Domov SPRÁVY Elektromobilita Jazdený elektrický Golf, kúpiť či nekúpiť?

Jazdený elektrický Golf, kúpiť či nekúpiť?

Máme pre vás tip na jeden z najlacnejších spôsobov, ako jazdiť na elektrinu. Práve cena elektromobilov býva prvým mínusom a prvým bodom, prečo nepresedlať z benzínových koní na tie elektrické. Do redakcie sa nám na test jazdenky dostal Volkswagen e-Golf za 16 000 eur. Ako je na tom kapacita batérie a samotný dojazd po viac ako 125 000 km?

Automobilka Volkswagen si so 7. generáciou modelu Golf povedal, že ponúkne na výber azda všetky typy pohonu, tak aby si vybral každý. Okrem naftových, benzínových a hybridných pohonov ste teda v roku 2014 mohli siahnuť aj po čisto elektrickom pohone. Nám sa do redakčného testu dostal kúsok po facelifte z roku 2017 a nájazdom 127 000 km.

Foto: startstop.sk, Radovan Hlôžka
Dizajnovo jemne pozmenený Golf

Exteriér Volkswagenu e-Golf v roku 2024 stále odráža klasický dizajn Golfu 7. Vyzerá stále veľmi atraktívne a od spaľovacích verzií sa líši len v detailoch. E-čko má jemne pozmenenú grafiku denného svietenie, dizajnovo veľmi pekné disky a emblémy e-Golf. Inak je to klasický Golf 7 s perfektnými Full-LED svetlami a poctivými rozmermi hatchbacku.

Jazdený elektrický Golf-e, kupiť či nekúpiť?

Interiér – opäť žiadne výrazné odlišnosti

V kabíne Volkswagen nasleduje podobnú filozofiu ako pri vonkajšom dizajne. Štandardný Volkswagen Golf je dizajnom a rozložením totožný s tým elektrickým. Golf na „baterky“ má len upravený virtuálny kokpit pre potreby monitorovania elektrického pohonu a namiesto režimu Sport tu je režim B, teda režim so zvýšenou rekuperáciou.

Foto: startstop.sk, Radovan Hlôžka

Všetko ostatné je tam, kde by ste to u koncernu VW hľadali. Kabína pri jazde nevŕzga ani neškrípe a jediné, čo je náchylné na mierne opotrebenia, je volant a volič automatu. Sú to prvky, ktoré používate denne najviac, takže sa to dá predpokladať.

Foto: startstop.sk, Radovan Hlôžka

Sedenie na zadných sedadlách je veľmi komfortné, je tu dostatok miesta na nohy, hlavu, ale aj ramená. Objem kufra je voči Golfu so spaľovacím motorom o čosi menší. V reči čísel je to 341 litrov, čo je o 40 litrov menej než v prípade benzínovej alebo naftovej verzie. V praxi je to však celkom zanedbateľná hodnota.

Foto: startstop.sk, Radovan Hlôžka
Elektromotor a akumulátor Volkswagenu e-Golf

Pod kapotou sa ukrýva ten najväčší rozdiel voči ostatným motorizáciám. Volkswagen e-Golf je poháňaný elektromotorom s výkonom 100 kW teda 136 koní a krútiacim momentom 290 Nm. Energiu čerpá z 35,8 kWh batérie, ktorá sa po facelifte voči pôvodnej verzii zväčšila, čím sa logicky o čosi predĺžil aj dojazd.

Foto: startstop.sk, Radovan Hlôžka

V prípade nášho testovacieho kúsku je reálny kombinovaný dojazd na úrovni 200 až 230 km. Na jazdenom e-Golfe chválime, že si aj po 7 rokoch zachoval dojazd na úrovni nového auta. Nabíjať viete z wallboxu maximálnym výkonom 7,2 kW a na rýchlonabíjačke s výkonom do 40 kW, čo v praxi predstavuje jeden obed a kávu (cca 30 minút).

