Volkswagen bude pokračovať v ofenzíve elektrických modelov radu ID, no tie dostanú celkom inú tvár, na akú sme boli doteraz v podaní VW zvyknutí. Chystá sa aj jedno prekvapenie, ktorým chce značka ohromiť zákazníkov.
Volkswagen na medzinárodnom autosalóne v Mníchove minulý mesiac predstavil elektrickú novinku ID.Polo, ktorá sa však stále skrývala pod hrubou vrstvou kamufláže. Takisto na tomto mieste odhalil koncept ID.Cross, z ktorého takisto vzíde sériový model. Práve ten nám bližšie popisuje, kam sa bude Volkswagen uberať z hľadiska dizajnu, ale jeden malý detail na prezentácii nikto z manažérov nespomenul. Urobil tak až šéfdizajnér Andreas Mindt v rozhovore pre Automobile Propre.

Kým sa však dostal k pointe, Mindt povedal, že ID.Cross nebude s modelom ID.Polo zdieľať ani jeden spoločný panel karosérie. Je to kvôli tomu, že Cross bude pôsobiť oveľa mohutnejšie. Jeho tím vytvoril skutočné SUV a nie len vyvýšené ID.Polo, ako si mnohí predstavovali. Mindt to vysvetlil tak, že z hľadiska dizajnu rozdelili vozidlá do troch kategórií. V prvej sa nachádzajú elegantné vozidlá, do ktorej bude patriť aj ID.Polo. V druhej sú na výkon orientované modely ako napríklad ID.Polo GTI. A tretia pozostáva k robustných áut, ktoré stelesňuje aj ID.Cross. Je veľmi pravdepodobné, že všetky tieto tri kategórie vozidiel budú mať spoločné rôzne identifikačné znaky, ako vytvárali ucelenú rodinu.
Prepašovaná štipka veselosti
Ďalším krokom vpred z hľadiska filozofie dizajnu bude, že dizajnéri sa budú snažiť implementovať do áut kúsky humoru. Tento aspekt nie je v automobilovom priemysle úplne nový, spomeňme si napríklad na vtipné detaily v podaní Jeepu Avenger alebo krátke, no úsmevné motivačné citáty v Citroene C3. Volkswagen podobnými vtipnými detailmi už začal – prvý sa nachádza v novom modeli T-Roc. Na indukčnom nabíjacom porte sa nachádzajú čiary a dizajnéri doň vložili aj malým plavcov, pretože čiary im pripomínali dráhy plaveckého bazéna. Je to drobný vtip, ale snažíme sa, povedal Mindt.
Čo je oveľa podstatnejšie, Volkswagen chce zvýšiť kvalitu interiérov. Chceme, aby ľudia nastúpili do auta a povedali: Páni, toto som nečakal. Mindt vysvetlil, že táto vyššia kvalita sa môže týkať obsahu infotainmentu, použitých materiálov, tlačidiel alebo prepínačov. Koncept ID.Cross načrtol, že Volkswagen sa vráti k fyzickým tlačidlám a nepodareným experimentom z minulosti, za ktoré bol často kritizovaný, sa vyhne.

Priateľský, nie agresívny výraz
Nové elektromobily od Volkswagenu nebudú mať príliš agresívne tvary, ale ich dizajn bude viac sympatický. Falošné agresívne dizajnové prvky ako napríklad falošné prívody vzduchu na budúcich autách nečakajte, pretože podľa šéfdizajnéra VW nie sú autentické. Spochybňuje postoj, že agresia je cool. Keď som pred 2,5 roka nastúpil do svojej funkcie, položili sme si niekoľko otázok. Kto sme? Na čo sme? Čo vlastne robíme? Žijeme v spoločnosti. Ako chceme vyzerať? Chceme pôsobiť agresívne alebo priateľsky? Hovorím priateľsky.
Dizajn elektromobilov značky Volkswagen bol doteraz odlišný v porovnaní s dizajnom spaľovacích modelov. To sa v blízkej budúcnosti zmení, pretože nové elektromobily už nebudú pre nadšencov, ale pre masy ľudí. Spoločným dizajnom pre elektromobily aj spaľovacie modely chce Mindt symbolicky spojiť spoločnosť. Nejde o to, aby sme označovali dobrých alebo zlých ľudí. Niektorí ľudia s elektromobilmi akoby hovorili: Som lepší ako ty, robím niečo pre životné prostredie. Pre mňa je to škodlivé. Nemali by sme spoločnosť rozdeľovať, ale skôr spájať.

Viac svetla, žiadny chróm
Mindt je príjemne prekvapený tým, kam sa posunula technológia LED a OLED svetiel. Automobilky dlhé roky používali za zušľachtenie tvarov chróm, no tenké svetelné lišty ho môžu úplne nahradiť. Volkswagen používal chróm aj na volantoch, ale pripravuje niečo celkom iné. Čoskoro uvidíte naše nové volanty. Doteraz sme používali chrómové prvky, čoskoro uvidíte osvetlené logo Volkswagenu. Je to jasné a krásne. Keď to uvidíte na sériovom aute, poviete si, že je to neuveriteľné. Takže logo VW bude osvetlené nielen na prednej maske a dverách batožinového priestoru, ale aj na volante. V decentnej miere, ktorá bude vkusne dopĺňať ambientné osvetlenie, môže ísť o skutočne zaujímavý detail. Mohol by sa objaviť napríklad už u modernizovaného modelu ID.4, ktorý sa zároveň pravdepodobne premenuje na ID.Tiguan. Uvidíme, necháme sa prekvapiť.