AMG GT Coupé bolo vyvíjané spoločne s modelom SL. Ide tak len o SL s pevnou strechou?
Najšportovejší a najpuristickejší Mercedes sa vo svojej druhej generácii mení na praktickejší športiak s usporiadaním sedadiel 2+2 s pohonom všetkých kolies 4Matic+. Spočiatku sa bude ponúkať len vo verziách „63“ a „55“ s motorom V8. Uvidíme, či sa pod jeho kapotu dostane aj štvorvalec z SL 43 s výkonom 375 koní, isté však je, že ponuku motorov obohatí plug-in hybridná verzia. Jej výkon pravdepodobne presiahne 600 koní.
Na začiatku dve verzie
Špičkový model AMG GT 63 Coupé sa môže pochváliť výkonom 577 koní a krútiacim momentom 800 newtonmetrov z 4,0-litrového motora V8 s dvojitým preplňovaním. Z pokoja na 100 km/h zrýchli za 3,1 sekundy, čím je o 0,4 s rýchlejší ako SL. Variant AMG GT 55 Coupe má 469 koní a 700 Nm, čo stačí na pokorenie stokilometrovej rýchlosti z pokoja za 3,8 sekundy. Maximálna rýchlosť je 315, resp. 295 km/h. Modely „63“ aj „55“ majú pohon všetkých kolies a deväťstupňovú automatickú prevodovku s mokrou štartovacou spojkou nahrádzajúcou menič krútiaceho momentu. Tá znižuje hmotnosť a vďaka nižšej zotrvačnosti hmoty optimalizuje odozvu na povely plynového pedálu, najmä pri šprinte a zmene záťaže. Krútiaci moment môže putovať na obe nápravy, no aj striktne len na tú zadnú.
Dynamické duo dostane elektronicky riadený samosvorný diferenciál, riadenie zadných kolies a karbón-keramické brzdové kotúče, vpredu s priemerom 390 mm. V priebehu roka 2024 by mal Mercedes umožniť objednať si aj 420-milimetrové kotúče. Športové kupé bude aj nečakane praktické, pretože už v základnom usporiadaní ponúkne 321-litrový batožinový priestor. Sklopením zadných sedadiel jeho objem narastie až na 675 litrov.
Zadok auta môže zdobiť vysúvateľné zadné krídlo, ako alternatívu ponúkne Mercedes aj pevné krídlo vyrobené z plastu alebo uhlíkových vlákien. V kabíne AMG GT Coupé ťaží z aktuálnych dielov Mercedesu, takže aj tu nájdeme 12,3-palcový digitálny prístrojový panel kombinovaný s 12,8-palcovou dotykovou obrazovkou informačno-zábavného systému s orientáciou na výšku či ambientné podsvietenie so 64 rôznymi farbami.
Technika podvozka
Prepracovaná materiálová zmes hliníka, ocele, horčíka a vláknitých kompozitných materiálov umožňuje najvyššiu možnú tuhosť pri zachovaní nízkej hmotnosti. Optimalizované prierezy materiálov a sofistikované tvary komponentov vytvárajú priestor pre požadovanú komfortnú a bezpečnostnú výbavu, sofistikovanú techniku a veľký objem kufra. Na zníženie neodpruženej hmoty sú všetky závesy, čapy riadenia a nosiče kolies na prednej a zadnej náprave nového kupé vyrobené z kovaného hliníka.
Podvozok AMG ACTIVE RIDE CONTROL so stabilizáciou nakláňania používa aktívne hydraulické prvky nahrádzajúce konvenčné mechanické stabilizátory torznej tyče a kompenzujú valivé pohyby v zlomkoch sekundy. Adaptívne tlmiče majú tiež dve hydraulické pripojenia. Jeden je na kompresnej strane tlmiča a druhý na napínacej strane. Komory tlmičov na všetkých štyroch kolesách a vedenia sú prepojené priamo cez riadiace ventily adaptívnych tlmičov.
AMG TRACK PACE: záznamník údajov na použitie na pretekárskej dráhe
Tento štandardne dodávaný softvér je súčasťou informačno-zábavného systému MBUX a desaťkrát za sekundu počas jazdy po definovanej trase zaznamenáva viac ako 80 údajov špecifických pre vozidlo (napr. rýchlosť, zrýchlenie, uhol natočenia volantu, stlačenie brzdového pedála). Na obrazovke „Telemetry“ je možné naživo zobraziť 40 parametrov, z toho až štyri súčasne. Okrem toho sa na multimediálnom displeji, head-up displeji a na združenom prístroji zobrazujú časy kôl a sektorov, ako aj ďalšie tréningové a analytické nástroje. Navigácia na head-up displeji zobrazuje uhly zákrut a brzdné body, čo pomáha vodičovi nájsť tú najlepšiu stopu. Funkcia rozšírenej reality MBUX umožňuje aj zobrazenie riadku z uloženého záznamu na multimediálnom displeji. Vodič si tak môže zlepšiť štýl jazdy ako s virtuálnym inštruktorom. Hodnoty zrýchlenia a spomalenia možno tiež merať a ukladať.