Domov SPRÁVY News Známa automobilka zruší skladovky, vyrábať bude autá na mieru

Známa automobilka zruší skladovky, vyrábať bude autá na mieru

Maserati
Foto: Maserati

Maserati sa v poslednom období nedarí. Predaj vozidiel spoločnosti klesá o dvojciferné percentá a v kuloároch sa intenzívne diskutuje o predaji značky. Generálny riaditeľ značky sa teraz vyjadril k blízkej budúcnosti. Má plán, ako spoločnosť opäť vrátiť do čiernych čísiel a zabezpečiť ziskovosť.

Pri príležitosti návratu výroby modelov GranTurismo a GranCabrio do historického závodu v Modene predstavil Jean-Philippe Imparato budúcu stratégiu značky Maserati. Nový produktový plán sa očakáva v roku 2026 a zároveň sa zvažuje elektrifikácia motora Nettuno V6, ktorý pochádza z vlastného vývoja. Maserati pred érou tejto pohonnej jednotky využívalo motorizácie od Ferrari. Automobilka tak bola známa tým, že za dostupnejšiu cenu sa mohli motoristi dostať k pohonnej jednotke Ferrari. V súčasnosti sa však Maserati spolieha výhradne na svoj vlastný motor. Jean-Philippe Imparato zároveň opäť potvrdil, že fámy o predaji Maserati sú falošné a zopakoval svoju priemyselnú a strategickú víziu. „Aby bolo Maserati životaschopné, potrebujeme vyrobiť len 15 000 až 20 000 áut ročne,“ povedal.

Foto: Maserati

Tri piliere rastu

V automobilke sa zamerajú predovšetkým na tri oblasti. Po prvé, predĺži sa životnosť platformy Giorgio, na ktorej stoja napríklad modely GranTurismo, GranCabrio a Grecale. Maserati ju bude používať ešte ďalších 10 rokov, pričom Imparato povedal, že konštruktéri ju môžu skrátiť, aby vytvorili ešte kompaktnejšie modely. „Pokiaľ ju budeme môcť používať, budeme ju používať, povedal Imparato. Po druhé, spoločnosť sa zameria na vývoj špecifického softvéru na prispôsobenie vozidiel trom kľúčovým trhom: Európe, Amerike a Číne. Po tretie, pohonná jednotka Nettuno V6 sa bude ďalej vyvíjať a Imparato nevylučuje ani možnosť jej hybridizácie. 

Maserati Grecale
Foto: Maserati

Kľúčovou súčasťou stratégie je dôkladnejšia orientácia značky na luxus a kvalitu. „Nesmieme sa stať generalistami, ale skôr posadnutými zákazníkom a kvalitou. Nahnevaný zákazník je stratený zákazník,“ uviedol Imparato. Talianska automobilka sa viac zameria na úpravy vozidiel na mieru v rámci programu, o ktorom píšeme viac na konci článku. Tým značka dosiahne vyššie marže a do spolupráce sa budú musieť zapojiť aj jednotliví predajcovia.Budú musieť vystavovať autá nariadené Modenou, aby sme mohli konzistentne komunikovať. Už nebudeme mať skladové zásoby, pretože každé Maserati bude musieť byť vyrobené na mieru.“ To tiež pomôže zvýšiť zostatkovú hodnotu vozidiel.  Z rovnakého dôvodu bude v roku 2026 spustený program Maserati Approved.

Foto: Maserati

Nový obchodný model bude založený na zákazkovej výrobe, pričom ručná výroba sa bude vykonávať na požiadanie a bude sa zameriavať na personalizované modely. Cieľom je vrátiť sa k ziskovosti do dvoch alebo troch rokov s 5 % nárastom zostatkovej hodnoty, čiastočne vďaka už spomínanému programu Maserati Approved. Imparato informoval, že nová generácia modelu Quattroporte je v pokročilom štádiu plánovania a v automobilke zvažujú aj investície do nových produktových kategórií. „Nebudeme vyrábať len SUV. Chceme inšpirovať sny, nie robiť to, čo robia všetci ostatní,“ vysvetlil Imparato. Všetky budúce modely budú vyrábané v Modene, kam spoločnosť presunula výrobnú linku s investíciou 4 milióny eur. Očakávaná návratnosť investície je približne dva roky.

Maserati Modena
Foto: Maserati

Maserati BOTTEGAFUORISERIE

Novovzniknutá iniciatíva, ktorá sa rozprestiera od Modeny po Turín a Arese v provincii Miláno, spája bohatstvo dedičstva a vízií značiek Alfa Romeo a Maserati. Vedenie tohto nového programu bolo zverené Cristianovi Fioriovi, ktorý priamo podlieha Santovi Ficilimu, generálnemu riaditeľovi Alfa Romeo a prevádzkovému riaditeľovi Maserati. Dokonalý program personalizácie poskytuje každému zákazníkovi možnosť premeniť svoje auto na jedinečný model. Špecializovaný dizajnérsky tím bude skúmať nové kreatívne jazykové postupy a zároveň zostane verný estetickým zásadám značiek. Patria sem vývoj konceptov, pokročilé dizajnové štúdie a integrácia dizajnových inovácií, ktoré transformujú sériovo vyrábané automobily na automobily na mieru. Zároveň sa procesy kvality posunú na vyššiu úroveň, čím sa zabezpečí, že každé vozidlo bude mať potenciál byť jedinečným.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!