Domov SPRÁVY Elektromobilita KGM vyťahuje zaujímavú alternatívu k RAV4 a štýlový pick-up. Zviezli sme sa

KGM vyťahuje zaujímavú alternatívu k RAV4 a štýlový pick-up. Zviezli sme sa

KGM Musso EV
Foto: KGM

Spoločnosť KG Mobility usporiadala v Nemecku podujatie pri príležitosti uvedenia modelov Musso EV a Torres Hybrid. Išlo o pomerne významný press trip, keďže v priebehu pár dní sa tu ukázalo viac ako 156 novinárov z celého sveta vrátane predsedu skupiny KG Group Jea-sun Kwaka. Mali sme možnosť krátko vyskúšať oba modely. Toto je to, čo potrebujete o týchto novinkách vedieť.

Model Torres s benzínovým motorom sa predstavil v roku 2022, o rok neskôr nasledoval plne elektrický Torres EVX. Teraz prichádza tretia alternatíva v podobe samonabíjateľného hybridu. Torres Hybrid vyjadruje autentický charakter SUV prostredníctvom dizajnového dedičstva KGM. Vertikálne orientovaná maska s mriežkovým vzorom v spojení s integrovaným nárazníkom s ochrannou platňou vytvára silný dojem, tak ako sme pri modeloch KGM zvyknutí, hlavne v jeho novej ére, ktorá je dizajnovo na veľmi slušnej úrovni.

Foto: KGM

Starý dobrý Torres

LED predné svetlomety spojené s mriežkou dodávajú charizmu trojrozmerným motívom denného svietenia (DRL) inšpirovaným Veľkým vozom, ktorý sa mierne mení v závislosti od uhla pohľadu. Hrubé línie kapoty umocňujú pocit sily, zatiaľ čo funkčný lem kapoty umožňuje umiestnenie príslušenstva, ako je napríklad GoPro kamera alebo ochranné vybavenie. Zboku rovné charakterové línie plynule prechádzajú do hranatých lemov oblúkov kolies, čím zvýrazňujú robustný profil. Spätné zrkadlá kombinujú tradičné prvky SUV s moderným nádychom, zatiaľ čo možnosti kolies zahŕňajú štandardné 17-palcové zliatinové disky a výrazné 18 alebo 20-palcové diamantovo brúsené dizajny. Vzadu šesťhranný lem pripomínajúci náhradné koleso a LED kombinované svetlá podčiarkujú identitu SUV. Brzdové svetlá majú vzor inšpirovaný kórejskou vlajkou, čím podobne ako napríklad MINI Cooper odkazuje na národné dedičstvo, len v tomto prípade ide o dedičstvo vo vytváraní robustných SUV automobilov.

Foto: KGM

Drsná elegancia na palube

Torres Hybrid spája ergonomický koncept Slim & Wide s rafinovanými detailmi, ktoré ponúkajú priestrannú a pohodlnú atmosféru. Jeho usporiadanie, zamerané na vodiča a pripravené na budúcnosť, zlepšuje viditeľnosť a jednoduché používanie, pričom stelesňuje moderný prístup k dizajnu SUV. Ocenili sme rýchlu možnosť vypnutia asistentov, ktorí inak neustále upozorňujú vodiča či už na prekročenie rýchlosti, alebo nesledovanie cesty vpredu. Kamera umiestnená na volante je neúprosná a už pri pohľade na displej infotainmentu nepríjemným spôsobom karhá vodiča. Panoramatická širokouhlá obrazovka integruje 12,3-palcový digitálny prístrojový panel s 12,3-palcovou obrazovkou do jedného bezšvového displeja, čo poskytuje vynikajúcu viditeľnosť a užívateľsky prívetivé ovládanie. Tenká palubná doska a horizontálne štylizovaná stredová konzola zlepšujú rozsiahle zorné pole SUV, čím prispievajú k pocitu otvorenosti a priestrannosti na ceste.

Foto: KGM

Celkom nový hybrid

Torres Hybrid dosahuje takmer elektrický zážitok z jazdy spojením novo vyvinutého 1,5-litrového benzínového turbomotora vyvinutého spoločnosťou BYD špeciálne pre použitie v hybridnom pohonnom systéme. Agregát využíva pokročilé technológie na úsporu paliva, vrátane prevádzky v Millerovom cykle a turbodúchadla s variabilnou geometriou (VGT). Tlak vstrekovania paliva bol zvýšený z 250 na 350 bar, čo zvyšuje výkon a znižuje emisie. Hybridný systém Dual Tech umiestňuje veľkokapacitný 130 kW a 300 Nm motor blízko hnacieho hriadeľa, čo umožňuje dosiahnuť mohutnú akceleráciu. Prevodovka podporuje niekoľko jazdných režimov. Pri mestskej jazde pracuje až 94 percent času v elektrickom režime, čo ponúka tichý a kultivovaný zážitok, zatiaľ čo na diaľniciach zabezpečujú výkon vysokovýkonné hnacie motory s asistenciou motora so spaľovaním. Použitá batéria má kapacitu 1,83 kWh.

Motorizácia Club Style Clever Premium
1.5 Turbo GDI 163 k benzín 25 990 € 28 990 € 33 490 € 35 490 €
1.5 GDI Turbo hybrid HEV 204 k 30 370 € 33 370 € 35 680 € 37 680 €

Príplatok za pohon všetkých kolies je 1 990 €.

