Domov News Mercedes-AMG CLE 53 s hendikepom vyzve na súboj M4

Mercedes-AMG CLE 53 s hendikepom vyzve na súboj M4

Foto: Mercedes

Ostrá verzia najnovšieho modelu s hviezdou v znaku nesie celý názov Mercedes-AMG CLE 53 4Matic+ Coupé. 

Rivalita medzi ostrými Mercedesmi a BMW sa traduje do dávnych rokov minulých. Automobilová verejnosť pravdepodobne nikdy nevyrieši otázku, či je lepšie Céčko alebo M3/M4. Tieto autá síce sú konkurentmi, avšak doteraz používali každé inú techniku. Až Mercedes-AMG CLE 53 sa technikou priblížil k aktuálnej generácii M3/M4.

Mercedes-AMG CLE 53
Foto: Mercedes
Zaostáva výkonom

Pod prednou kapotou nového Mercedes-AMG CLE 53 je umiestnený radový 6-valec s objemom 3 litre. Mníchovské ostré kupé strednej triedy používa obdobný agregát, avšak v dosiahnutom maximálnom výkone má navrch. Kým M4-ka v základnom vyhotovení produkuje 480 koní a 550 Nm, stuttgartská novinka s výkonom 449 koní mierne zaostáva. V prípade krútiaceho momentu má CLE navrch, normálne produkuje 560 Nm a za použitia OverBoost až 600Nm po dobu 12 sekúnd. Z celého názvu je jasné, že novinka disponuje pohonom všetkých štyroch kolies. Krútiaci moment je prenášaný na kolesá prostredníctvom 9-stupňovej automatickej prevodovky. Novinka akceleruje z miesta na 100 km/h rovnako ako spomínaná konkurencia, a to za 4,2 sekundy.

Mercedes-AMG CLE 53
Foto: Mercedes
Decentne agresívnejšie

Pri porovnaní s klasickou verziou CLE pozorujeme decentné, ale efektné zmeny. Predná maska je o niečo väčšia s vertikálnou výplňou, ako už poznáme z ostrých modelov značky. Pozmenené nárazníky autu dodávajú šmrnc. Vydutejšie lemy blatníkov vyplnili 19-palcové disky kolies s novým dizajnom. Za príplatok ich viete nahradiť ešte o palec väčším rozmerom. Nový model má širší postoj. Vpredu o 58 mm a vzadu dokonca o 75 mm oproti klasickej verzii. Drobné ozdobné prvky spolu so štvoricou koncoviek výfuku zaručujú, že každý hneď vie, že máte AMG.

Mercedes-AMG CLE 53
Foto: Mercedes

Motor s označením M256 je osadený štartér-generátorom, ktorý krátkodobo dodáva výkon 23 koní a 205 Nm. Motoru pomáha aj jedno turbo a prídavný elektrický kompresor. Celé auto pracuje na 48-voltovej architektúre. Automobilka udáva vďaka tomu priemernú spotrebu 9,3-9,7 l/100 km v závislosti od výbavy vozidla. Oficiálnu cenovku zatiaľ nepoznáme, ale auto sa dostane do predaja už v nasledujúcom roku.

 

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.7 / 5. Počet hodnotení 6

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJmedia.mercedes-benz.com
Predchádzajúci článokZ archaického je už iba zastaralé. Lada Niva prešla “modernizáciou”
Nasledujúci článokČínske autá proti stene nestratili hrdosť, Euro NCAP dvíha varovný prst