Domov SPRÁVY News 4 jazdené autá, v ktorých zažijete jazdeckú nirvánu (a určite na nich...

4 jazdené autá, v ktorých zažijete jazdeckú nirvánu (a určite na nich neprerobíte)

Honda S2000
Honda S2000

Ukričaný japonský chuligán, ktorý točí 9000 otáčok za minútu. Videli ste niekedy Hondu S2000 v plnej paľbe?

Tento legendárny roadster sa vyrábal na rovnakom mieste ako nemenej ikonická Honda NSX. Zabudnite na typicky továrenskú výrobu. Auto je z veľkej časti poskladané ručne. Pod hliníkovou kapotou sa nachádza točivý štvorvalec uložený až za prednou nápravou. Vďaka tomu, kompaktným rozmerom a nízkemu ťažisku mení auto smer ako nadopovaná myš. Aby motor zvládol tú obrovskú záťaž, má kované piesty i karbónové vložky valcov.

Tie sa odlievali priamo pri výrobe hliníkového bloku motoru rovnako ako v prípade 3,2-litrového šesťvalca v NSX. Aj keď sa to nezdá, Honda S2000 je relatívne ťažké auto. Váži 1260 kg, ale svedčí to len o tom, že všetky použité komponenty sú robustné, preto je toto auto obľúbeným nástrojom rôznych amatérskych pretekárov. Manuálna prevodovka s absolútne krátkymi dráhami radenia len podporuje puristicky mechanický zážitok z riadenia tohto auta. Nech hľadáte ako hľadáte, žiadne auto s podobným charakterom sa už v súčasnosti nevyrába.

V Európe je na predaj len pár desiatok kusov. Pod 30-tisíc eur kúpite iba rôzne vytunované kusy s veľkým nájazdom, na originál v dobrom stave si pripravte minimálne 40-50 tisíc eur. Kráľovsky sa ale zabavíte a cena tohto auta zrejme už nikdy nespadne.

POKRAČOVANIE NA ĎALŠEJ STRANE

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 2

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

1
2
3
4
Predchádzajúci článokViac výkonu, viac pohodlia, lepší priechod bažinami. To je Manhart Land Rover Defender
Nasledujúci článokSlovenskí policajti budú kontrolovať vodičov pomocou dronov. Má to však jeden háčik
Práci redaktora sa venujem už viac než 20 rokov. Začínal som na portáli Autovia.sk, neskôr som sa stal členom redakcie magazínu Stop. Od roku 2022 som šéfredaktorom portálu startstop.sk.