Práve sme boli svedkami premiéry nového BMW s atribútmi superšportu. Najvýkonnejšie BMW bude totiž M5 CS, ktoré práve predstavili. Dnes tak vidíme presné obrázky, ako bude vyzerať.
BMW M5 má veľmi dlhú históriu. Od najrýchlejšieho sedanu na svete sa postupne vypracovalo na etalón triedy a takzvaný „benchmark“. Mercedes s AMG prišlo až neskôr, Audi s RS6 tak isto. Super sedan však postupne strácal konkurencieschopnosť. Mal síce svoje špecifické postavenie, dosť dlho sa držal atmosférického motora a tiež manuálnej prevodovky či odmietania pohonu všetkých kolies. To zmenila najnovšia generácia F90, ktorá dostala už len automatickú prevodovku pre celý svet a tiež pohon všetkých kolies. Po modernizácii v minulom roku dokonca príde ešte niečo viac. Najvýkonnejšie BMW M5 CS totiž bude aj najvýkonnejším BMW v histórii sériových áut automobilky.
Má byť najrýchlejším BMW v histórii
Aj keď je aktuálne najrýchlejším BMW v ponuke M8 Competition so zrýchlením na 100ku za 3,2 sekundy, M5 Competition zrýchli na tento údaj iba o desatinu pomalšie. Avšak už verzia M5 CS to zmenila a zrýchli na 100ku za rovné 3 sekundy. Mal by k tomu čiastočne pomôcť zvýšený výkon na 467 kW (635 k). Krútiaci moment zostal na tej istej hodnote 750 Nm. Avšak ďalším dôležitým údajom má byť zníženie hmotnosti o 70 kg. Aj keď sa vám to zdá pri pohotovostnej hmotnosti okolo 2 ton málo, môže to spraviť nepatrný rozdiel a zložiť z trónu najrýchlejší BMW model M8 Competition. Reálne totiž váži nová M5 CS len 1 825 kg.
Snímky ukazujú 19-palcové disky lakované do bronzovej farby spolu s prednými ľadvinkami. K tomu pridáva výraznejší zadný spojler, iné otvory v kapote či karbón keramické brzdy s červeno lakovanými brzdovými strmeňmi. Špeciálne žlté svetlá by mali inklinovať k pretekárskym autám. Karbónové sedačky a len dve sedadlá vzadu prispejú tiež k spomínaným usporeným 70 kg na hmotnosti. Kto by chcel novú M5 CS vlastniť, musí sa pripraviť na poriadny balík peňazí. Základná M5 CS totiž štartuje v Nemecku na sume 180 400 eur.