Domov SPRÁVY News Prichádza kat Porsche 911 GT3 ! Privítajte BMW M4 CSL

Prichádza kat Porsche 911 GT3 ! Privítajte BMW M4 CSL

V tomto roku 50-tych narodenín odhaľuje divízia M BMW množstvo nových modelov na oslavu a posledným v dlhom zozname je nové BMW M4 CSL.

M4 CSL je ostrá verzia športového kupé M4 a stojí nad M4 Competition. Ide o súpera pre modely zamerané na pretekársku trať, ako napríklad Porsche 911 GT3. Status najagresívnejšej “štvorky” divízie M zabezpečuje vyladený motor, ktorý dodáva ešte viac výkonu, ako aj niektoré vylepšenia už tak kvalitného podvozku a dizajn karosérie v agresívnom štýle. Kľúčom k úspechu modelu CSL je zníženie hmotnosti. Práve písmeno L v názve CSL znamená light-ľahký. Tento nový model ponúka množstvo opatrení na zníženie hmotnosti.

Ľahkosť má prím

Vozidlo váži na váhe 1 625 kg, teda o 100 kg menej ako bežná M4. Rozsiahle použitie uhlíkových vlákien na panely karosérie pomáha ušetriť až 21 kg. Strecha z uhlíkových vlákien od divízie M, ktorá je teraz ochrannou známkou, v kombinácii s kapotou z uhlíkových vlákien (o 1,2 kg ľahšia a zvýraznená exponovanými oblasťami) a batožinovým priestorom (úspora 6,7 ​​kg) dodáva CSL ešte agresívnejší vzhľad. Agresivitu dizajnu podporuje hlbší predný nárazník s novým usporiadaním ľadvinovej mriežky. Tá obsahuje iba jednu horizontálnu lištu, ako aj zväčšené pomocné mriežky na zlepšenie chladenia a rozdeľovacie prvky z uhlíkových vlákien nižšie s nápisom CSL.

Štandardne model  CSL dostane ľahké, karbón-keramické brzdy, ktoré ušetria 14,3 kg v porovnaní so štandardnými oceľovými prvkami. Do štandardu patria aj unikátne zliatinové kolesá. 19-palcové vpredu a 20-palcové vzadu a rôzne pružiny a vzpery zavesenia sú tiež súčasťou balíka CSL. Spoločne ušetríte ďalších 21 kg. Na ďalšie zlepšenie ovládateľnosti má M4 CSL pod kapotou hliníkovú vzperu, ktorá zlepšuje tuhosť karosérie.

Motor s vyšším tlakom turba

3,0-litrový radový šesťvalcový motor M4 s objemom 3,0 l bol vyvinutý tak, aby produkoval 542 koní. Ide o nárast o 39 koní v porovnaní s M4 Competition, pričom krútiaci moment zostáva rovnaký, presne 650 Nm. Extra výkon pochádza zo zvýšeného plniaceho tlaku turba z 1,7 na 2,1 baru spolu s prepracovanou ECU. Zatiaľ čo výfukový systém je teraz vybavený titánovým tlmičom, ktorý ušetrí 4,3 kg. Motor je tiež namontovaný na podvozku pomocou tuhších držiakov motora pre pocit pripomínajúci pretekárske auto.

Neexistuje možnosť objednať si M4 CSL s manuálnou prevodovkou. K dispozícii je iba osemstupňová automatická prevodovka od BMW. Na rozdiel od štandardnej M4 Competition v ponuke nenájdete ani možnosť pohonu všetkých kolies xDrive. BMW M4 CSL má iba zadný pohon, ale s funkciou launch control a lepivými pneumatikami zrýchli z 0 na 100 km/h za 3,7 sekundy. Najvyššia rýchlosť je 305 km/h.

Alcantara, karbon a žiadne zadné sedadlá

Vnútri je interiér vybavený stredovou konzolou z uhlíkových vlákien, ktorá ušetrí približne 4 kg. BMW tiež vybavilo model CSL dvojicou M karbónových sedadiel, čo pomohlo ušetriť  ďalších 24 kg. Zadné sedadlá v tomto modeli ani nehľadajte, to ušetrí ďalších 21 kilogramov. Prechod na ultraľahkú zvukovú izoláciu ušetril ďalších 15 kg.

Na rozdiel od voliteľných dvojdielnych sedadiel v modeli M4 Competition (ktoré sú k dispozícii ako voliteľná výbava) sú jednodielne sedadlá CSL oveľa viac športové. Majú výrezy pre šesťbodové pásy, ktoré posilňujú zameranie auta na používanie na trati. S ohľadom na túto skutočnosť už M4 CSL zajazdila na okruhu Nürburgring čas 7:15,667. Tým sa stala najrýchlejším BMW na slávnom pretekárskom okruhu. Medzi ďalšie úpravy interiéru CSL patrí volant z alcantary a páčky radenia z uhlíkových vlákien a rovnako aj obloženie interiéru alcantarou.

Presnejšie a ostrejšie

Adaptívne tlmiče, riadenie s premenlivým prevodom a integrovaný M brzdový systém BMW patria do štandardnej výbavy. Odpruženie má v porovnaní s M4 Competition zníženú svetlú výšku o 8 mm, čím sa znižuje ťažisko vozidla. Tlmiče obsahujú pomocné pružiny vpredu aj vzadu, zatiaľ čo gumové puzdrá zadného zavesenia boli nahradené guľovými kĺbmi, aby sa zlepšila presnosť. Predná časť sa vyznačuje aj negatívnejším odklonom vzhľadom na zamýšľané použitie CSL na trati.

Nastavenia odpruženia možno upravovať elektronicky v troch dostupných režimoch – Comfort, Sport a Sport Plus. BMW prenieslo svoje nastaviteľné nastavenie M Traction control, ktoré možno zapnúť v M Dynamic Mode. Výsledkom je, že jazdné režimy Road a Sport sú spojené s novým nastavením Track výlučne pre model M4 CSL.

Režim Track dokonca mení vzhľad na 12,3-palcovom digitálnom prístrojovom paneli a voliteľnom head-up displeji. K digitálnej prístrojovej doske sa pripája 10,25-palcový centrálny displej. Ten vybavili rovnakým infotainment systémom aký má aj bežná M4. Vrátane systému Drive Professional, do ktorého patrí aj časomiera na kolo a analyzovanie driftu. K ďalším prvkom bohatej štandardnej výbavy patria svetlomety BMW Laserlight. Tieto svetlá svietia viac žltou ako bielou farbou. Ide o to, aby navodili ducha pretekárskych vozidiel GT. Celkovo sa vyrobí iba 1 000 kusov modelu M4 CSL.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJAutoExpress
Predchádzajúci článokPorsche na Slovensku investuje skoro 200 miliónov eur. Vyrábať bude batériové systémy
Nasledujúci článokRenault nahradí Moskvič ? Aj taká je realita v Rusku