Výrobca elektroniky Sony a výrobca automobilov Honda sa dohodli na vytvorení novej spoločnosti, ktorá sa v budúcnosti zameria na vývoj a predaj elektrických vozidiel. Pričom prvé autá z partnerstva sa začnú predávať už čoskoro, konkrétne v roku 2025.
Spoločný podnik dvoch gigantov Sony a Honda v rozličných odvetviach sa zapojí do spoločného vývoja a predaja batériových elektrických vozidiel s vysokou pridanou hodnotou. Cieľom bude ich komercializovať v spojení s poskytovaním služieb mobility.
Každý ponúkne to svoje
Potvrdenie dohody naznačuje, že od novej spoločnosti sa očakáva, že bude plánovať, navrhovať, vyvíjať a predávať elektrické vozidlá. Všetky odborné znalosti spoločnosti Honda vo výrobe smerujú k tomu, že bude aj naďalej vyrábať vozidlá. Sony zasa prinesie na stôl digitálne služby pre budúcu platformu mobility. Táto správa sa dostala do sveta po oficálnom vyhlásení spoločnosti Sony začiatkom roku tohto roku. Sony má tendenciu stať sa značkou elektromobilov, pričom svoj koncept Vision S 02 predstavila na výstave Consumer Electronics Show v Las Vegas, USA.
Sedemmiestny prototyp SUV s dĺžkou 4,85 metra dostane pohon dvojice elektromotorov s celkovým výkonom 563 konských síl. Ponúka zrýchlenie z 0 na 100 km/h za menej ako päť sekúnd. Technológia batérie, veľkosť a predpokladaný dojazd zatiaľ zverejnené nemáme. V momente kedy značka odhalila Vision S 02, oznámila aj vznik novej spoločnosti s názvom Sony Mobility Inc.
Snímky interiéru Vision S 02 odhalili podobné dizajnové prvky ako pôvodný koncept značky Vision-S. Displej s vysokým rozlíšením po celej šírke namiesto konvenčnej palubnej dosky. Rovnako aj obrazovky namiesto opierok hlavy pre cestujúcich v druhom rade. V strede tretieho radu sa nachádza otočný ovládač, ktorý potenciálne umožňuje osobám na šiestom a siedmom sedadle ovládať audio, respektíve multimediálne funkcie.
Ide im o synergiu
V komentári k oznámeniu Toshihiro Mibe, generálny riaditeľ spoločnosti Honda Motor Co. uviedol: “Chystáme sa vytvoriť hodnotu využívaním špičkových technológií a know-how spoločnosti Honda. Postupujeme vo vzťahu k životnému prostrediu a bezpečnosti pri súčasnom zosúladení technologických aktív oboch spoločností.”
Ďalej pokračoval: „Hoci Sony a Honda sú spoločnosti, ktoré zdieľajú mnohé historické a kultúrne podobnosti, naše oblasti technologických znalostí sa veľmi odlišujú. Preto verím, že táto aliancia, ktorá spája silné stránky našich dvoch spoločností, ponúka veľké možnosti pre budúcnosť mobility.