Predaj novej generácie populárneho mestského SUV BMW X1 je v plnom prúde, no v ponuke doteraz chýbal najvýkonnejší agregát. Označenie X1 M35i sa však aktuálne dostáva do ponuky.
BMW X1 sme mali možnosť vyskúšať u nás v redakcií už začiatkom tohto roka a naozaj nás vozidlo oslovilo. Pod kapotou driemal 2,0-litrový dieselový štvorvalec s maximálnym výkonom 211 koní. Pokiaľ ste však zástancami benzínových motorizácií, zbystrite. Do ponuky sa totiž dostáva vrcholový štvorvalec novej generácie M35i s výkonom rovných 300 koní. Mestské SUV tak vďaka tejto motorizácii dokáže zrýchliť z pokoja na 100 km/h v priebehu 5,4 sekundy a maximálna rýchlosť sa zastaví na 250 km/h.
Ostrejší a dynamickejší charakter vozidla sa prejavil ako na zovňajšku, tak na vnútrajšku. Okrem exteriérových doplnkov z divízie M sa môžeme tešiť aj na brzdy M Compound a pohon všetkých štyroch kolies xDrive. Niektoré doplnky, ktoré sa voľakedy dávali iba do vrcholových verzií s označením M, aktuálne nájdeme aj v modeli X1.
Vylepšená technika motora
BMW X1 M35i xDrive príde na európsky trh v novembri tohto roka. Všetky motorizácie (benzín, diesel, čistá elektrina) sa budú vyrábať v nemeckom závod Regensburg. Nová motorizácia sa od predchádzajúcej generácie líši inováciami. Patrí medzi nich zakomponovanie Millerovho cyklu, prepracované sacie otvory a spaľovacie komory, či zmena časovania vačkového hriadeľa.
Špecifickými prvkami novej pohonnej jednotky je napríklad robustný kľukový mechanizmus, či optimalizovaný systém prívodu oleja k piestom s chladiacimi kanálmi. Samotná technológia M TwinPower Turbo zvýšila výkon úpravou systému preplňovania turbodúchadlom a nepriameho chladenia stlačeného vzduchu súčasne so zavedením dvojitého vstrekovania na prípravu zmesi v závislosti od miery zaťaženia.
Využíva aj variabilné časovanie vačkového hriadeľa – VANOS. Majitelia starších BMW veľmi dobre vedia, že VANOS nie je najšťastnejším riešením pre motorickú časť. VANOS však má optimalizovaný prívod oleja a plne variabilné časovanie ventilov cez VALVETRONIC.
Motor je spriahnutý s dvojspojkovou automatickou prevodovkou Steptronic s možnosťou sekvenčného radenia pomocou pádiel pod volantom. K dispozícii bude aj funkcia M Sport Boost – využitie najšportovejšieho nastavenia vozidla. Štandardom pre BMW X1 M35i xDrive sa stáva adaptívne M odpruženie pre športovú a komfortnú jazdu v jednom. Zavedenie M odpruženia však prinieslo zníženie svetlej výšky o 15 milimetrov. Štandardne bude novinka postavená na 19“ kolesách, pokiaľ si však trúfnete, v katalógu príslušenstva nájdete aj 20“ M kolesá.