Alfa Romeo zaraďuje spiatočku. Hoci súčasné modely Giulia a Stelvio pôsobia na trhu s menšími obmenami už od roku 2015, nástupcov sa nedočkajú budúci rok, ale až v druhej polovici roka 2027. Nepôjde len o plne elektrické vozidlá, ale aj hybridy a do výroby sa vrátia späť modely s vidlicovým šesťvalcom.
Manažment v Alfa Romeo prehodnotil plán nahradiť súčasné modely Giulia a Stelvio čisto batériovými vozidlami, pretože dopyt po plne elektrických vozidlách v prémiovom segmente klesá. Súčasné autá tak vydržia v produkcii o dva roky dlhšie a vrátia sa aj verzie Quadrifoglio s výkonným benzínovým šesťvalcom.

Obe vozidlá sú postavené na spoločnej platforme Giorgio a patria medzi najstaršie vozidlá na trhu. Talianska automobilka sa v posledných rokoch zamerala na objemovo masovejšie modely ako Tonale a Junior. Tie síce poskytujú aj elektrifikované varianty (Tonale plug-in hybrid a Junior plne elektrickú verziu), ale ich gro predajov stále spočíva v benzínových prevedeniach. V automobilke teraz usúdi, že európsky trh ešte nie je pripravený na plne elektrických nástupcov modelov Giulia a Stelvio a preto inžinieri pracujú na vývoji hybridných motorizácií.
Ľudia z Alfa Romeo argumentujú, že ich zákazníci stále chcú výkonné benzínové motory, preto modely Giulia aj Stelvio budú na trhu pokračovať s výkon benzínovým štvorvalcovým motorom i vidlicovým šesťvalcom. Jeho výroba totiž bola zastavená v septembri tohto roka, lenže výrobné linky sa opäť rozbehnú v apríli. Samozrejme, oba motory budú musieť byť optimalizované, aby spĺňali emisné normy Euro 7.
Konkurent Porsche Macan príde neskôr
Stelvio s elektrickým pohonom malo byť predstavené v prvej polovici budúceho roka. Na trhu malo konkurovať modelom ako Porsche Macan Electric či Alpine A390, ale klesajúci dopyt po elektrických prémiových a športových modeloch viedol k prehodnoteniu termínu jeho uvedenia na trh. Napokon bude dostupný s viacerými pohonnými jednotkami vrátane elektrifikovaného spaľovacieho systému.

Nová generácia modelu Stelvio je vyvíjaná na platforme STLA od koncernu Stellantis. Tú istú platformu prevezme aj Giulia. Tá vo svojej najvýkonnejšej verzii bude dosahovať výkon okolo 1 000 koní.