Nové Porsche 911 Turbo S opäť výrazne zvýšilo latku vo všetkých oblastiach. Športové vozidlo, ktoré je dostupné ako kupé a kabriolet, debutuje s výrazne zvýšeným výkonom, prepracovaným dizajnom, inteligentnejšou aerodynamikou, optimalizovaným podvozkom a ešte exkluzívnejšou výbavou.
Hlavnou novinkou je použitie hybridného pohonu so systémovým výkonom 523 kW (711 koní), čím sa Turbo S stáva doteraz najvýkonnejším sériovo vyrábaným modelom 911 v histórii. Maximálny krútiaci moment pohonného agregátu je 800 Nm a je k dispozícii v širokom rozsahu od 2 300 do 6 000 otáčok za minútu. Výkonová krivka sa tiež vyznačuje nezvyčajne širokým vrcholom medzi 6 500 a 7 000 otáčkami za minútu. V porovnaní s predchádzajúcim modelom došlo k nárastu výkonu o 61 koní.

Pohonný systém T-Hybrid debutoval už v roku 2024 v modeli 911 Carrera GTS. Táto technológia bola odvtedy ďalej vylepšovaná pre použitie vo verzii Turbo S. Zatiaľ čo v systéme T-Hybrid je v modeli GTS integrované jedno elektrické turbodúchadlo na výfukové plyny (eTurbo), v novom modeli 911 Turbo S sa používajú dve turbodúchadlá. Batéria s kapacitou 1,9 kWh je rovnaká. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h modelu Turbo S Coupé sa v porovnaní s predchodcom skrátilo o 0,2 sekundy na 2,5 sekundy. Zrýchlenie na 200 km/h trvá iba 8,4 sekundy, čo predstavuje zlepšenie o 0,5 sekundy. Maximálna rýchlosť nového modelu 911 Turbo S je 322 km/h. Krútiaci moment na všetky kolesá prenáša osemstupňová prevodovka PDK.

O 14 sekúnd rýchlejšie na Nordschleife
Kvôli dodatočným komponentom výkonného hybridného systému váži nové Turbo S o 85 kilogramov viac ako jeho predchodca. Porsche ale tvrdí, že zvýšenie hmotnosti bolo viac než kompenzované vo všetkých oblastiach relevantných pre jazdnú dynamiku. Najlepším dôkazom má byť čas na okruhu Nürburgring Nordschleife. V rámci záverečných vývojových jázd, ktoré sa konali na jeseň 2024, dosiahol ľahko maskovaný model 911 Turbo S pod notárskym dohľadom čas 7:03,92 minúty, čo je približne o 14 sekúnd rýchlejšie ako jeho predchodca. „Nárast hmotnosti necítite. Naopak – auto je oveľa agilnejšie, má lepšiu priľnavosť a je výrazne rýchlejšie ako jeho predchodca vo všetkých relevantných úsekoch trate,“ povedal ambasádor značky Porsche Jörg Bergmeister, ktorý sa podieľal na vývoji a testovaní nového modelu 911 Turbo S a stanovil oficiálny čas na kolo.

Brzdy a pneumatiky s optimalizovaným výkonom
Inžinieri spoločnosti Porsche implementovali vylepšenia vo všetkých oblastiach. Nová generácia pneumatík použitých v modeli 911 Turbo S ponúka výrazne zlepšenú ovládateľnosť na suchu a zároveň si zachováva dobrý výkon na mokrom povrchu. Zadná náprava je teraz vybavená o 10 milimetrov širšími pneumatikami v porovnaní s predchádzajúcim modelom s rozmerom 325/30 ZR 21. Rovnako ako u predchodcu sú na prednej náprave namontované pneumatiky s rozmerom 255/35 ZR 20. Štandardný keramický kompozitný brzdový systém Porsche (PCCB) je vybavený novými brzdovými doštičkami a znesie obrovské zaťaženie. Inžinieri zväčšili priemer brzdových kotúčov na zadnej náprave z 390 mm na 410 mm. Vpredu sa používajú brzdové kotúče s priemerom 420 mm. To znamená, že nový model 911 Turbo S je vybavený najväčším brzdovým systémom PCCB, aký kedy Porsche nainštalovalo do dvojdverového modelu.

Inteligentná aktívna aerodynamika
Vylepšená aerodynamika optimalizuje chladenie a účinnosť. Aktívne, vertikálne usporiadané klapky chladiaceho vzduchu v prednej časti a aktívny predný difúzor spolu s nastaviteľnou prednou spojlerovou hranou a výsuvným a sklopným zadným krídlom prevzatým z predchodcu fungujú spoločne ako efektívny celkový systém. V závislosti od jazdnej situácie aktívna aerodynamika inteligentne znižuje vztlak, alebo pri zasunutí odpor vzduchu. Koeficient odporu vzduchu sa v porovnaní s predchodcom znížil o 10 percent. Okrem toho aktívna aerodynamika zlepšuje aj brzdný výkon, pretože v mokrom režime sa predné difúzory zatvoria, aby chránili predné brzdové kotúče pred nadmerným striekaním vody.

Podvozok
911 Turbo S je vybavené elektrohydraulicky riadeným systémom Porsche Dynamic Chassis Control (ehPDCC). Ten znižuje tendenciu k nakláňaniu pri zmene smeru a zvyšuje agilitu pri vjazde do a výjazde zo zákrut. Systém pracuje s priečne prepojenými aktívnymi spojovacími tyčami, v ktorých sa v závislosti od jazdnej situácie vytvára tlak prietokom oleja. Pre optimálne každodenné použitie je elektrohydraulický systém PDCC k dispozícii s voliteľným systémom zdvihu prednej nápravy, ktorý vďaka integrácii do 400 V systému koná oveľa rýchlejšie predtým.

Nový štandardný športový výfukový systém s titánovými koncovkami výfuku a zadným tlmičom výfuku tiež akusticky podčiarkuje pozíciu modelu 911 Turbo S. Jeho zvuk bol špeciálne navrhnutý pre vrcholný model. Výfukový systém navyše ušetril 6,8 kg hmotnosti. Ďalším faktorom prispievajúcim k ešte emotívnejšiemu zvuku sú vnútorné úpravy motora. 3,6-litrový boxer motor pracuje špecificky s asymetrickým časovaním, ktoré pridáva motoru ďalšie frekvencie a vytvára tak chrapľavejší a výraznejší zvuk typický pre boxer motor.

Výbava
Ako kupé sa 911 Turbo S štandardne dodáva ako dvojmiestna verzia. Na požiadanie je možné bez príplatku konfigurovať systém zadných sedadiel. Kabriolet sa dodáva v konfigurácii 2+2. Porsche štandardne vybaví auto HD Matrix LED svetlometmi. Štandardom je aj balík Sport Chrono vrátane ukazovateľa teploty pneumatík, špeciálne vyladený podvozok PASM, elektrohydraulická podpora nakláňania PDCC a titánový športový výfukový systém. V interiéri sú z výroby použité adaptívne 18-smerové športové sedadlá Plus s pamäťovou funkciou a nápisom „Turbo S“ na opierkach hlavy. Špecifické reliéfne embosovanie Turbo S na sedadlách a paneloch dverí je reinterpretáciou dizajnových prvkov prvého modelu 911 Turbo 930. Skladacie ľahké športové škrupinové sedadlo známe z modelu 911 GT3 je pre kupé k dispozícii ako voliteľná výbava.