Dizajnéri Škoda Auto sa opäť inšpirovali bohatou históriou značky a vytvorili modernú interpretáciu legendárneho vozidla. V duchu aktuálneho dizajnového jazyka značky vznikla nápaditá vízia pick-upu Felicia Fun.
História značky Škoda je pretkaná najmä praktickými vozidlami, na ich základe však vzniklo aj mnoho zábavných áut pre potešenie. Jedným z tých modernejších a skutočne originálnych je pick-up Felicia Fun. Ten nadviazal na predchádzajúce koncepty Favorit 781 Tremp a Favorit Fun, ich myšlienku „plážovej“ škodovky však dotiahol až do sériovej výroby. Špecialitou modelu bol aj spojler na zadnom výklopnom veku nákladového priestoru a to, že aj keď sa vyrábal v troch farebných variantoch, karoséria bola vždy žltá. Medzi žltou, zelenou a oranžovou bolo možné voliť iba v prípade nárazníkov, lemov blatníkov a prahov, spojlerov a ďalších detailov. Felicia Fun vznikla v počte 4 216 exemplárov a patrí tak k najvzácnejším moderným vozidlám Škoda. Vďaka tomu vznikol kultový automobil a jedno z najbláznivejších sériových vozidiel Škoda. Svoju víziu toho, ako by mohla Felicia Fun vyzerať dnes v jazyku Modern Solid, vytvoril Julien Petitseigneur.
Foto: Škoda
„Pôvodné auto bolo naozaj zábavné. Nebralo sa vážne a bolo nezvyčajné nielen na pomery značky Škoda. Pre zábavný projekt, na ktorom som pracoval vo voľnom čase, to pre mňa bola jasná voľba,“ zdôvodňuje francúzsky dizajnér svoj výber. „Dokonca som sa do toho tak ponoril, až som si hovoril, že by som si ten pôvodný model asi aj kúpil,“ doplnil s úsmevom.
Retro a prítomnosť v jednom
K štúdii však Julien podľa vlastných slov pristupoval tak, aby bola realistická. Neposúval teda jej bláznivú stránku do extrému. Naopak, vo fáze, do ktorej svoju víziu rozpracoval, nie je zahrnutá ani elektricky posuvná zadná priečka a druhý pár sedadiel, teda prvky, ktoré originálne vozidlo malo. Štúdia by ich samozrejme mohla mať tiež, pri príprave skíc však Julienovi išlo predovšetkým o zachytenie cool plážovej atmosféry v podobe, ktorá by mohla zapadnúť do aktuálneho radu vozidiel Škoda. Preto má jeho Felicia Fun prednú časť jasne inšpirovanú súčasnými elektrickými modelmi značky a predovšetkým štúdiou Vision 7S.
Maska Tech-Deck Face je tu doplnená úzkymi LED svetlometmi v tvare písmena T a tento motív sa opakuje aj na zadnej časti, kde si Julien v rámci konceptu dovolil navrhnúť ružové svetlomety s „deväťdesiatkovým“ LED pruhom, prepájajúcim obe strany. Ružovú farbu nájdeme aj v logu, tónovaní skiel aj detailoch kolies a nárazníkov. „Autu dodáva práve tú plážovú atmosféru 90. rokov,“ vraví Julien.
Foto: Škoda
S tvárou Modern Solid
Celkom moderné sú však proporcie. Auto je široko rozkročené, dostalo veľké kolesá s aerodynamickými krytmi a nárazníky aj lemy blatníkov a prahov sú v kontrastnom čiernom prevedení. To isté platí aj pre spojler na zadnej časti a čelné stĺpiky. Ladia s maskou a prinášajú pekný kontrast k charakteristickej žltej farbe karosérie, ktorá samozrejme nemôže chýbať ani u novodobej interpretácie Felicie Fun. „Proporcie a drsnejšie prevedenie detailov sú hlavnými Modern Solid prvkami môjho návrhu,“ vysvetľuje Julien a dodáva, že prevedenie pôvodného auta do nového dizajnového jazyka vlastne nebolo príliš zložité. „Autá z 90. rokov mali pomerne jednoduchý dizajn, málo rôznych ozdôb, takže vzhľad sa dal aktualizovať celkom ľahko,“ hovorí. Na dobu vzniku pôvodného modelu odkazuje aj interiér. Je v ňom síce veľký displej cez celú šírku palubnej dosky, má však retro grafiku video-herných titulov z vtedajšej doby. Navyše to v Julienových predstavách vôbec nie je klasický LCD alebo OLED panel, ale moderná interpretácia starých CRT obrazoviek.
Foto: Škoda
S pomocou AI
Na prípravu svojej retro-modernej vízie využil Julien Petitseigneur moderné nástroje. „Vzal som to ako príležitosť vyskúšať si pri svojej práci AI nástroje,“ hovorí a pridáva detaily: „Auto som si naštudoval a potom som v AI skúšal rôzne prompty a ich ladenie tak, aby som získal nejaké základné návrhy, ktoré zachytia atmosféru pôvodného modelu. Umožnilo mi to pomerne rýchlo preskúmať rôzne možné smery a vyhodnotiť, ako pokračovať.“ Keď bol s výsledkami brainstormingu s umelou inteligenciou spokojný, začal už sám rozpracovávať detaily. „Návrhy od AI sú vždy dosť hrubé, také v obrysoch. Ja som teda na zvolenú myšlienku aplikoval svoj rukopis a všetko rozpracoval do podrobností,“ vysvetľuje postup.
Aj keď mu využitie AI pomohlo urýchliť prácu na projekte predovšetkým v počiatočnej fáze, aj tak nad tvorbou svojej vízie modernej Felicie Fun strávil mnoho hodín: „Pracoval som asi dva týždne, vždy po práci tak asi tri hodiny denne,“ opisuje časovú náročnosť. „Oproti bežnej práci na projekte, na ktorom strávime roky, je to samozrejme minimum času. Veľa som sa však pri tom ale naučil a svojím spôsobom som si aj oddýchol. Napokon, Felicia Fun bolo auto pre voľný čas,“ dodáva Julien.