Domov SPRÁVY News Lancia plánuje veľkolepý comeback. Má jej pomôcť DS aj Alfa Romeo

Lancia plánuje veľkolepý comeback. Má jej pomôcť DS aj Alfa Romeo

Lancia plánuje veľkolepý comeback. Má jej pomôcť DS aj Alfa Romeo

Lancia už na trhoch mimo rodného Talianska prakticky neexistuje. Spásu by mohol priniesť nový automobilový gigant Stellantis.

Lancia so svojou bohatou automobilovou (a motoršportovou) históriou bezpochyby patrí medzi kultové dedičstvá automobilového priemyslu a patrí jej v čestné miesto v motoršportovej sieni slávy. Veď ktorý zarytý motorista by nepoznal 037, Deltu Integrale alebo Stratos?

Tieto časy sú bohužiaľ nenávratne preč. Lancia v súčasnej dobe existuje len na jednom trhu s jediným modelom: na domácej talianskej pôde ponúka malé mestské vozidlo s mild-hybridným pohonom Ypsilon. A hoci je na trhu bez výraznej zmeny už od roku 2011, na počudovanie talianskych zákazníkov doteraz neomrzela. Naopak, v roku 2019 dokonca prekročila predaje celého modelového portfólia Alfy Romeo na európskych trhoch. Nová generácia Ypsilonu by podľa špekulácií mala prísť na trhu v roku 2023, kedy by sa portfóliu Lancie malo rozrásť o ďalší model.

Tu však prichádzajú do hry nové informácie koncernu Stellantis, ktorý vznikol zlúčením značiek pod krídlami koncernu FCA a PSA. Ako to už býva zvykom, najväčšou motiváciou je zrazenie nákladov na vývoj techniky, keďže automobilky naprieč novým koncernom by mali byť postavené na rozsiahlej spolupráci. A to sa týka aj prémiových značiek koncernu, medzi ktoré podľa tlačovej správy patrí práve Alfa Romeo, Lancia a DS. Ide tak o hierarchicky druhú najvyššiu priečku v koncerne – vyššie je už len Maserati.

ssangyong-torres-evx

Hoci je pravdou, že toto zdieľanie techniky s francúzskymi automobilkami nie je všetkým srdcovým fanúšikom značiek po chuti, je potrebné poznamenať, že ani Alfa Romeo ani Lancia by bez podobnej injekcie zrejme neprežili. Alfu mali spasiť modely Giulia a Stelvio, no tie nanešťastie v porovnaní s nemeckou konkurenciou neoslovili toľko potenciálnych zákazníkov.

Na druhej strane, koncern Stellantis sľubuje, že talianske športovo-prémiové značky si zanechajú typický punc originality. “Pracujeme s talianskymi kolegami na špecifickom šasi, motoroch a iných prvkoch, ktoré odlíšia prémiové značky od tradičných,” zaznelo z úst produktovej riaditeľky značky DS Marion Davidovej počas prezentácie novej generácie modelu DS 4 a dodala, že Peugeot a Citroen by aj do budúcna mali byť “mainstreamovými” značkami. Alfa totiž u veľkých modelov testovala novú a oceňovanú architektúru Giorgio, ktorú by v budúcnosti malo využívať aj Maserati. Dá sa teda predpokladať, že koncern chce skutočne vyvinúť úsilie, aby prémiové značky odlíšil od tých bežnejších. Predsa len, Alfa Romeo postavené na spoločnom základe s Citroenom neznie ako veľmi lákavá predstava…

To by sa malo týkať aj znovuzrodenia Lancie, ktorá by si rovnako mala zanechať svoju špecifickú tvár aj pri novej generácii Ypsilonu, ktorý je v súčasnosti postavený na základoch lacnejšieho Fiatu Panda. No na pláne novej generácie v roku 2023 sa údajne nič nemá meniť. Ostáva nám teda počkať ešte dva roky.

Čo sa týka Alfy, prvé výsledky zlúčenia s francúzskymi koncernom by sme mohli vidieť už o rok, kedy by na trh mal prísť malý crossover postavený na CMP platforme. Platforma CMP je v súčasnosti vyhradená pre autá ako Opel Corsa a Peugeot 208 a ich crossoverové deriváty. Nuž, uvidíme…

Zdroj: carthrottle / auto.cz / startstop

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJCarthrottle
Predchádzajúci článokAudi e-tron GT oficiálne: Stovka za 3,3 sekundy a dojazd takmer 500 km
Nasledujúci článokFanúšik si postavil jedinečný Lotus Omega Caravan. Teraz môže byť váš