Do premiéry odbornou i laickou verejnosťou mimoriadne očakávaného elektromobilu VW ID Polo ostáva už len niekoľko mesiacov. V mnohých krajinách sveta je možné vidieť na cestách maskované prototypy, v ktorých testovací jazdci dolaďujú posledné nastavenia. Automobilka Volkswagen zároveň zverejnila prvé podrobnejšie informácie o použitej technike.
Volkswagen ID Polo je prvým zo štyroch nových elektrických modelov značky VW v segmente malých a kompaktných automobilov, ktoré budú uvedené na trh od roku 2026. Vozidlo je postavené na koncernovej platforme MEB+, čím získa pohon predných kolies a na pomery triedy aj štedrý objem batožinového priestoru (435 l). Cieľom Volkswagenu je, aby sa tento model v mnohých európskych krajinách predával s počiatočnou cenou 25 000 €. „ID Polo predstavuje začiatok novej generácie Volkswagenu: so sviežim dizajnom, intuitívnym ovládaním, špičkovou kvalitou a prvotriednymi jazdnými vlastnosťami a konečne opäť s pravým menom. So základnou cenou od 25 000 eur sprístupňujeme elektrickú mobilitu mnohým ľuďom v Európe. V roku 2026 uvedieme na trh dovedna šesť nových elektrických modelov,“ prezradil Thomas Schäfer, generálny riaditeľ značky Volkswagen.

Medzi kľúčové moduly novej platformy MEB+ patrí vysoko účinný elektromotor najnovšej generácie s názvom APP 290. V spodnej časti karosérie je integrovaná plochá batéria novej generácie, ktorá využíva technológiu cell-to-pack. Tým sa znižuje cena, inštalačný priestor aj hmotnosť a zároveň sa zvyšuje hustota energie približne o 10 percent, čím sa zvyšuje dojazd. Volkswagen prezradil, že pri svojom debute na jar 2026 bude elektromobil ID Polo dostupný v troch výkonových stupňoch: 85 kW (116 k), 99 kW (135 k) a 155 kW (211 k). Športové ID. Polo GTI s výkonom 166 kW (226 k) bude nasledovať v druhej polovici roka 2026.
Dve veľkosti batérie a štyri výkonnostné verzie elektromotorov
Verzie s výkonom 85 kW a 99 kW budú štandardne vybavené vysokonapäťovou batériou s LFP (lítium-železito-fosfát) chemickým zložením a s kapacitou 37 kWh (netto). Túto batériu bude možné nabíjať na rýchlonabíjacích staniciach jednosmerným prúdom s výkonom 90 kW. Verzie s výkonom 155 kW a 166 kW budú poháňané NMC (nikel-mangán-kobalt) batériou PowerCo s energetickým obsahom 52 kWh (netto), ktorá umožní dojazd 450 km a jednosmerné nabíjanie s výkonom až 130 kW.

Volkswagen ID Polo bude na dĺžku merať 4 053 mm, na šírku 1 816 mm a na výšku 1 530 mm. Rázvor osí kolies bude dlhý 2 600 mm. Volkswagen napriek kompaktným rozmerom sľubuje štedrejší vnútorný aj batožinový priestor ako v prípade modelu Polo so spaľovacími motormi. Vozidlo sa bude vyrábať v závode SEAT a CUPRA v španielskom Martorelle. Na tomto mieste vznikla aj veľká baterkáreň s ročnou produkciou 300 000 batérií.
Budúcnosť malých áut je elektrická
V rozhovore pre Auto Motor und Sport šéf značky Volkswagen Thomas Schäfer povedal, že malé benzínové autá nemajú zmysel a vyhlásil, že budúcnosť v tomto segmente je elektrická. Schäfer vysvetlil, že ponúkanie nových modelov s benzínovým motorom v triede Polo a nižšej nedáva vzhľadom na budúce emisné predpisy zmysel. Schäfer chcel poukázať na to, že vzhľadom na sprísnenie emisných noriem od roku 2026 by vývoj celkom nových benzínových áut v segmentoch A a B nemal ekonomický význam.

Podľa posledných správ Volkswagen plánuje predávať modely Polo a T-Cross so spaľovacími motormi až do roku 2030, modely však prejdú modernizáciami a s celkom novými generáciami týchto modelov sa už nepočíta. V prípade elektromobilov to je presne naopak, keďže v priebehu roka 2026 Volkswagen uvedie na trh modely ID Polo a sériové prevedenie konceptu ID Cross a na rok 2027 je plánovaný príchod ešte menšieho modelu s pracovným názvom ID 1.







































