Šéf Audi Gernot Döllner naznačil, že predstavenie do terénu zameraného luxusného Audi je na obzore.
Prvýkrát sa o terénnom Audi začalo hovoriť v roku 2023, keď podľa magazínu Autocar vtedajší šéfdizajnér automobilky Marc Lichte navrhol, že takýto model by mohol nadviazať na dedičstvo značky v oblasti pohonu Quattro. Súčasne by využil vysokoziskovú časť trhu, na ktorom Audi nemalo zastúpenie. Lichte vychádzal z toho, že na trhu luxusných terénnych vozidiel existovali v podstate iba dvaja zástupcovia (Mercedes-Benz a Land Rover), takže tu existoval priestor aj pre tretieho hráča. Lichte však krátko na to odišiel zo spoločnosti a vo funkcii ho nahradil Massimo Frascella, prichádzajúc priamo z JLR. Ten sa v Audi uviedol výrazným konceptom C predstaveným v septembri tohto roka, čím nadviazal na svoju predchádzajúcu prácu v JLR, kde mal na starosti návrh dizajnu konceptu Type OO.

Manažment Audi chce mať v portfóliu vozidlá, od ktorých sa síce neočakávajú vysoké objemy predaja, ale budú slúžiť ako halo car. Tie majú fungovať ako technologické ukážky značky a ovplyvniť tým aj masovejšie vyrábané modely. Toto je stratégia, ktoré uplatňujú viac či menej úspešne aj konkurenčné značky a atraktívne modely, ktoré sa vymykajú bežným invenciám k sebe priťahujú bonitnú časť klientely.
Nie je zatiaľ jasné, kde by sa nový model mal vyrábať. Do úvahy pripadá bratislavský závod Volkswagenu, ale v hre je aj možnosť výroby USA po boku nových vozidiel značky Scout. O všetkom zrejme rozhodne colná politika USA, ktorá je však zatiaľ nevyspytateľná, takže manažérov Audi čaká náročne rozhodovanie.