Keď Ferrari predstaví nový model, vždy ide o veľkú udalosť. Inak tomu nebolo ani pred pár hodinami, kedy na svet prišlo ich prvé osemvalcové kupé. Odhalenie v talianskom Ríme nebolo žiadnou náhodou. Novinka totiž nesie označenie Roma.
Ikonická talianska automobilka zakončuje vlnu premiér pre tento rok. Po F8 Tributo, 812 GTS a SF90 Stradale tak ide už o štvrtý prírastok do rodiny vztýčeného koňa. Už na prvý pohľad je jasné, že práve jeho výzor, bol jedným z kľúčových bodov pri vývoji. Dizajnom a prejavom má odkazovať na bezstarostný životný šťýl, ktorým žili domáci v 50. a 60. rokoch. Uhladené jemné tvary sú na oboch stranách karosérie zakončené ostrými hranami, čo vytvára skvelé aerodynamické vlastnosti. Ferrari Roma sa vďaka ním vzduchom plaví s ľahkosťou. Po vzácnom SP Monza ide už o druhý model, ktorý využíva nový dizajnový jazyk značky.
V kabíne spoznávame doposiaľ nevídané prvky. Šoférska a pasažierova časť sú od seba takmer úplne oddelené. Vodič má tak svoj vlastný kokpit s veľkým digitálnym prístrojovým panelom. Centrálny vertikálny displej je tak určený najmä na ovládanie komfortných spotrebičov a infotainmentu. Všetko ostatné je priamo pred očami pilota. A aby toho nebolo málo, mediálny systém bol nainštalovaný aj na palubnú dosku na mieste spolujazdca. Môžete si teda vybrať, či chcete každý používať svoju obrazovku, alebo sa podelíte o tú v strede.
K Ferrari samozrejme patrí aj poriadny motor. V tomto prípade sa ale veľká evolúcia nediala. Pod prednou kapotou pracuje už známy 3,9-litrový osemvalec prepĺňaný dvojicou turbodúchadiel. Ten produkuje výkon 456 kW (620 konských síl) a maximálny krútiaci moment 760 Nm. Hmotnosť sa podarilo udržať tesne pod jeden a pol tony. Ferrari Roma totiž váži 1472 kilogramov. Zrýchlenie z nuly na sto trvá 3,4 sekundy a pokračuje až za 320 km/h. Všetká sila putuje na zadnú nápravu prostredníctvom novej dvojspojkovej prevodovky, ktorá bola použitá aj pri hyperšporte SF90 Stradale.
Zdroj: Ferrari | startstop.sk