Automobilový trh rastie, minimálne v Európe. Po všetkých tých krízach a problémoch s nedostatkom čipov sa zdá, že predaje rastú. To dokazuje aj štatistika za október, kde sa darilo Volkswagenu, Toyote a dokonca Škoda prekonala Peugeot. Pozrime sa spoločne, komu v októbri najviac „išla karta“.
Trh s automobilmi poznačili viaceré krízy. Od covidu cez čipovú krízu a vojnu na Ukrajine. Predaje automobilov kolísali, no október ukázal, že došlo k stabilizácii. Ako to už býva, niekto je víťaz a niekto porazený. V októbri tohto roku sa najviac darilo nemeckému Volkswagenu, čo v podstate asi nijak výrazne neprekvapilo. Prekvapili ale umiestnenia iných značiek.
Škode sa darí, Cupra zdolala Seat
Druhé miesto získala japonská Toyota. Tá sa síce pýši titulom najväčšej automobilky na svete, no až teraz Európe začali chutiť jej hybridné modely a dokázala zosadiť z vrchných priečok práve iné európske značky. Za Toyotou sa umiestnili, pomerne prekvapivo, prémiové nemecké značky. Svojou pozíciou zaujme aj česká Škoda. Mladoboleslavská automobilka sa dostala na slušné siedme miesto, iba tesne zaostala za šiestym Renaultom. Zaujímavým je aj súboj medzi dvojicou koncernových značiek – Seat a Cupra. Cupra dokonca v októbri pokorila svoju materskú značku Seat.
Pozoruhodný je fakt, že sa Škode podarilo o takmer tritisíc predaných automobilov pokoriť francúzsky Peugeot. Poďme sa však pozrieť aj na modely z Číny. Automobilka MG, ktorá má síce britské korene, no aktuálne je v čínskych rukách, rozhodne tvorí veľkú konkurenciu pre európske značky. Vďaka lacným automobilom so spaľovacím, ale aj elektrickým pohonom, sa postupne prediera vyššie a vyššie v rebríčku predajov.
Pozor na MG
V októbri MG dokonca prekonalo aj americkú Teslu. Práve Tesla Model Y by sa mohol tento rok stať vôbec prvým najpredávanejším automobilom v Európe s neeurópskym pôvodom. Za prvých desať mesiacov prekonal Model Y bez akýchkoľvek problémov európsku konkurenciu v podobe modelov koncernovej rodiny Volkswagenu ID. Tesla dokázala za 10 mesiacov tohto roka predať niečo cez 209-tisíc kusov Modelu Y. O celkové prvenstvo sa aktuálne súperí s Daciou Sandero.