Prakticky to jediné, čo nám pri teste modelu KGM Actyon chýbalo, bol úspornejší motor. Pretože nový Actyon toho ponúka naozaj veľa a to za skutočne atraktívnu cenovku. Ale predsa len, živiť SUV s desaťlitrovou spotrebou nie je pre každého.
To sa však už čoskoro môže zmeniť, pretože KGM Actyon bol na domácom kórejskom trhu predstavený s výkonnejšou a zároveň úspornejšou hybridnou motorizáciou, o ktorej automobilka tvrdí, že v meste jazdí až 94 % času na elektrinu. Len na porovnanie, full-hybridy od Renaultu, resp. Dacie jazdia podľa materských značiek v mestskej premávke na elektrinu 80 % času. V prípade Renaultom sme si už zvykli na spotrebu okolo 5 l/100 km (podľa veľkosti auta), KGM uvádza priemernú spotrebu stále prijateľných 6,3 l/100 km (podľa kórejského homologizačného cyklu, oficiálne spotreba podľa normy WLTP tak môže byť iná). A ako poznáme Kórejcov, príplatok za hybridnú alternatívu určite nebude príliš vysoký, takže investícia do hybridu sa určite oplatí. Treba len vydržať.

KGM potrebuje s ohľadom na emisné predpisy v Európe elektrifikovať svoj modelový rad, takže je pravdepodobné, že hybridná jednotka založená na 1,5-litrovom preplňovanom štvorvalci sa neskôr dostane pod kapotou aj ostatných modelov. Príchod tejto verzie do Európy a ani jej cena zatiaľ nie sú známe, takže musíme zatiaľ vychádzať z toho, čo sa udialo na (pre KGM) domácom trhu.
Veľká batéria a 9-stupňový automat
KGM Actyon Hybrid teda poháňa nový plne hybridný pohonný systém pozostávajúci z bežného benzínového motora 1,5 Turbo GDI s výkonom 150 koní a maximálnym krútiacim momentom 220 Nm, ktorý je spojený s elektromotorom s výkonom 130 kW (177 koní) a krútiacim momentom 300 Nm. Systém dopĺňa až 9-stupňová automatická prevodovka e-DHT a LFP batéria s kapacitou až 1,83 kWh. KGM v oficiálnej tlačovej správe uvádza, že Actyon Hybrid dokáže prejsť až 94 % jázd v meste v plne elektrickom režime. To bude možné určite len na základe rýchleho dobíjania batérie spaľovacím motorom. Sme zvedaví, ako v KGM zvládli túto kooperáciu jednotlivých motorov a ich odhlučnenie. Čo sa týka pohonu, vyzerá to tak, že Actyon Hybrid sa bude kvôli úspore paliva ponúkať len s pohonom predných kolies. Cena hybridu na domácom trhu narástla oproti štandardnej verzii v prepočte len o niečo viac ako 1 000 eur.