Domov SPRÁVY News Krásnu Talianku rozvášni elektrina. Tonale prichádza ako plug-in hybrid

Krásnu Talianku rozvášni elektrina. Tonale prichádza ako plug-in hybrid

Vizuálne atraktívne kompaktné SUV Tonale konečne prichádza s poriadnou pohonnou sústavou. Ako to už však v týchto časoch býva, o vysoký výkon sa stará jej elektrifikácia. Alfa Romeo Tonale Plug-In Hybrid Q4 má 280 koní a na elektrický pohon prejde 80 km.

Alfa Romeo Tonale Plug-In Hybrid Q4 je prvým krokom k odvážnemu cieľu značky, ktorý má len za 5 rokov úplne zmeniť jej imidž. Veď na začiatku tohto roka Alfa Romeo nepredávala ani jedno auto do zásuvky. A už v roku 2027 má byť jej modelové portfólio kompletne elektrifikované.

Alfa Romeo Tonale Plug-In

Hybridný systém

Hybridný systém kombinuje 1,3-litrový preplňovaný 4-valcový motor MultiAir s výkonom 180 koní spojený so 6-stupňovou automatickou prevodovkou prenášajúcou krútiaci moment na kolesá prednej nápravy a elektromotor s výkonom 122 koní a krútiacim momentom 250 Nm roztáčajúcim zadné kolesá. Lítium-iónová batéria má kapacitu 15,5 kWh a Alfa Romeo hovorí o elektrickom dojazde v meste na úrovni 80 km. Celkový dojazd pri využití benzínovej nádrže prekročí 600 km. Podľa cyklu WLTP spotrebuje Tonale Plug-In Hybrid 1,14 litra benzínu na 100 km, ale všetci vieme, ako to pri plug-in hybridoch chodí. V tabuľkách sa to ale prejaví tak, že emisie celého radu Tonale sa znížia o 40 %.

Vozidlo je vybavené 7,4 kW palubnou nabíjačkou, takže nabitie akumulátora bude trvať necelé 2,5 hodiny. V elektrickom režime dokáže cestovať rýchlosťou 135 km/h, z 0 na 100 km/h zrýchli za 6,2 sekundy a najvyššia rýchlosť je 206 km/h.

Jazdné režimy

Úpravou prešli jazdné režimy. Režim „Dynamic“ bol navrhnutý tak, aby čo najlepšie využil výkon vozidla pomocou špecifickej kalibrácie škrtiacej klapky, riadenia prevodovky a elektronických systémov stability, ktoré boli skombinované s priamejšou odozvou volantu. Režim „Natural“ nastaví hybridnú jazdu na pohon všetkých kolies tak, aby sa optimalizoval výkon. Použitie spaľovacieho motora a elektromotora je riadené automaticky a umožňuje úsporu energie a paliva bez toho, aby bol vodič ochudobnený o výkon.

Alfa Romeo Tonale Plug-In

Režim „Advance Efficiency“ je nakalibrovaný na dosiahnutie maximálnej energetickej účinnosti v plne elektrickom režime jazdy. Ide teda o ideálny jazdný režim na cesty do centier miest. Po ubratí nohy z plynu auto pokračuje v jazde plachtením. Pri jazde z kopca sa aktivuje eCoasting Descent Control, ktorého úlohou je udržať konštantnú rýchlosť 50 km/h.
Režim E-Save umožňuje dobíjanie alebo udržiavanie úrovne nabitia batérie počas aktivácie spaľovacieho motora.

Slovenská cena plug-in hybridu zatiaľ nie je známa. 160-koňový hybrid sa u nás predáva od 42.450 eur.

 

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokTEST Peugeot e-Rifter – je vhodný pre podnikateľov?
Nasledujúci článokSubaru Impreza prichádza v novej generácii
Práci redaktora sa venujem už viac než 20 rokov. Začínal som na portáli Autovia.sk, neskôr som sa stal členom redakcie magazínu Stop. Od roku 2022 som šéfredaktorom portálu startstop.sk.