Od dnes, oficiálne po siedmich rokoch, spoznávame nástupcu prvej generácie úspešného modelu Volvo V60.
V roku 2010 sme mali prvýkrát možnosť vidieť nové Volvo V60 v divokom “kombi” portfóliu. Volvo sa v tom čase pustilo do veľmi natlačeného segmentu modelov ako A4-ka od Audi, Mercedes triedy C a trojková rada od BMW. Z neprémiových konkurentov netreba zabúdať na Opel Insignia, VW Passat, Škodu Superb atď.
Áno, medzi tieto kombíky prišlo Volvo “s kožou na trh” v podobe vozidla Volvo V60. Vyznačovalo sa diskutabilným dizajnom a slušným priestorom. Nie veľmi nápadné kombi, ktoré však vo verzí T6 ponúklo viac ako 300 koní a pohon všetkých kolies. Filozofia Volva je ale zameraná skôr na pohodové cestovanie, ako na ambiciózne tempá na okreskách.
Poďme však k podstate. Ak sa pozrieme na novú generáciu V60, na prvý pohľad je citeľný rukopis z väčšieho modelu V90. Podľa nás exteriérovo oveľa viac zamerané na elegantný dizajn, presný opak predošlej generácie. Auto je nápadnejšie a vytŕča z davu! Ak by sme to trošku prifarbili, dá sa konštatovať, že jeho dizajn je agresívnejší ako pri modeli V90. Ale bavíme sa naozaj vo veľmi jemných intenciách. Interiér, najmä slabšie vybavených verzií, nebude pôsobiť tak hodnotne ako vo V90-tke. Infotainment poznáme (XC90, S90, V90). Majestátna panoramatická strecha, podobne ako vo V90, bude dokonale dopĺňať verzie v “plnej poľnej”.
Aké pohonné jednotky ponúkne nový model Volvo V60?
Na scéne pod kapotou prichádzajú zmeny. Je už nejaký piatok známe, že šesťvalec v novom volve už asi nenájdeme. Nie je tomu inak ani v novej V60. Zdá sa však, že to začína byť trhová zmena. Nové BMW radu 3 (2018/2019), ktoré nebude z dielne M alebo M-performance, taktiež nebude mať šesťvalcový motor. V60-tka bude teda dostupná len vo dvojlitrových 4-valcoch a to v týchto troch kategóriách.
Prvú časť tvorí dvojica benzínových plug-in hybridov. T6 Twin Engine AWD a T8 Twin engine AWD. Prvá verzia T6, ktorá ma mimochodom vo V60-tke svoj debut, prinesie 340 koní a druhá T8 390 koní. U modelov Twin engine bude hnacia sila zaujímavo rozdelená a to nasledovne. Zatiaľ čo o prednú nápravu sa bude starať spaľovací motor, o zadnú nápravu sa postará výkonný elektromotor. Dalšia zaujímavosť motorov T6 Twine Engine a T8 Twin Engine je, že sú pomocne tlačené ako turbom, tak aj kompresorom.
Benzínové verzie sú zastupené modelmi T5 a T6. Vo verzii T5 nájdeme pohon predných kolies FWD a turbom tlačený štvorvalec. T5 ponúkne 250 koní a krútiaci moment 350 Nm. Verzia T6 ponúkne pohon všetkých kolies AWD a preplňovaný štvorvalec s výkonom 316 koní a 400 Nm. Veríme, že paleta benzínových motorov sa ale časom rozrastie.
Verzie D3 a D4 budú zatiaľ pokrývať trh pre fanúšikov áut spaľujúcich naftu. Verzia D3 bude 150 koňová jednotka poháňaná jedným turbom s krútiacim momentom 340 Nm. D4 bude 190 koňová a tlačená systémom TwinTurbo s krútiacim momentom 400 Nm.
Sme však zvedaví či druhá generácia Volva V60 nadviaže na prvú generáciu v spojitosti s diesel-hybrid technológiou, ktoré boli dostupné vo verziách D5 a D6.
Zrýchlenie z 0-100 km/h zaznamenáte najrýchlejšie pri modeloch T6 a T8 TwinEngine – 4,8 s, zatiaľ čo najpomalšie pri D3 a to 9,9 s. Maximálna rýchlosť je stanovená na 250 km/h, okrem dieslových modelov, tie dosiahnu najviac 220 km/h.
Prvé kusy na cestách uvidíme už v treťom kvartáli tohto roku. Ak nie ste fanúšikom karosérie kombi, Volvo sľubuje príchod novej S60-tky uprostred leta.