Čínska spoločnosť Dreame Technology sa rozhodla urobiť krok, ktorý by ešte pred pár rokmi pôsobil ako science fiction. Spoločnosť známa najmä výrobou výkonných vysávačov a robotických čističov, oficiálne oznámila, že mieri do segmentu ultra-luxusných elektromobilov. Jej ambíciou je postaviť hyperauto schopné konkurovať legendárnemu Bugatti Veyron a predstaviť ho plánuje v roku 2027, píše portál CarNewsChina.
Firma si doteraz budovala renomé najmä vďaka prelomovej technológii vysokorýchlostných elektromotorov s digitálnym riadením. Tento rok získala svetovo prvú certifikáciu od spoločnosti Sullivan za motor s výkonom 200-tisíc otáčok za minútu, ktorý aktuálne využíva vlajkový vysávač Dreame Z50 Station. Práve táto technológia má byť základom nového hyperauta a symbolom toho, že automobilový koncern vie preniesť špičkové inžinierstvo z domácností priamo na cestu.

Dreame vo svojom vyhlásení uviedlo, že luxusnému automobilovému trhu chýba inteligentná elektrická značka. Tradiční hráči ako Bugatti či Bentley sa podľa nich prispôsobujú trendu elektrifikácie príliš pomaly a priestor pre inováciu je otvorený. Preto chcú prísť s hyperautom, ktoré nebude iba o rýchlosti, ale aj o digitalizácii a personalizácii. Auto má ponúknuť AI systém, ktorý sa dokáže prispôsobiť štýlu jazdy, nálade a potrebám vodiča. Hlasová komunikácia má pôsobiť prirodzene a dokonca imitovať známe hlasové prejavy s emocionálnymi odtieňmi. Okrem toho sa automobil plynulo prepojí so smart domácnosťou a mobilnými zariadeniami, čím sa z neho stane plnohodnotná súčasť ekosystému používateľa.
Podľa čínskeho portálu Iyiou už Dreame vybudovalo špecializovaný tím s takmer tisíckou odborníkov, ktorých prilákalo zo sveta inteligentného hardvéru aj z klasickej automobilovej výroby. Automobilový koncern týmto potvrdzuje, že nejde o krátkodobý marketingový trik, ale o dlhodobú investíciu do nového odvetvia, kde sa chce etablovať ako plnohodnotný hráč.
Konkurencia a inšpirácia
Zaujímavé je, že Dreame kedysi patrilo do ekosystému Xiaomi, kde vyrábalo spotrebiče ako vysávače a robotické čističe. Po osamostatnení sa firma evidentne hľadala nové smery a úspech Xiaomi v oblasti elektromobilov mohol poslúžiť ako motivácia. História ukazuje, že nie je prvým výrobcom domácich spotrebičov s takýmito snami. Podobne to skúšal aj britský Dyson, ktorý dokonca predstavil prototyp vlastného elektromobilu, no napokon od projektu odstúpil.
Napriek tomu Dreame verí, že jeho kombinácia skúseností s vysokorýchlostnými motormi dáva tomuto projektu jedinečnú perspektívu. To, či sa mu naozaj podarí prekonať Bugatti a dostať sa medzi automobilovú špičku, ukáže až čas.