MG4 spôsobilo poriadne vrásky na čele Volkswagenu a jeho modelu ID.3. Len vďaka nemu musel Volkswagen znížiť jeho cenu o tisíce eur a dlhý čas patrilo medzi jedno z cenovo najdostupnejších plne elektrických vozidiel. Verzia Xpower navyše priniesla bezprecedentný výkon, no konkurencia nespí. Na autosalóne v Mníchove bol predstavený elektrický hatchback, ktorý si to namieri aj na Slovensko a tentokrát dostane pod tlak práve MG4.
Jasné, výstava IAA v Mníchove sa točila predovšetkým okolo BMW iX3, Mercedesu GLC, Renaultu Clio a konceptu Škoda Vision O, ale podceniť význam svetovej premiéry elektrického hatchbacku Leapmotor B05, ktorý si do namieri do zatiaľ neexistujúcej triedy E-Golfu, by sa európskym značkám mohlo škaredo vypomstiť. Pretože podľa zverejnenej ceny SUV s označením B10, s ktorým bude zdieľať množstvo techniky, a výbavy, ktorú ponúkne, sa zdá, že pôjde o vozidlo s mimoriadne zaujímavým pomerom ceny a hodnoty.

S vozidlami značky Leapmotor sme zatiaľ nemali tú česť, ale to sa do konca tohto roka môže zmeniť. Tento mesiac značka oficiálne vstupuje aj na slovenský trh a pre zákazníkov bude spočiatku dostupných 8 predajných miest. Bližšie sme o vstupe značky Leapmotor na slovenský trh informovali TU.
Mieri do triedy, kde bude horúco
Predstavitelia značky však prízvukujú, že im záleží na vytváraní produktov so špičkovým dizajnom, agilným ovládaním, inteligentnými systémami a kvalitou výrazne presahujúcou neviditeľné hranice segmentov. To sú presne tie atribúty, ktoré človek od kompaktného vozidla segmentu C hľadá. Aby vozidlo vyzeralo moderne, bola zábava s ním jazdiť, dokázalo poskytnúť všemožnú konektivitu a ponúknuť kvalitu za primeranú cenu. Na prvý pohľad sa zdá, že model B05 má našliapnuté dobre, hoci viac by mu svedčal elegantný slovný názov ako označenie nemocničnej izby.
Ak by vás to zaujímalo, vozidlo je navrhnuté na základe dizajnového jazyka Tech-Nature Aesthetic. Ten spája čistotu s výkonom a vytvára vizuálny jazyk, ktorý je futuristický a zároveň založený na mestskom štýle. Môže osloviť napríklad motoristov, ktorým sa dizajn elektromobilu Kia EV4 zdá až príliš prehnaný. Keď sme spomínali tú kvalitu presahujúcu hranicu segmentu, tak môžeme spomenúť napríklad bezrámové okná alebo až 19-palcové disky kolies. Leapmotor takisto prízvukuje šírku 1 880 mm, ktorá je podľa značky najširšia v segmente. Leapmotor B05 tak vyžaruje pevný postoj a súčasne poskytne dostatok pohodlia a miesta osobám každého vzrastu. Na dĺžku meria 4430 mm, je vysoký 1520 mm a rázvor osí kolies má dlhý 2735 mm, čo sú v rámci segmentu C štandardné hodnoty.

„Leapmotor B05 je viac než len auto – je to vyhlásenie. Odráža náš záväzok k inováciám, dostupnosti a posilneniu postavenia ďalšej generácie vodičov v celej Európe a mimo nej,“ povedal Zhu Jiangming, generálny riaditeľ spoločnosti Leapmotor. Je však škoda, že nepovedal aj podrobnejšie technické informácie o pohone, batériách, výbave a technológiách, čo považujeme za premárnenú príležitosť. Vo všeobecnosti sú v tomto mnohé čínske automobilky skúpe na slovo a dopátrať sa k správnym informáciám o vozidle je veľmi náročné. Snáď na tom v koncerne zapracujú a Leapmotor nasadne na vlak transparentnosti do rovnakého kupé ako napríklad Peugeot, Opel alebo Citroen.

Po boku B10
Vychádzať tak môžeme len z informácií, ktoré sa týkajú väčšieho modelu B10 a podsúvať vám naše neoverené špekulácie. Leapmotor je postavený na platforme 3.5 a v európskych krajinách sa bude predávať od 29 900 eur. Ak nás nečaká nejaké prekvapenie, cenový rozdiel medzi hatchbackom a crossoverom postaveným na jeho základe býva spravidla 2000 eur. Model B05 by tak mohol začínať na úrovni 27 900 €, čo by obočie nadvihol aj Hyundai Inster. MG4 Electric v súčasnosti začína na sume až 32 190 €.
Čím je platforma 3.5 taká zaujímavá? Táto technologická architektúra dosahuje vynikajúcu integráciu a optimalizáciu softvéru a hardvéru. Ovládanie kokpitu a jazdy je spojené s jednou z najkratších kabeláží na svete, ktorá pokrýva až 22 ovládacích prvkov ECU a viac ako 200 rozhraní s otvoreným zdrojovým kódom. Leapmotor uvádza, že meria len 996 metrov. Samozrejme, platforma umožňuje neobmedzené aktualizácie softvéru prostredníctvom bezdrôtových aktualizácií (OTA).

Spoločnosť v Mníchove potvrdila, že model B10 bude vybavený jedným elektromotorom s výkonom 218 koní a krútiacim momentom 240 koní. To bude stačiť na to, aby vozidlo zrýchlilo z 0 na 100 km/h za 8 sekúnd a dosiahlo rýchlosť 170 km/h. Na výber budú dve kapacity batérie – 56,2 kWh s dojazdom 361 km a 67,1 kWh s dojazdom 434 km. Aby ste ako vodič za volantom dosiahli takýto dojazd, budete musieť jazdiť so spotrebou okolo 16 kWh/100 km. Uvidíme, či toho bude B10 schopné. Čo sa však týka nabíjacieho výkonu, ide o zaujímavé spestrenie koncernovej ponuky – auto bude vybavené palubnou nabíjačkou s výkonom 11 kW, ale maximálny výkon na jednosmernej nabíjacej stanici dosiahne až 168 kW.
Kedy príde na trh?
Leapmotor B10 bude mať už v štandarde viacprvkové zavesenie zadných kolies, sklenenú panoramatickú strechu s elektricky ovládanou slnečnou clonou, 18-palcové disky kolies, 3D kokpit, 360° parkovaciu kameru, 14,6-palcovú dotykovú obrazovku s rozlíšením 2,5 K, čipom Snapdragon 8155 a balík sedemnástich asistenčných systémov vodiča. Vyššia výbava bude obsahovať kožené čalúnenie sedadiel, vyhrievané, vetrané a elektricky nastaviteľné predné sedadlá a niekoľko ďalších doplnkových prvkov.
Leapmotor B10 by sa mal na slovenských cestách objaviť ešte tento rok, hatchback Leapmotor B05 to stihne pravdepodobne až v tom nasledujúcom. Viac informácií o portfóliu modelov Leapmotor na slovenskom trhu bude známych na začiatku októbra.