Domov Recenzie TEST BMW M3 Competition RWD, tá najlepšia aká kedy bola

TEST BMW M3 Competition RWD, tá najlepšia aká kedy bola

Báli sme sa, neverili sme a predsa! BMW M3 G80 prišlo aby všetkým dokázalo ako sa mýlili a čoho je automobilka schopná. Zároveň, je pravdepodobne posledným svojho druhu…

Zabudnime na nevydarený úvod aj na všetko, čo sa hovorilo o nových modeloch BMW M3 a M4. Pokiaľ ste tie autá nevideli naživo, nemáte právo ich hodnotiť.

Ubehlo pár mesiacov a na nový dizajn vertikálnej masky si už mnohí zvykli. BMW sa konečne podarilo vyjsť z kruhu starého dizajnérskeho jazyka a načrtnúť, nové odvážne smerovanie.

Ste pánom svojho auta

Nová generácia BMW M3 ponúka svojim majiteľom nesmiernu flexibilitu. Ste fanúšikom poctivej zadnokolky? Nech sa páči! Preferujete pohon oboch náprav? Po prvý krát v histórii si môžete zvoliť pohon M XDrive v M3. A to nie je všetko, v ponuke totiž ostala aj možnosť 6-stupňového automatu.

Samozrejme, pod prednou kapotou ešte stále nájdeme poctivý radový šesťvalec s objemom tri litre. Čo viac dodať, píše sa rok 2021 a BMW prinieslo na trh neuveriteľný stroj. Bohužiaľ, pravdepodobne posledný svojho druhu, tak si ho poďme užiť.

Klasika v novom

Po otvorení dverí na vás vykukne dobre známy interiér nových modelov BMW, no prakticky okamžite zistíte, že sedíte v plnohodnotnom M-ku. Naša verzia nemala príplatkové škrupinové sedadlá ale „len obyčajné“ M-kové športové.

Napriek tomu im nemáme čo vytknúť, práve naopak sú perfektné a pre každodenné jazdenie aj tie najlepšie. Bočné vedenie je úžasné, disponujú aj funkciou dofukovania bočníc, pričom vás dokážu doslova vcucnúť. Nastupovanie a vystupovanie je na rozdiel od škrupín jednoduché a príjemné. Rovnako aj cesta na dlhšie trasy je mimoriadne komfortná.

Športové škrupiny sme mali možnosť vyskúšať v BMW M4, sú ešte o level lepšie ako tieto športové, ale nie sú na každý deň. Po týždni nastupovania a vystupovania nás už bolel chrbát a stehná. Ich kúpu odporúčame len pre tých, ktorí plánujú s BMW M3 jazdiť skôr príležitostne, na okruh sú totiž úchvatné.

O tom že sa nachádzate v BMW M3 vám dáva interiér vedieť vždy, výborný volant s programovateľnou dvojicou tlačidiel je len jeden z mnoho prvkov tohto super-sedanu. Samostatnou kapitolou je volič osem-stupňovej automatickej prevodovky a jej okolie. Tu totiž začína všetká zábava…

Presne tak ako to máte radi

Nová M3 dostala do vienka úplne nový motor s označením 558, jeho výkon dosahuje 375 kW čo je o takmer 100 koní viac ako predchodca. Motor je dopovaný dvojicou turbodúchadiel no aj napriek tomu je jeho výkon krásne distribuovaný v takmer celom spektre otáčok.

Azda najzásadnejšou novinkou je automatická prevodovka z dielne ZF, jedná sa o osemstupňový hydromenič. Naša konkrétna verzia disponovala pohonom čisto zadnej nápravy, no za príplatok si môžete vybrať aj pohon M XDrive.

Je potrebné skonštatovať že M3 RWD vôbec nie je nebezpečná beštia, teda beštia áno ale nie nebezpečná! Pri bežnej jazde má M3 obrovskú trakciu a správa sa bezpečne aj za dažďa, pokiaľ však vypnete asistenčné systémy…

A presne to je na nej úžasné, M3 si zachovala vlastnosti super-sedanu a zároveň sa jediným stlačením tlačidla zmení o 180°. Vodič má možnosť konfigurácie jednotlivých prvkov a vlastností vozidla. Za zmienku stojí možnosť zvoliť si požadované otáčky, ktoré bude motor udržovať.

K dispozícii je aj možnosť zmeniť trakciu zadnej nápravy a to až do úrovne 0. V praxi to znamená že nová M3 vám dovolí úplne všetko, pokiaľ sa na to cítite.

