Značka Hyundai to s elektrickými vozidlami myslí vážne a je pripravená vytiahnuť eso z rukáva. Pripravuje totiž cenovo dostupný elektromobil, s ktorým chce osloviť širšie spektrum zákazníkov.
Masový prechod na elektrické vozidlá naráža na viaceré problémy, no jedným z nich je jednoznačne cenová dostupnosť. Väčšina elektromobilov totiž do tejto kategórie rozhodne nespadá a spotrebitelia tak často volia lacnejšiu konvenčnú alternatívu. Viaceré automobilky to však hodlajú zmeniť a pripravujú, či už dokonca uviedli na trh, lacné elektrické modely. Ďalší plánuje čoskoro predstaviť aj Hyundai.
Juhokórejská automobilka pripravuje cenovo dostupného konkurenta pre Renault 4, aby posilnila svoju pozíciu v Európe a zároveň sa výrazne priblížila k svojej sesterskej značke Kia v oblasti predajného úspechu. Na starom kontinente má totiž pred Hyundaiom stále mierny náskok. V prvej polovici 2025 tu predala o 7 939 viac vozidiel, celkovo 273 619 kusov.

Hyundai rozšíri svoju ponuku elektromobilov
Novinka by mala byť veľkosťou na úrovni modelu Bayon, čo potvrdzujú aj prvé fotky z testovania. S najväčšou pravdepodobnosťou dostane meno IONIQ 2. Hyundai sa tak vydáva do pomerne nového segmentu, triedy elektrických hatchbackov. Ako informuje Autocar, IONIQ 2 bude spriaznený s novým modelom EV2 sesterskej značky Kia a vyplní medzeru medzi modelmi Inster a Kona Electric. Súčasná elektrická ponuka Hyundaiu sa tak rozrastie o siedmy model.
Kategória elektrických hatchbackov v poslednej dobe naberá na sile. Okrem nedávneho uvedenia Renaultu 4 sa automobilový svet pomaly pripravuje aj na predstavenie vozidiel Volkswagen ID2, Škoda Epiq či Kia EV2. Do partie sa čoskoro pridá aj Hyundai IONIQ 2, keďže značka ho plánuje odhaliť na autosalóne v Mníchove budúci mesiac, pričom do predaja by sa mal dostať v treťom štvrťroku 2026. Spomínaná Kia EV2 by sa u predajcov mala objaviť dokonca o pár mesiacov skôr.

„Veľmi sa angažujeme v elektrifikácii našej ponuky a v nasledujúcich rokoch chceme zvýšiť podiel elektrifikovaných vozidiel v našej ponuke,“ prezradil pre Autocar šéf Hyundai Europe Xavier Martinet. Podobne ako EV2, aj IONIQ 2 bude postavený na škálovateľnej platforme E-GMP, ktorú používajú takmer všetky elektromobily v Hyundai Motor Group.
Cenovo dostupný elektromobil
Je preto pravdepodobné, že bude mať podobnú konfiguráciu ako o niečo väčší model Kia EV3. Ten sa predáva s batériami o kapacite 58,3 kWh alebo 81,4 kWh. Na pohon slúži len jeden elektromotor a hnaciu silu prenáša výhradne na predné kolesá. Veľkým lákadlom pri modeli IONIQ 2 by mala byť aj cena, ktorá by mala byť na úrovni 30-tisíc eur. Podarí sa ním Hyundaiu zaujať širšie spektrum zákazníkov?