Nadčasová krása a duch talianskeho dizajnu sú teraz dostupné pre širšie spektrum zákazníkov. Druhá generácia legendárneho mestského vozidla Fiat 500 najnovšie prichádza aj so spaľovacím motorom v prevedení Hybrid.
Fiat 500 Hybrid sa vyrába v rovnakej továrni Mirafiori v Turíne, kde sa už v roku 1957 zrodila prvá generácia radu 500. Do konca roka by sa malo vyrobiť najmenej 5 000 exemplárov, po úplnom nábehu výroby by malo z montážnych liniek schádzať približne 100 000 kusov hybridného modelu ročne.

Tri verzie karosérie a tri verzie výbavy
Nový Fiat 500 Hybrid sa bude predávať s tromi verziami karosérie, teda rovnako ako elektrická verzia 500e. Na výber bude klasický trojdverový hatchback, otvorená verzia Cabrio i jedinečná verzia 3+1 s praktickými malými zadnými bočnými dverami na strane spolujazdca. Interiér je s výnimkou radiacej páky vo zvýšenej stredovej konzole a troch pedálov zhodný s elektrickou verziou. Karoséria modelu Fiat 500 hybrid je dlhá 3,63 m, široká 1,88 m a vysoká 1,53 m, pričom poskytuje variabilný batožinový priestor s objemom 183 až 440 litrov. Čo je tiež dôležité, k dispozícii je sedem živých a súčasne elegantných farieb karosérie. Vozidlo sa bude predávať v troch stupňoch výbavy označených ako POP, ICON a LA PRIMA. Určitý čas po spustení predaja bude v ponuke aj uvádzacia verzia TORINO.

Pohon
Na pohon modelu Fiat 500 Hybrid slúži benzínový trojvalec FireFly s objemom 1,0 litra, ktorý je doplnený 12-voltovým systémom mild-hybrid tvoreným štartovacím generátorom pripojeným k motoru drážkovaným remeňom. Pohonný agregát, ktorý môžeme nájsť aj v modeli Fiat Pandina, spĺňa aktuálnu emisnú normu Euro 6e. Dosahuje maximálny výkon 48 kW (65 k) a najvyšší krútiaci moment 92 Nm, ktorý prenáša na predné kolesá 6-stupňová manuálna prevodovka.

Karoséria a podvozok modelu Fiat 500 Hybrid vychádzajú z elektrickej verzie 500e, no sú, pochopiteľne, adaptované pre použitie spaľovacieho motora. Vyladenie podvozka je prispôsobené hmotnosti nižšej o viac než 200 kg. Osvedčené komponenty podvozka elektrickej verzie ako elektrický posilňovač riadenia Dualdrive či elektrická parkovacia brzda však zostali zachované.
Fiat 500 Hybrid zrýchľuje z 0 na 100 za 16,2 sekundy (hatchback), resp. 17,2 sekundy (cabrio) a dosahuje maximálnu rýchlosť 155 km/h (Cabrio 150 km/h). Kombinovaná spotreba paliva (WLTP) sa podľa verzie karosérie a výbavy pohybuje od 5,2 do 5,4 litra na 100 km, pričom k dispozícii je 37-litrová nádrž.

Fiat 500 Hybrid POP
Základná verzia POP má 15-palcové disky kolies z oceľového plechu s veľkoplošnými ozdobnými plastovými krytmi a pneumatikami 185/65 R 15, halogénové svetlomety s LED dennými svetlami a LED zadné svetlá. Pred vodičom je digitálny prístrojový panel s uhlopriečkou 17,8 cm (7 palcov) a dvojramenný multifunkčný volant. Namiesto systému infotainmentu je vozidlo vybavené držiakom na smartfón Smart Audio prepojeným so zosilňovačom a štyrmi reproduktormi. Dvojfarebné sedadlá sú z väčšej časti potiahnuté čiernou látkou. Sériová výbava ďalej zahŕňa napríklad manuálnu klimatizáciu, tempomat alebo zadné parkovacie senzory a tlačidlo na štartovanie motora.

Fiat 500 Hybrid ICON
Verzia ICON má navyše oproti verzii POP systém infotainmentu Uconnect 5 s dotykovým displejom 26 cm (10,25 palca), prijímačom analógového (FM) i digitálneho (DAB+) rozhlasového vysielania a štyrmi reproduktormi, podporujúci Apple CarPlay a Android Auto, ako aj konektory USB A + C. Sériová výbava zahŕňa tiež automatickú klimatizáciu a dažďový senzor. Vonkajší dizajn dopĺňajú 16-palcové zliatinové disky s pneumatikami 195/55 R 16, v kabíne je obklad prístrojovej dosky vo farbe karosérie.

Fiat 500 Hybrid LA PRIMA
Najvyššia verzia LA PRIMA sa navonok od verzie ICON líši dvojfarebnými 17-palcovými zliatinovými diskami s pneumatikami 205/45 R 17, chrómovanými lištami na bokoch karosérie, tmavo tónovanými sklami v zadnej časti kabíny a pevným strešným oknom, resp. plátennou strechou. V interiéri je obklad prístrojovej dosky v matnej slonovinovej farbe, dvojfarebný volant a stredová konzola s odkladacími priestorom uzatvárateľným roletou. Sedadlá majú dvojfarebné čierno-biele poťahy z pozdĺžne prešívanej látky, predné sú vyhrievané a dajú sa manuálne nastavovať v 6-smeroch. Sklopné operadlo zadného sedadla je delené v pomere 50/50. Bohatá štandardná výbava zahŕňa navyše oproti verzii ICON Full LED svetlomety, vyhrievané predné okno, navigáciu, systém monitorovania mŕtvych uhlov, elektrochromatické vnútorné spätné zrkadlo, automatické prepínanie diaľkových svetiel, systém odomykania bez kľúča, bezdrôtovú nabíjačku smartfónu a cúvaciu kameru.

Fiat 500 Hybrid TORINO
Uvádzacia verzia TORINO svojim označením vzdáva hold mestu Turín, kde bola talianska značka v roku 1899 založená a doteraz má v ňom svoju centrálu. Bude k dispozícii v obmedzenom počte a výlučne s trojdverovou karosériou Hatchback. Sériová výbava vychádza z verzie ICON a je doplnená niektorými prvkami z verzie LA PRIMA. Na karosérii i v interiéri sú špecifické dizajnové detaily. Pod zadným bočným oknom je podlhovastá plaketa s nápisom „500 Torino“ a siluetou veže Mole Antonelliana, ktorá je architektonickým symbolom mesta. Sedadlá majú dvojfarebný poťah z čiernej a sivej vzorovanej látky s výšivkou 500 Fabbrica Italiana Automobili Torino v hornej časti. Prvé vozidlá sa k zákazníkom dostanú vo februári 2026.





































