Prvý sériový model novovzniknutej značky AUDI, vytvorený špeciálne pre čínsky trh, zišiel z montážnej linky 18. augusta v závode Anting. Predpredaj modelu AUDI E5 Sportback, vyvinutého v rámci strategického partnerstva medzi spoločnosťou Audi a jej čínskym partnerom SAIC, sa začal v ten istý deň. Prvé vozidlá budú zákazníkom dodané v septembri.
Na výrobu modelov AUDI zriadili obaja partneri špecializovaný výrobný závod v existujúcom závode SAIC Volkswagen v meste Anting v Šanghaji. Spočiatku tam bude model E5 Sportback vyrábať približne 700 zamestnancov. V priebehu nasledujúcich dvoch rokov by mali nasledovať ďalšie dva modely AUDI. Výrobné operácie v meste Anting sa vyznačujú vysokým stupňom automatizácie, najmodernejšími technológiami, vrátane strojového učenia na monitorovanie kvality, a plne digitalizovaným systémom riadenia výroby.

Štvordverový Sportback je plne elektrický fastback, ktorý kombinuje dynamické proporcie, výkon až 579 kW a maximálny dojazd 770 km. Štyri rôzne pohonné jednotky ponúkajú pohon zadných kolies alebo pohon všetkých kolies quattro a zrýchľujú z 0 na 100 km/h už za 3,4 sekundy. E5 Sportback je postavený na novej pokročilej digitalizovanej platforme (ADP), ktorá umožňuje vykonávať bezdrôtové aktualizácie vozidla.
Verzia | Pohon | Batéria | Dojazd (CLTC) | Výkon | Cena v prepočte na eurá |
---|---|---|---|---|---|
Pioneer | RWD | 76 kWh | 618 km | 220 kW | 28 150 € |
Pioneer Plus | RWD | 100 kWh | 773 km | 300 kW | 32 200 € |
Pioneer Quattro | AWD | 83 kWh | 623 km | 386 kW | 32 200 € |
Flagship Quattro | AWD | 100 kWh | 647 km | 579 kW | 38 175 € |
Veľkými písmenami, bez štyroch krúžkov
Nová značka AUDI – písaná veľkými písmenami, bez štyroch krúžkov – vznikla ako rýchla reakcia na meniace sa požiadavky čínskeho trhu. Nový sériový model bol v spolupráci Audi a SAIC vyvinutý mimoriadne rýchlo. V porovnaní s bežným časom vývoja sa ho podarilo skrátiť o 30 %. Výsledkom spolupráce medzi inžinierskymi a dizajnérskymi tímami v nemeckom Ingolstadte a čínskom Šanghaji je vozidlo ponúkajúce luxus prispôsobený čínskemu životnému štýlu a vkusu, pričom spája vynikajúce jazdné výkony, prémiovú kvalitu Audi s konektivitou poháňanou umelou inteligenciou.

Vozidlo je vybavené 29 snímacími hardvérovými jednotkami, vrátane Lidaru s možnosťou detekcie na veľké vzdialenosti, troch radarov s dlhým dosahom, dvanástich ultrazvukových senzorov, jedenástich kamier a niekoľkých multimodálnych snímacích jednotiek.
Podrobnejšie sme sa tomuto vozidlu venovali TU.