Foto: KGM

Elektrický pick-up Musso

Musso EV je vlajkovou loďou rodiny pickupov Musso, dediac ducha legendárneho SUV a zároveň nesúc ďalej odkaz prvého kórejského rekreačného pickupu Musso Sports. Musso by sa malo stať samostatnou značkou orientujúcou sa práve na vozidlá typu pick-up. Názov Musso znamená v preklade nosorožec ako symbol sily, majestátnosti a neotrasiteľnej dôvery. Od uvedenia Musso Sports (2002–2005) automobilka formovala a rozšírila kórejský trh štyrmi generáciami vozidiel ako Actyon Sports (2006–2011), Korando Sports (2012–2017) a súčasnými modelmi Musso & Musso Grand (2018–2025).

Foto: KGM

Vyzerá drsne

Exteriér reflektuje dizajnovú filozofiu KGM „Powered by Toughness,“ prostredníctvom konceptu „Handy & Tough“ (praktický a odolný), kombinujúc odolnosť a každodenné pohodlie v rámci súdržného dizajnového jazyka. Vpredu ostré charakterové línie kapoty kontrastujú s odvážnou čiernou maskou a vytvárajú dominantný dojem. Horizontálne bodkované LED denné svetlá s integrovanými smerovými svetlami zdôrazňujú high-tech EV identitu, zatiaľ čo duálne projekčné plné LED svetlomety spájajú dynamické, trojrozmerné detaily so zapustenými vertikálnymi akcentmi na zlepšenie štýlu aj nočnej viditeľnosti. Nárazník integruje trojrozmernú štruktúru mriežky, kryty ťažného háku a strieborné ochranné platne, čím posilňuje outdoorový charakter vozidla. Zadná časť kombinuje praktickosť s odvážnou dizajnovou identitou. Ložná plocha s nosnosťou len 500 kg je pomerne krátka. Motocykel sem asi nevojde, no KGM podľa informácií, ktoré sme dostali, dokáže previezť aspoň bicykle pomocou špeciálneho držiaku. Funkčné bočné stúpačky na oboch stranách nárazníka uľahčujú prístup počas nakladania a aerodynamický spojler s integrovaným vysoko umiestneným brzdovým svetlom zlepšuje viditeľnosť.

Foto: KGM

Musso nepôsobí tak prémiovo ako Torres, vyznačuje sa skôr drsným charakterom a je tu viac tvrdých plastov. Panoramatická širokouhlá obrazovka, ktorá spája 12,3-palcový digitálny prístrojový panel a 12,3-palcový stredový displej, maximalizuje viditeľnosť a jednoduché používanie. Infotainment platforma KGM novej generácie, Athena 2.0, poháňa prístrojový panel a systém AVNT, čím poskytuje rýchlejšiu, intuitívnejšiu použiteľnosť. Na zvýšenie personalizácie je 32-farebné ambientné osvetlenie aplikované cez palubnú dosku, stredovú konzolu a obloženie dverí, čo umožňuje vodičom prispôsobiť atmosféru svojej nálade. Prémiové LED osvetlenie v stropnej konzole, stredovej miestnosti a slnečných clonách ďalej zvyšuje kultivovanosť kabíny. Plávajúca stredová konzola v prvom rade zavádza svieži, otvorený dizajn a zároveň zahŕňa bezdrôtové nabíjanie telefónu. Oddelené držiaky na poháre a spodné úložné priestory maximalizujú praktickosť, podporujúc rôznorodé potreby úložného priestoru bez kompromisov v pohodlí.

Foto: KGM

Pohon

Elektrický pick-up je vybavený 80,6 kWh LFP batériou. Napriek prirodzene vysokému odporu vzduchu dosahuje dojazd vozidla solídnych 420 km na jedno nabitie. LFP batéria prešla siedmimi prísnymi bezpečnostnými testami – vrátane penetrácie, stlačenia, zahrievania, prebíjania, šírenia tepla, pádu a ponorenia. Technológia Cell-to-Pack (CTP) maximalizuje energetickú hustotu, zatiaľ čo nárazuodolný dizajn balenia zabezpečuje ochranu aj účinnosť. Vodiči môžu nastaviť rekuperačné brzdenie v troch stupňoch. Inteligentný rekuperačný systém sa ďalej automaticky prispôsobuje podmienkam vozidla vpredu, sklonom a údajom z rýchlostných kamier, čím zlepšuje rekuperáciu energie a zároveň uľahčuje prácu vodiča. Pri 200 kW rýchlom nabíjaní sa batéria dokáže dobiť z 20 na 80 % za približne 31 minút.

Foto: KGM

Systém tiež podporuje funkciu Vehicle-to-Load (V2L), čo umožňuje pohodlné napájanie pre kempovanie alebo vonkajšiu prácu. Energia pochádza z 152,2 kW predného motora s optimálne vyladeným redukčným prevodom, produkujúc 207 koní a 339 Nm krútiaceho momentu. Systém pohonu všetkých kolies (AWD) nepretržite monitoruje rýchlosť kolies, aby poskytoval stabilný výkon na rôznych povrchoch. Ťažná kapacita dosahuje 1,8 tony, podporená kontrolou kývania prívesu (Trailer Sway Control), ktorá minimalizuje bočný pohyb a poskytuje asistenciu riadenia pre bezpečnejšie ťahanie. Cena modelu Musso EV zatiaľ nebola zverejnená.

 

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!