný systém analyzuje jazdné podmienky v reálnom čase a automaticky riadi optimálne rozdelenie výkonu medzi motorom a elektromotorom na základe stavu hnacej sústavy a spotreby energie.

Digitálne technológie a konektivita
Okrem vertikálneho 10,4-palcového systému Smartphone-link Display Audio (SDA) ponúka nový Grandis pokročilú konektivitu so zabudovaným Google. Patrí sem Google Assistant, ktorý využíva rozpoznávanie hlasu na uskutočňovanie hovorov, prehrávanie hudby a úpravu teploty klimatizácie, Mapy Google, ktoré poskytujú navigačné možnosti a dopravné informácie v reálnom čase napokon a Google Play, ktorý ponúka viac ako 100 aplikácií pre hudbu, hry, streamovanie videa a ďalšie, rovnako ako smartfón. Obe Apple CarPlay a Android Auto sú podporované, čo umožňuje bezdrôtové pripojenie k smartfónu. Okrem toho je možné prostredníctvom SDA ľubovoľne zvoliť štyri jazdné režimy, Perso, Eco, Comfort a Sport, v závislosti od preferencií vodiča a jazdných podmienok. A nakoniec, mobilná aplikácia Mitsubishi Motors vylepšuje konektivitu pomocou funkcie vyhľadávania vozidiel napríklad pri parkovaní na veľkých parkoviskách.