Domov SPRÁVY Elektromobilita Leapmotor D19 je prvým autom na svete s generátorom kyslíka

Leapmotor D19 je prvým autom na svete s generátorom kyslíka

Leapmotor D19
Foto: Leapmotor

Luxusné, vyše 5 metrov dlhé SUV má 1000 V architektúru, výkon 735 koní a nový typ batérie od CATL, ktorá kombinuje chemické zloženie LFP a NMC. Okrem toho má na palube vlastný generátor kyslíka. 

Značka Leapmotor je vďaka partnerstvu s koncernom Stellantis dobre známa aj v Európe. Tento rok zavítala aj na slovenský trh, kde predáva zatiaľ 3 modely – T03, B10 a C10. Test modelu T03 vám prinesieme už onedlho, s B10 sme jazdili na medzinárodnej prezentácii v Nice a za volant modelu C10 sa dostaneme na budúci mesiac. Všetky vozidlá si bolo možné pozrieť aj na autosalóne v Nitre.

Foto: Leapmotor

V Číne však Leapmotor teraz uvádza na trh svoje doteraz najväčšie SUV s názvom D19. Meria až 5,2 metra a je široké dva metre. Rázvor osí kolies je dlhší ako 3 metre. Ide teda skutočne o veľké SUV s veľkorysým vnútorným priestorom, ktoré pokojne môže konkurovať napríklad Mercedesu GLS.

EV aj EREV

Keďže Leapmotor D19 prichádza do segmentu luxusných SUV, aj jeho technické vybavenie tomu zodpovedá. Vozidlo poháňajú dva elektromotory s celkovým výkonom 540 kW (735 koní). Automobilka tvrdí, že zrýchlenie z 0 na 100 km/h trvá menej ako 3 sekundy. Batéria čisto elektrickej verzie od spoločnosti CATL s názvom Freevoy Super Hybrid má kapacitu 115 kWh a vyznačuje sa hybridným dizajnom kombinujúcim LFP a NMC chémiu v jednom článku. Dojazd podľa normy CLTC je 720 kilometrov a vďaka 1000 V architektúru je možné nabiť batériu na dojazd 350 km už v priebehu 15 minút. 

Podobne ako napríklad model C10, aj D19 je k dispozícii vo verzii s predĺženým dojazdom, o ktorý sa stará prídavný spaľovací motor fungujúci ako generátor energie. Dva elektromotory tentokrát produkujú kombinovaný výkon 400 kW (544 koní). Zrýchlenie z pokoja na 100 km/h trvá o dve sekundy dlhšie ako v prípade plne elektrickej verzie.

Foto: Leapmotor

Leapmotor D19 sa spolieha na 800 V architektúru, ktorá umožňuje nabitie batérie z 30 na 80 % za 15 minút. Napriek tomu, že ide o vozidlo typu EREV, batéria má kapacitu až 80,3 kWh. Vozidlo s ňou dokáže na jedno nabitie prejsť až 500 kilometrov. Ďalšie môže bez obmedzenia najazdiť vďaka spaľovaciemu motoru.

V podvozku sa nachádza batéria s kapacitou 80,3 kWh – najväčšia, aká bola kedy nainštalovaná v elektromobile s predĺžovačom dojazdu. Prekonáva batériu súčasného modelu Tesla Model Y a podľa čínskych štandardov ponúka čisto elektrický dojazd 500 kilometrov. D19 EREV sa spolieha na 800-voltovú technológiu, ktorá umožňuje nabitie z 30 na 80 percent za približne 15 minút.

Prvé auto s generátorom kyslíka

Leapmotor D19 je vôbec prvým sériovo vyrábaným autom na svete, ktoré je vybavené generátorom kyslíka. Generátor produkuje 8 litrov kyslíka za minútu. Načo je to dobré? V Číne sú totiž čoraz populárnejšie výlety do Himalájí a vo vysokých nadmorských výškach sa kyslík vždy zíde. 

Vozidlo sa na trh dostane v prvej polovici budúceho roka. Či sa ho dočkáme aj v Európe, je zatiaľ otázne. Leapmotor sa zatiaľ na európskom trhu prezentuje ako výrobca cenovo dostupných elektromobilov a model D19 zatiaľ príliš s touto stratégiou nekorešponduje.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!