Thorove kladivo

Pamätáte si ešte na načačkanú karbónovú výstuhu prednej nápravy v motorom priestore, predchádzajúcej generácie M3? Áno, bola nádherná, ale tu ide predsa o výkon! Tá nová, sa s tým doslova neserie, obopína motor ako pavúčia sieť a to ste ešte nevideli podvozok.

M3 G80 je tak neuveriteľne tuhým autom, že ho pokojne môže prirovnať k Nokii 3310. Jazda s ním pôsobí ako splnený sen konštruktérov závodných špeciálov. Žiadne iné BMW v nás nezanechalo tak robustný dojem ako nová emtrojka.

A to všetko pri zachovaní relatívne nízkej pohotovostnej hmotnosti na úrovni 1 730 kilogramov. Poďakovať sa môžeme hliníkovým výstuhám, panelom niektorých dielov, kovaným diskom či karbónovej streche. Na druhej strane je potrebné dodať, že predchodca bol ľahší o viac ako 100 kg.

Ja som kráľ

Doba sa mení a s najväčšou pravdepodobnosťou je BMW M3 generácie G80 tým posledným mohykánom. Mníchov sa rozhodol rozlúčiť s plnohodnotným šesťvalcom v plnej paráde. Veď uznajte sami, sériový výkon prekonávajúci 500 koní, ohromujúci krútiaci moment 650 Nm a zrýchlenie z 0 na 100 za 3,9 sekundy hovorí za všetko.

M3 nikdy nejazdilo tak dobre ako teraz, G80 je suverénne tou najlepšou generáciou. Je postavená, ako auto pre skutočné jazdné zážitky. Prevodovka nádherne kope a presnosť riadenia je dokonalá, auto počúva na slovo. Automat je schopný kultivovanej hladkej jazdy, no na druhej strane aj ráznych výkonov a extrémne rýchlej reakcie.

Podvozok a motor sú nádherne zosúladené a celé auto je nastavené tak, že by zvládlo aj 100 koní navyše bez zásahu do podvozku či iných elementov.

V našom prípade sme mali k dispozícii príplatkové karbón-keramické brzdy s priemerom kotúča 400 milimetrov a šesťpiestikovými strmeňmi. Tieto brzdy sú určené na okruh o čom svedčí aj ich neúnavnosť pod tlakom. Pokiaľ vaše cesty nebudú smerovať nutne na okruh, neoplatí sa za ne priplácať. Aj konvenčné M brzdy, s priemerom kotúča 380 milimetrov, brzdia skvelo.

BMW zvolilo aj netradičné obutie, vpredu sa totiž nachádzajú 19 palcové disky kolies a na zadnej náprave nájdete 20 palcový rozmer. Vo verzii s pohonom všetkých štyroch kolies je táto opcia v základe.

Pozornému oku neunikne ani výrazný negatívny odklon predných kolies, podobne ako z dielne tuningových spoločností.

Záver

jedinou slabou stránkou tohto auta je azda len výfuk, aj napriek štyrom koncovkám sa vám nedostane adekvátnej odpovede. Nemôžeme tvrdiť že by zvuk bol zlý alebo slabý, len jednoducho by sme čakali o niečo hulvátskejší prejav. Nuž, aj v tejto oblasti existujú limity, na druhej strane after-sales ponúka jednoduché riešenie.

A spotreba? Tú sme nemerali, ani nás nezaujímala… Viem len, že som bol na pumpe počas týždňa tri-krát… a je mi to jedno! M3 je jednoducho ten typ auta pri ktorom vás tento údaj nezaujíma pretože si ho užívate plnými dúškami. Pri pokojnom diaľničnom tempe sa však viete dostať na 9,5 l/100 km. Na záver musíme vyjadriť obrovskú pochvalu smerom do Mníchova, keďže G80 je veľdielo.

TECHNICKÉ ÚDAJE
Usporiadanie a počet valcov R6
Zdvihový objem 2 993 cm3
Max. výkon 375 kW / 510 koní
Max. krútiaci moment 650 Nm
Palivo benzín
Pohon zadný
Prevodovka 8- stupňová, automatická
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY
Dĺžka 4 794 mm
Šírka 1 903 mm
Výška 1 433 mm
Rázvor náprav 2 857 mm
Pohotovostná hmotnosť 1 730 kg
Objem batožinového priestoru 480 l
Maximálna rýchlosť 293 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h 3,9 s
SPOTREBA (počas testu)
Mesto
Diaľnica 9,5 l / 100 k
Okresky
Priemer 10,5-22 l / 100 km
CENA
Základná cena modelu 89 450 eur
Cena testovanej verzie 117 968 eur

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 4

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokNajnebezpečnejšie auto? Dacia Spring v testoch totálne pohorela
Nasledujúci článokVybitá autobatéria, viete ako správne zapojiť štartovacie káble?