Domov SPRÁVY News Škoda Superb oficiálne: technika, motory, výbava

Škoda Superb oficiálne: technika, motory, výbava

Nová Škoda Superb Combi. Foto: Škoda

Škoda dnes oficiálne odhalila štvrtú generáciu modelu Superb. Predávať sa bude vo verzii liftback aj kombi a zachová si benzínové aj naftové motory. Vo verzii plug-in hybrid prejde na elektrický pohon vyše 100 km.

Nová generácia prichádza s maskou chladiča, ktorá je spolu s logom Škoda na kapote a lištami predného nárazníka vyvedená v novom odtieni Dark Chrome. Vďaka radu úprav má nový Superb lepšiu aerodynamiku. Hodnota súčiniteľa odporu vzduchu Cx verzie liftback je 0,23 a u kombi 0,25, čo predstavuje zníženie o 10, resp. 15 %.  Elektricky ovládaná aktívna žalúzia za prívodom vzduchu v prednom nárazníku reguluje prúdenie podľa potreby chladenia motora. Ďalším aktívnym automaticky riadeným prvkom je systém chladenia predných bŕzd využívajúci prúdenie vzduchu zabezpečované ventilátorom chladiča. Optimalizované deflektory pred prednými kolesami a modernizované kryty podvozku zase zlepšujú prúdenie vzduchu pod vozidlom.

Škoda Superb
Foto: Škoda
Dizajn
Superb môže byť vybavený Matrix-LED prednými svetlometmi druhej generácie, pre výbavový stupeň L&K sú tieto svetlá štandardom. V každom svetlomete sú vedľa seba umiestnené dva Bi-LED moduly, jeden pre stretávacie a druhý pre diaľkové svetlá. Medzi nimi sa nachádza kryštalicky tvarované statické svetlo pre prisvecovanie do zákrut. Oba Bi-LED moduly obsahujú celkom 36 jednotlivých svetelných segmentov. Každý segment je ovládaný nezávisle, aby neoslňoval protiidúce vozidlá.
V porovnaní s prvou generáciou Matrix-LED poskytujú nové predné svetlomety o 40% väčšiu svietivosť. Pod Bi-LED modulmi sa nachádza tenký LED pásik v tvare „L“. Základné svetlomety majú dva LED moduly pre stretávacie a diaľkové svetlá a pod nimi vodorovný pás LED diód slúžiaci ako parkovacie svetlo, svetlo pre denné svietenie a ukazovateľ smeru. Zadné svetlá sú výrazne užšie ako u predchádzajúcej generácie a sú tiež k dispozícii v dvoch verziách. Vyššia verzia ponúka oproti základnému prevedeniu dynamické smerovky. Mierne zväčšenie dĺžky a výšky sa ďalej pozitívne prejavilo na priestornosti interiéru. Objem batožinového priestoru sa pri verzii liftback zväčšil o 20 litrov na 645 litrov a pri verzii kombi o 30 litrov na 690 litrov. Celkový objem batožinového priestoru verzie kombi so sklopenými zadnými sedadlami je úctyhodných 1920 litrov.
Foto: Škoda
Štvrtá generácia modelu Superb bude k dispozícii v šiestich metalických a dvoch nemetalických farbách. Šesť z týchto farieb je úplne nových: nemetalická biela farba Purity a metalické odtiene strieborná Pebble, čierna Ebony, modrá Cobalt, červená Carmine a žltá Ice Tea. Všetky varianty sú štandardne vybavené kolesami z ľahkých zliatin, od strieborných 17″ kolies až po 19″ kolesá za príplatok.
Škoda Superb
Foto: Škoda
Rozmery (porovnanie so súčasným modelom)
Rozmery Škoda Superb Škoda Superb Combi
Dĺžka [mm] 4 912 (+43) 4 902 (+40)
Šírka [mm] 1 849 (–15) 1 849 (–15)
Výška [mm] 1 481 (+12) 1 482 (+5)
Rázvor [mm] 2 841 2 841
Priestor na hlavu vpredu [mm] 1 049 (+11) 1 049 (+7)
Priestor na hlavu vzadu [mm] 986 (+6) 1 008 (+8)
Objem batožinového priestoru [l] 645 (+20) 690 (+30)
Interiér

V prepracovanom interiéri sa teraz nachádza voľne stojaci centrálny displej s uhlopriečkou 13 palcov. Dopĺňa ho head-up displej, 10-palcový virtuálny kokpit a nové multifunkčné ovládacie prvky (Smart Dials). Ide o tri otočné a tlačidlové ovládače pod displejom infotainmentu, každý s digitálnym displejom s priemerom 32 milimetrov. Superb má aj nové indukčné nabíjanie s výkonom 15 W a funkciou chladenia. Štandardom sú 4 porty USB-C s výkonom 45 W – dva vpredu a dva vzadu. Porty je možné okrem nabíjania smartfónov a tabletov využiť aj na napájanie notebookov. Osem reproduktorov vo výplniach dverí a jeden stredový reproduktor v prístrojovej doske dotvárajú príjemnú atmosféru. Za príplatok je k dispozícii audiosystém Canton so 14 reproduktormi, vrátane dvoch priestorových.

Škoda Superb
Foto: Škoda

Prepracovaná stredová konzola má čistý, priestrannejší a organizovanejší vzhľad, pričom volič prevodovky je teraz umiestnený priamo na stĺpiku riadenia. Tradičné výbavové stupne Ambition a Style po novom nahradí stupeň výbavy Selection, ktorý ďalej doplnia výbavy Sportline a Laurin&Klement. Každá z týchto úrovní výbavy sa vyznačuje špecifickým dizajnom interiéru s moderným poňatím s dôrazom na udržateľné materiály.

Škoda Superb
Foto: Škoda
Recyklované materiály

Interiér je zameraný na ekológiu, všetky textílie vrátane čalúnenia stropu sú vyrobené zo 100% z recyklovaných materiálov. Aj charakteristický dáždnik a škrabka na ľad sú vyrobené z recyklovaných materiálov. Všetky chrómované prvky v interiéri boli nahradené novým odtieňom Dark Chrome. Vnútorné spätné zrkadlo je bezrámčekové a má automatické stmievanie.

Podľa zvolenej konfigurácie má nový Superb predné sedadlá s nastaviteľnou dĺžkou sedáku, nastaviteľným sklonom operadla, bedrovou opierkou, vyhrievaním, ventilovaním a masážnou funkciou. Tá využíva desať pneumaticky ovládaných vzduchových vakov a je možné ju ovládať na centrálnej obrazovke alebo pomocou ovládacích prvkov umiestnených priamo na sedadlách. Jumbo Box pod delenou sklopnou stredovou lakťovou opierkou obsahuje novú vyberateľnú schránku na okuliare a odkladaciu plochu s čističom obrazovky. Novým Simply Clever prvkom je elektricky ovládaný kryt batožinového priestoru vo verzii kombi.

Škoda Superb
Foto: Škoda
NA NASLEDUJÚCEJ STRANE: MOTORY, ASISTENČNÉ SYSTÉMY A BEZPEČNOSŤ

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 4

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

1
2
Predchádzajúci článokTEST Honda ZR-V: výborná, ale toto nás prekvapilo
Nasledujúci článokPríde posledný Golf GTI so spaľovákom, potom už len elektro
Práci redaktora sa venujem už viac než 20 rokov. Začínal som na portáli Autovia.sk, neskôr som sa stal členom redakcie magazínu Stop. Od roku 2022 som šéfredaktorom portálu startstop.sk.