Kupé, ktoré si zamilujete. Mercedes-Benz CLE 300 nás zaujal svojou noblesou a vyváženými jazdnými vlastnosťami. Osloví každého, kto si auto vyberá na základe emócií a statusu.
Nepoznáme automobilku, ktorá ponúka širšie spektrum modelov ako Mercedes. 6 sedanov, 12 SUV modelov, 3 kombíky, 2 hatchbacky, 4 karosérie s prívlastkom kupé, dvojica kabrioletov a 4 veľkopriestorové vozidlá ako trieda V či trieda T. Spolu prakticky 33 modelov, čo predstavuje snahu vyjsť v ústrety každému zákazníkovi a jeho individuálnym potrebám.

Na pomedzí
CLE však ide opačným smerom a nahrádza doposiaľ dva existujúce modely – C kupé a E kupé, respektíve aj ich verzie bez strechy. Ide o pomerne racionálny krok, ktorý prináša úplne novú triedu spájajúcu obe prechádzajúce vozidlá. Rozmerovo je CLE niekde uprostred, pričom proporčne ide o naozaj podarený model. Kúpe pôsobí elegantne, nie príliš športovo ani opulentne.

Dizajn nadväzuje na súčasné modely trojcípej hviezdy. Žiadna revolúcia ani unikát sa tak nekoná, čo je možno trochu škoda. Unifikácia dizajnu je v tomto prípade skôr nevyužitým potenciálom. Aj keď Mercedes možno vsadil na všednosť, ktorá osloví masy. Masy v prémiovom segmente, bez rozdielu veku zákazníka. A to sa zrejme aj podarilo, keďže môžeme skonštatovať, že CLE zaujalo tak mladšie, ako aj tie staršie ročníky.

Príjemný luxus
Interiér do značnej miery kopíruje triedu C a prináša rozsiahlu digitalizáciu, no netreba sa obávať, ovládanie je intuitívne. V systéme MBUX sa zorientujete behom pár minút, pričom vám nebude prekážať ani dotykové ovládanie klimatizácie. Čo sme však v redakcii stále neakceptovali, je dotykový volant. Materiálové vyhotovenie interiéru je na vysokej úrovni, architektúra palubnej dosky pripomína športové GT a drevený dekor dodáva vzhľad luxusnej jachty.

Hnedá koža nás rozhodne baví a vytvára zaujímavú kombináciu s inak nenápadným čiernym lakovaním samotného auta. Krivky sa strácajú, no v tomto prípade je to jasne žiadúci efekt.

Nie je malé
Na predných sedadlách sa sedí naozaj nízko. Pocítite to pri vystupovaní, čo nemusí vyhovovať najmä starším ročníkom. Dvere sú masívne a na ich otvorenie potrebujete priestor navyše, na čo treba myslieť pri parkovaní. Chválime podávač bezpečnostného pásu, ktorý už dnes nie je samozrejmosťou vo všetkých kupé modeloch.

Na zadných sedadlách je prekvapivo dostatok priestoru, zmestíte tam aj detskú sedačku s veľkou ISO-FIX základňou. Pokiaľ však máte viac ako 180 cm, nezmestíte sa. Batožinový priestor je na danú kategóriu obstojný, no dôraz sa kládol na dizajn a estetiku. Pohodlne sa zbalíte aj na dovolenku, no na prepravu väčších predmetov radšej zabudnite.

Vyvážený kompromis
Pod označením CLE 300 nehľadajte šesťvalec. Ten sa ukrýva za číslicami 450, prípadne vrcholným modelom AMG CLE 53. Nami testovaný benzínový štvorvalec produkuje dostatok výkonu na každodenné jazdenie, vrátane svižnej jazdy po okreskách. Ťah sa dokáže oprieť o otáčky, ale najmä o krútiaci moment.
Pri túžbe po naozaj ostrejšej jazde a akcelerácii od podlahy vám nebude najlepším sparingpartnerom. V takýchto tempách sa necíti komfortne, naopak, hladký svižný chod na dlhé vzdialenosti mu svedčí bravúrne. V kombinácii s overenou deväťstupňovou automatickou prevodovkou si vás získajú hladkým chodom a rýchlosťou radenia.

Záverom
Podvozok je kapitolou samou o sebe. Dokonale žehlí prakticky všetko, čo sa mu dostane pod kolesá. Zároveň si zachováva potrebnú spätnú väzbu na volante a pocit prepojenia s cestou. Nie je zbytočne uhúpaný ani tuhý, jednoducho presne taký, aký by ste od cestovného kupé očakávali.

Opatrný treba byť pri výbere príplatkovej výbavy. Cena modelu CLE dokáže ľahko dosiahnuť prakticky dvojnásobok, a to aj v civilnej verzii bez prívlastku AMG. Za čo sa rozhodne oplatí priplatiť, sú bezkonkurenčné digitálne svetlomety, najvyššiu úroveň podvozku či efektný dekor interiéru vrátane ambientného osvetlenia.
TECHNICKÉ ÚDAJE Mercedes-Benz CLE 300 | |
Usporiadanie a počet valcov | R4 |
Zdvihový objem | 1 999 cm3 |
Max. výkon | 195 kW/258 k |
Max. krútiaci moment | 400 Nm |
Palivo | benzín |
Pohon | 4×4 |
Prevodovka | 9-stupňová automatická |
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY | |
Dĺžka | 4 850 mm |
Šírka | 1 861 mm |
Výška | 1 423 mm |
Rázvor náprav | 2 865 mm |
Pohotovostná hmotnosť | 1 865 kg |
Rozmer kolies | R20 |
Objem batožinového priestoru | 420 l |
Zrýchlenie 0-100 km/h | 6,2 s |
SPOTREBA | |
Mesto | 9,5 l/100 km |
Diaľnica | 8,1 l/100 km |
Okresky | 7,5 l/100 km |
Priemer | 8,5 l/100 km |
CENA | |
Základná cena modelu | od 59 316 € |
Cena testovanej verzie | 94 512 € |