Domov SPRÁVY News Sportage na baterky? Kia rozširuje svoju ponuku o model EV5

Sportage na baterky? Kia rozširuje svoju ponuku o model EV5

Kia EV5
Foto: Kia

Kia EV5 s odvážnym dizajnom, komfortnými funkciami a 400 V elektrickou architektúrou vstupuje do náročného segmentu plne elektrických kompaktných SUV s cieľom posilniť už tak dosť silnú pozíciu značky Kia na európskom trhu s plne elektrickými vozidlami. 

Podľa globálneho plánu elektrifikácie spoločnosti Kia, nazývaného „Plán S“, zohráva EV5 dôležitú úlohu pri posilňovaní vedúceho postavenia značky v oblasti udržateľnej mobility naprieč Európou. „EV5 je základným kameňom stratégie rastu značky Kia v Európe,“ hovorí Sjoerd Knipping, prevádzkový riaditeľ spoločnosti Kia Europe. „Do najkonkurenčnejšieho segmentu elektrických vozidiel v Európe vstupujeme s modelom, ktorý spája náš kultový dizajn ,zjednotených protikladov‘, každodennú praktickosť a inovácie prameniace z elektromobility. Týmto spôsobom opäť potvrdzujeme náš záväzok udržateľnej mobility, ktorý sme prispôsobili životnému štýlu Európanov v súkromnej a pracovnej oblasti, ako aj ich spôsobu jazdy.

Dizajn a praktické vlastnosti

Kia EV5 sa vyznačuje mohutnou, hranatou siluetou, výrazným zadným stĺpikom karosérie a typickým svetelným podpisom v štýle „hviezdnej mapy“ vpredu aj vzadu. Disky kolies sú dostupné v troch variantoch – 18- alebo 19-palcové disky pre základný model, 19-palcové disky pre štylizovanú verziu EV5 GT-Line a napokon 20-palcové disky pre športový variant EV5 GT.

Zadné sedadlá je možné sklopiť úplne do roviny, čím vznikne štedrá ložná plocha s dĺžkou až dva metre. Prvky na usporiadanie priestoru, ako napríklad zásuvková úložná priehradka v stredovej konzole, sa ideálne hodia pre mestské aj outdoorové aktivity, keďže sa prispôsobia životu v meste aj výjazdom do prírody. Komfortne spracované sedadlá ponúkajú masážne funkcie pre vodiča, bedrovú opierku nastaviteľnú v štyroch smeroch i funkcie vyhrievania a odvetrávania. Materiály použité pri výrobe interiéru zahŕňajú recyklovaný PET na sedadlách a kobercoch, bio penu na sedadlách, stredovej konzole a opierkach hlavy či náter bez obsahu BTX na dverách, palubnej doske a stredovej konzole.

Batéria a nabíjanie

V podlahe je uložený 81,4 kWh akumulátor umožňujúci vozidlu prejsť na jedno nabitie 530 kilometrov (odhad podľa WLTP). Základný model aj variant GT-Line podporujú možnosť rýchleho nabíjania, pri ktorom sa z 10 na 80 percent nabijú už za 30 minút. Podobne ako iné elektrické modely značky Kia, aj EV5 umožňuje zvoliť si jazdu s jedným pedálom alebo sa spoľahnúť na inteligentnú adaptívnu rekuperáciu, ktorá na základe údajov z navigácie prispôsobuje brzdenie a rýchlosť vozidla na križovatkách, pri zmene povolenej rýchlosti a podobne. Vďaka funkcii vyhrievania a chladenia akumulátora systém zachováva vysoký dojazd na elektrinu aj v chladnom počasí. Nechýbajú ani možnosti obojsmerného nabíjania V2L a V2G.

Kia EV5
Foto: Kia

Priestor pred vodičom zahŕňa panoramatický širokouhlý displej, ktorý je kombináciou 12,3-palcového združeného prístroja, 12,3-palcovej obrazovky informačno-zábavného systému a 5,3-palcového displeja klimatizácie. Model si zachováva aktuálnosť dopĺňaním priebežne vydávaných nových funkcií a služieb prostredníctvom bezdrôtových aktualizácií (OTA) a inovačnej platformy Kia. Automobilka vylepšila možnosti pripojenia, najmä výpočet trasy. EV5 disponuje funkciou online navigácie, ktorá poskytuje naživo vo vozidle mapové informácie. Údaje čerpá zo servera, ktorý sa aktualizuje každé štyri týždne.

Kia EV5 má sedem airbagov, konštrukčné výstuže a najnovší rad pokročilých asistenčných systémov vodiča. EV5 bude jedným z prvých modelov značky Kia vybavených najnovšou verziou inteligentného asistenta obmedzenia rýchlosti (ISLA) s upravenými zvukovými oznámeniami.

Podrobnejšie technické informácie a ceny zverejní značka Kia neskôr.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!