Domov SPRÁVY News Torres Hybrid: Kórejské SUV dostáva úspornú technológiu od BYD

Torres Hybrid: Kórejské SUV dostáva úspornú technológiu od BYD

Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Automobilka KGM Mobility, donedávna známa ako SsangYong, pokračuje v transformácii svojho modelového portfólia. Po benzínových verziách a čisto elektrickom modeli Torres EVX prichádza tretí variant – Torres Hybrid. Nová verzia reaguje na dopyt zákazníkov po úspornejšej prevádzke, no zachováva si priestrannosť, výkon aj atraktívnu cenu.

Za vývojom novej technológie stojí spolupráca KGM s čínskym lídrom v oblasti elektromobility, spoločnosťou BYD. Torres HEV využíva full-hybridný pohon, čo znamená, že nie je potrebné nabíjať batériu zo siete, pretože o všetko sa stará samotné auto. Pod kapotou pracuje známy preplňovaný benzínový štvorvalec 1.5 GDI Turbo s výkonom 150 koní a krútiacim momentom 220 Nm, ktorý dopĺňa elektromotor naladený na 177 koní a 300 Nm. Spoločne ponúkajú systémový výkon 150 kW (204 koní), čo zabezpečuje dynamickú jazdu a dostatok výkonu aj pri plnom zaťažení. O prenos sily sa stará šesťstupňová automatická prevodovka e-DHT s integrovaným elektromotorom.

Nižšia spotreba a lepšia efektivita

Hybridný Torres HEV prináša zásadné zlepšenie v oblasti efektivity. KGM uvádza, že nový pohon je až o 41 % úspornejší v porovnaní s benzínovou verziou. Priemerná spotreba sa pohybuje na úrovni 5,9 až 6,1 l/100 km, čo je výrazne lepší výsledok než pri bežnom motore 1.5 GDI Turbo, ktorý potrebuje 7,9 až 9,1 litra. Vozidlo využíva trakčný akumulátor s kapacitou 1,83 kWh, čo je na full-hybrid pomerne veľká hodnota. Pohotovostná hmotnosť pritom narástla iba o 52 kilogramov na 1670 kg, takže negatívny vplyv na dynamiku je minimálny. Maximálna rýchlosť klesla oproti benzínovej verzii na 180 km/h, no v praxi je dôležitejšia úspornosť a plynulosť jazdy.

KGM Torres
Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Hybridný Torres sa cenovo stavia presne medzi tradičný benzínový model a čisto elektrickú verziu EVX. Základná cena hybridu vo výbave Club začína na 30 370 €, čo je o 4 380 € drahšie než základný benzínový Torres (25 990 €), avšak o 5 620 € lacnejšie než elektrický Torres EVX (35 990 €). Zaujímavosťou je, že v prípade najvyššej verzie Premium stojí hybridný Torres viac len o 2 190 € viac než porovnateľná benzínová alternatíva, čo robí z hybridu veľmi lákavú voľbu.

Torres HEV cieli na vodičov, ktorí hľadajú priestranné rodinné SUV s atraktívnou cenou, dobrým výkonom a zároveň úspornejšou prevádzkou. Hybrid ponúka výhody benzínového modelu ako sú dostupnosť, jednoduchosť tankovania a veľký dojazd, no zároveň citeľne znižuje náklady na palivo.

TEST Ssangyong Torres - konkurencia pre Kodiaq?

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!