Nemecký časopis Manager Magazin priniesol v druhej polovici augusta správu, ktorá otriasla svetom automobilov. Mercedes a BMW mali údajne rokovať o aliancii v oblasti pohonných jednotiek, pričom Mercedes mal podľa nej začať používať štvorvalcové benzínové motory vo svojich vozidlách typu PHEV a REV.
Správe sa venoval aj britský Autocar, ktorý informoval, že agregát, o ktorý by mali mať manažéri v Mercedese záujem, by mal byť odvodený od súčasného prepĺňaného benzínového dvojlitrového motora s kódovým označením B48, ktorý BMW používa takmer vo všetkých svojich aktuálnych modeloch. Tento agregát sa vyrába v rakúskom Steyri, pričom je navrhnutý na použitie v pozdĺžnom aj priečnom usporiadaní, čím by bol vhodný pre širokú škálu kompaktných a stredne veľkých modelov značky Mercedes.
Pre Mercedes by to zabezpečilo dodávku motorov spĺňajúcich normu Euro 7, čo je kľúčové pre pokračovanie výroby modelov so spaľovacím motorom, a zároveň by to pomohlo rozšíriť ponuku plug-in hybridov bez ďalších veľkých investícií do vývoja štvorvalcových motorov.
Automobilka s trojcípou hviezdou začiatkom tohto desaťročia verila, že sa na trhu presadí s plne elektrickými vozidlami. Lenže slabší dopyt po ich elektromobiloch a po elektromobiloch všeobecne viedol k zmene stratégie a podobne ako aj iní výrobcovia, aj Mercedes vidí, že v prechodnom období bude dopyt po plug-in hybridoch, prípadne po elektromobiloch s predĺženým dojazdom (REV).

Motor M252 nie je vhodný do PHEV
Správy boli založené aj na tom, že nová generácia modelu CLA síce príde s úplne novým benzínovým štvorvalcovým motorom a mild-hybridnou technológiou, lenže údajne táto pohonná jednotka nie je najvhodnejšia do plug-in hybridného systému a vyrába sa v Číne, čo môže znamenať potencionálne vysoké clá pri dovoze do USA. Ak by sa BMW s Mercedesom dohodli na spolupráci, mohli by motory vyrábať spoločne priamo v USA, čím by clá úplne obišli a ich automobily by boli na trhu konkurencieschopnejšie.
Dodávanie motorov iným výrobcom je pritom pre BMW relatívne bežné. Automobilka dodáva motory napríklad pre značky ako Range Rover, Ineos alebo Morgan. Motor BMW využíva napríklad aj športové kupé Toyota Supra.
BMW ani Mercedes správu o rokovaní v oblasti spolupráce v dodávkach motorov nekomentovali. Mlčanie prelomil až technologický riaditeľ značky Mercedes-Benz Marcus Schäfer, ktorý je od roku 2019 aj členom predstavenstva spoločnosti. Na autosalóne IAA v Mníchove povedal, že na týchto informáciách nie je ani kúsok pravdy. Schäfer uviedol, že Mercedes-Benz nemá v úmysle používať externé motory a už vôbec nie od priameho konkurenta, akým je BMW. “Vyvinuli sme vlastnú novú rodinu modulárnych motorov FAME, ktorá pokrýva všetky objemy a spĺňa normy EU7, China 7 aj americké predpisy.” Potvrdil tiež, že motory V8 aj V12 budú naďalej súčasťou modelového portfólia značky.