Príchod naftového motora na masový spotrebiteľský trh prinútil vývojárov týchto motorov uviesť ich do svetových štandardov pre životné prostredie. Dieselové motory musia účinne bojovať proti výfukovým plynom zachytávaním emisií nebezpečných pre atmosféru.
V rámci modernizácie výfukového systému naftových motorov sa preto všade začali inštalovať DPF filtre, ktoré účinne čistia výfukové plyny. Úlohou DPF filtrov je zachytávať častice sadzí, ktoré sa objavujú vo výfukových plynoch. Hromadia sa v ňom sadze, ktoré sa potom spaľujú, čím sa dosahuje menej škodlivých látok pre životné prostredie.
Počas prevádzky naftového motora sa ale filter pevných častíc časom znečistí a je potrebné ho vymeniť. Môžete to tiež vyriešiť aj regeneráciou alebo repasom filtra.
Čo je lepšie?
Regenerácia DPF filtra
Ako spustiť účinnú regeneráciu DPF filtra? Regenerácia je zložitý proces, ktorý sa môže vykonávať niekoľkými spôsobmi.
Hlavnou podmienkou je dlhá jazda na vozovke, pri ktorej sa katalyzátor dostatočne zahreje a sadze sa spália a idú so zvyškom častíc ďalej do výfukového potrubia. Na takúto jazdu však nie sú vždy ideálne podmienky.
Repas DPF filtra
Zníženie množstva škodlivých emisií sa dosahuje vďaka konštrukčným vlastnostiam motora , ale aj použitím filtra pevných častíc. U väčšiny moderných dieselových vozidiel je filter pevných častíc konštrukčne integrovaný s oxidačným katalyzátorom.
Ani tieto časti však nedokážu fungovať a plniť svoje filtračné funkcie navždy, pretože ich zanesenie to zariadeniu ani neumožňuje. Ak teda nepomohla regenerácia, je na čase filter vymeniť. Lacnejším riešením ale môže byť kompletný repas DPF filtra.
Na jeho vykonanie si ale zavolajte odborníka, prípadne zavezte auto priamo do servisu, o ktorom máte dobré recenzie. Čím skôr to budete riešiť, tým skôr si budete môcť letnú vozovku naplno a bez ohrozenia životného prostredia užívať.