Foto: startstop.sk, Radovan Hlôžka
Volkswagen e-Golf vyniká najmä v meste

V meste sa jazdený Volkswagen e-Golf prezentuje ako mimoriadne dynamické auto. Napriek svojej vyššej hmotnosti (1615 kg) za volantom nedáva vodičovi pocítiť nadmerné zaťaženie. Tento dojem je podporený nižším ťažiskom vozidla, vďaka čomu sa e-Golf javí veľmi stabilne aj v zákrutách.

Foto: startstop.sk, Radovan Hlôžka

Jazdiť môžete v troch režimoch: Normal, Eco a Eco+. Každý z týchto režimov ovplyvňuje výkon vozidla, rekuperáciu, klimatizáciu aj maximálnu rýchlosť. Týmto spôsobom si vodič môže prispôsobiť jazdu podľa svojich preferencií a aktuálnych potrieb. S realistickým dojazdom 200 km sa elektrický Golf radí medzi spoľahlivé elektromobily, na ktoré sa dá plne spoľahnúť v bežnej dennej premávke. Jeho kultivovaný chod výrazne prevyšuje spaľovacie agregáty, pričom nástup krútiaceho momentu evokuje štýl naftových TDI motorov.

Prečítaj si aj: TEST JAZDENKY: Mercedes-Benz CLS 250d

Z pohľadu podvozka je e-Golf vybavený predným zavesením MacPherson a vzadu viacprvkovou nápravou, čo prispieva k vynikajúcej ovládateľnosti a komfortu jazdy. V redakcii sa nám s elektrickým variantom jazdilo výborne a vieme si predstaviť, že by sme ho využívali ako auto na denné jazdenie.

Foto: startstop.sk, Radovan Hlôžka
Jazdený elektromobil – načo dať pozor?

V prípade akéhokoľvek jazdeného elektromobilu máte obrovskú výhodu. Elektrické autá majú totiž menej súčiastok, teda pravdepodobnosť, že sa tu niečo pokazí, je nižšia. Dôležitá je však kontrola predpísanej výmeny oleja v prevodovke a stavu baterky. Pozrite sa aj na brzdové kotúče, či nie sú zakorodované, nakoľko sa nevyužívajú tak často ako u klasických vozidiel. Odporúčame aj kontrolu vonkajšieho poškodenia batérie a tlmičov.

V prípade e-Golfu skontrolujete stav baterky cez autorizovaný servis alebo porovnaním dojazdov nového auta a auta jazdeného. Tento proces nám v AAA Auto výrazne uľahčili, nakoľko pred výkupom elektromobilu baterku dôkladne kontrolujú a údaj o jej aktuálnej kapacite zverejňujú na webe. Nami testovaný Volkswagen e-Golf mal po 127 000 km stav batérie na hodnote 89 %.

Foto: startstop.sk, Radovan Hlôžka
Záverečné hodnotenie a ceny

Kto by si mal jazdený Volkswagen e-Golf kúpiť? V podstate, ak hľadáte druhé auto do rodiny na denné presuny do práce, elektrický Golf bude naozaj dobrou voľbou. Jednoducho, je to komfortnejšie a aj finančne úspornejšie vozidlo než benzínové či naftové auto. Ceny vozidiel s podobným nájazdom, ako sme testovali my, sa hýbu na úrovni 13 000 eur až 17 000 eur. Opäť záleží na výbave a samotnom stave jazdenky.

Jazdený elektrický Golf-e, kupiť či nekúpiť?

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4 / 5. Počet hodnotení 4

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článok4 elektromobily, 1 000 km cesta. Ktorý bol najrýchlejší?
Nasledujúci článokNissan Interstar – po novom už aj na elektrinu

2 COMMENTS

    • Dojazd na dialnici je 140 km v zime a 170 km za ideálnych podmienok. Treba počítať s tým, že e-Golf nebol koncipovaný na tento typ využitia, ale na druhej strane, ak neplánujete trasu BA-KE, myslím si že je to na občasné dochádaznie v poriadku.

Comments are closed.