V tomto roku sa česká automobilka Škoda oficiálne prihlásila do vlny elektromobility. Vďaka plne elektrickému Citigo iV a plug-in-hybridnému Superb iV vstúpila značka do, zatiaľ, pre ňu neprebádaného segmentu. Okrem toho však naši západní susedia chystajú ďalšiu modelovú ofenzívu. Tá by v budúcom roku už nemala byť odvodená od súčasných modelov, ale mala by byť celkom samostatná.
Práve v týchto dňoch sa magazínu Carscoops podarilo na testovacom okruhu zachytiť koncernového mutanta. Na prvý pohľad by si neskúsené oko mohlo povedať, že sa jedná o klasický VW Tiguan, na ktorom by nemuselo byť nič zaujímavé. Avšak pri detailnejšom pohľade si všimneme zopár zásadných zmien, ktoré nám napovedajú, že to nebude len obyčajný VW. Nie je tajomstvom, že Škoda dlhodobo pri svojich testovacích prototypoch využíva zelené značky začínajúce na písmenko F. Vďaka tomuto detailu sa dostávame do hladiny, kedy na Tiguane niečo nesedí. Okrem toho, nesie podznačka nápis “Škoda originální príslušenství”, čo je vzhľadom k tomu, že má ísť o Tiguan skutočne nezvyčajné.
Pri pohľade na samotný voz potom vidíme dve zásadné zmeny. Nakoľko chystaný elektrický model od mladoboleslavskej značky by mal byť práve SUV, s celkovou dĺžkou niekde na úrovni 4 655 milimetrov, tak muselo prísť aj k nafúknutiu prepožičaného koncernového kabátu. Z fotografií je jasne vidieť rozšírený B-stĺpik a hlavne akýsi natiahnutý zadný nárazník.
K rozšíreniu muselo prísť práve kvôli značnému nárastu rozmerov platformy MEB, ktorou by mal elektromobil od Škody disponovať. Keďže Volkswagen je dlhé roky známy svojou modularitou, nie je prekvapením, že testovaný podvozok od Škody nesie karosériu Tiguanu. Je to pravdepodobne z toho dôvodu, že z dizajnového hľadiska nie je karoséria, ktorá by mala vychádzať z konceptu Vision iV ešte kompletne hotová. Podobného mutatna sme mohli na cestách vidieť aj v prípade testovania podvozku novej Octavie. Vtedy bola karoséria prepožičaná z domácej stajne od súčasnej generácie českého najpredávanejšieho modelu.
Cena, na ktorú nie sme zvyknutí
Že sa jedná o elektromobil potom podčiarkuje žltý nápis Elektrofahrzeugna na veku kufra. Rozmerovo by sa malo elektrické SUV zaradiť nad Kodiaq a priniesť by malo vnútorný priestor na úrovni Touaregu. Konkrétne informácie o dojazde či pohone zatiaľ známe nie sú. No štúdia predstavená na ženevskom autosalóne disponovala 12-článkovou batériou s kapacitou 83 kWh, dvojicou motorov s výkonom až 306 koní a celkovým dojazdom meraným pomocou WLTP cyklu na úrovni 500 kilometrov. Už teraz je jasné, že elektrické SUV bude tvoriť vrchol ponuky Škody nie len z hľadiska modelu, ale hlavne z cenového pohľadu. Cena by mala byť podstatne vyššia ako to, na čo sme doposiaľ od značky spoza rieky Morava zvyknutí.
Zdroj: Carscoops | startstop.sk