Domov TESTY Vyskúšali sme najlepšiu rodinnú dodávku? Nemec to nie je

Vyskúšali sme najlepšiu rodinnú dodávku? Nemec to nie je

Osobné dodávky zažívajú renesanciu. Ford nezaspal na vavrínoch a prináša úplne novú generáciu osobného Tourneo Custom. Je väčšie, nižšie, ale hlavne praktickejšie a samozrejme aj naftové.

S pribúdajúcim počtom detí sa hlavy rodín začnú pozerať po autách ako je Multivan či Tourneo. A práve tieto dve značky, Ford a Volkswagen, opäť rozširujú svoju spoluprácu. Nie je tajomstvom, že platforma, ktorú Ford vyvinul a na ktorej stojí najnovšie Tourneo, neskôr využije aj VW Transporter a teda očakávať môžeme aj plnohodnotného nástupcu Multivanu, respektíve Caraveli.

Toto je najlepší van? Ford Tourneo Custom - TEST

Ešte krajší vzhľad

Napriek spolupráci je vidieť, že hlavné husle tu hrá Ford. Tretia generácia Tournea Custom prichádza s revolučným dizajnom, ktorý mu pristane. Nová predná časť je podstatne viac aerodynamicky tvarovaná, nechýbajú ani obtokové kanáliky na usmernenie prúdenia vzduchu okolo kolies či úzke predné svetlomety. Tie môžu byť aj s technológiou Matrix-LED, no žiaľ, my sme sa museli uspokojiť so sériovo dodávanými Full-LED parabolami. Ich svietivosť je dostatočná, pričom pochváliť treba najmä šírku svetelného kužeľa.

Foto: startstop.sk, Radovan Hlôška

Zvyšok dodávky je proporčne veľmi dobre zvládnutý. Nízke, no zároveň široké postavenie umocňuje športový vzhľad. Podobné črty mal aj predchodca, no novinka ich posúva na inú úroveň. Rovnako ako aj úzke bočné okná, ktorých línia sa zvažuje smerom nahor. Najmä pasažieri v poslednom rade ocenia masívne okno, vďaka ktorému sa nebudú cítiť stiesnene.

Foto: startstop.sk, Radovan Hlôška
Praktické zmeny

Vďaka nižšej stavbe karosérie sa teraz zmestíte do prakticky akejkoľvek garáže, výška nikdy nepresiahne dva metre. Zároveň však zostáva zachovaný vnútorný priestor, ktorý je ešte väčší. Auto totiž narástlo do dĺžky, pričom rázvor osí kolies v základnej verzii predstavuje 3 100 milimetrov a v prípade predĺženej verzie s označením L2 aj 3 500 milimetrov. To však nie je jediné kľúčové vylepšenie, doterajší šesťstupňový automat nahrádza osemstupňový a tým sa zvyšuje aj maximálna povolená hmotnosť ťahaného, brzdeného prívesu na 2 500 kg.

Foto: startstop.sk, Radovan Hlôška

Radikálne zmeny sa udiali aj v interiéri, predná časť je kompletne prepracovaná. Medzi tie najzásadnejšie zmeny patrí spôsob radenia. Ovládač sa presťahoval na páčku za volant, pribudol aj digitálny prístrojový štít s príjemnou grafikou a jednoduchým ovládaním. Nový, masívnejší displej infotainmentu nahradil aj panel klimatizácie. Grafika je skvelá, čo sa už bohužiaľ nedá povedať o rýchlosti odozvy. Nastavenie klimatizácie je však bezproblémové.

Foto: startstop.sk, Radovan Hlôška
Miesto vzadu je kľúčové

Pre pasažierov na zadných sedadlách je k dispozícii samostatne ovládaná tretia zóna klimatizácie, ako aj na želanie dodávaná dvojica posuvných dverí. Tie boli v našom prípade mechanické, čo rozhodne nie je šťastná voľba. Ak môžete a chcete vyšší komfort, rozhodne siahnite buď po verzii s dovieraním alebo po plne elektrickej verzii. Dvere sú totiž ťažké a masívne a zatvoriť ich správne sa nie vždy podarí.

Foto: startstop.sk, Radovan Hlôška

Predĺžená verzia poskytuje naozaj kvantum miesta pre všetkých pasažierov, pričom zachováva dostatok priestoru aj na batožinu. Novinka využíva koľajnicový systém, pričom k dispozícii bude aj verzia s trojicou samostatných sedadiel v poslednom treťom rade. Aktuálne je takáto možnosť len v druhom rade. Na sedadlá osadíte 4 ISO-FIX základne, vždy na krajných sedadlách v druhom a treťom rade. Manipulácia so sedadlami je podstatne jednoduchšia, sú ľahšie a dokážete ich otáčať do protismeru jazdy.

Foto: startstop.sk, Radovan Hlôška

V poslednom rade nájdeme dlhú lakťovú opierku s polstrovaním, čo predchádzajúca verzia nemala. Nechýba ani dokopy 8 USB portov, prevažne USB-C. Za príplatok viete siahnuť po panoramatickej streche či roletkách alebo posuvnom stredovom stolíku.

Foto: startstop.sk, Radovan Hlôška
Premakaný podvozok

Zaujímavosťou v prípade predchodcu bol voliteľný vzduchový podvozok pre zadnú nápravu, ten je aktuálne minulosťou. Celú zadnú nápravu totiž nahradila nezávislá viacprvková, ktorá preniesla komfort Tournea na novú úroveň už v základnej verzii. Nový podvozok je cítiť už po pár metroch, vozidlo sa správa podstatne viac sofistikovanejšie a poradí si rovnako dobre s prázdnym ako aj plne naloženým autom.

Foto: startstop.sk, Radovan Hlôška

Vyššiu stabilitu je cítiť aj v zákrutách, kde Tourneo istejšie drží stopu, koniec koncov, v našom prípade tomu napomáhal aj pohon oboch náprav. Ten je dostupný iba pre najvýkonnejšiu naftovú verziu. Dvojlitrový štvorvalec produkuje solídny výkon, jeho kvality však oceníte najmä pri záťaži, respektíve ťahaní ťažkých predmetov, na ktorý je určený, podobne ako v prípade Fordu Ranger. Podrobnejšie sme sa novému Tourneu Custom venovali v našej videorecenzii.

Toto je najlepší van? Ford Tourneo Custom - TEST

TECHNICKÉ ÚDAJE                                  
Usporiadanie a počet valcov R4
Zdvihový objem 1 996 cm3
Max. výkon 125 kW/170 k
Max. krútiaci moment 390 Nm
Palivo diesel
Pohon 4×4
Prevodovka 8-stupňová automatická
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY
Dĺžka 5 450 mm
Šírka 2 032 mm
Výška 1 978 mm
Rázvor náprav 3 500 mm
Pohotovostná hmotnosť 2 319 kg
Rozmer kolies R17
SPOTREBA
Mesto 9,9 l/100 km
Diaľnica 9,3 l/100 km
Okresky 7,6 l/100 km
Priemer 9,8 l/100 km
CENA
Základná cena modelu od 42 990 €
Cena testovanej verzie 61 992 €

 

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 3.9 / 5. Počet hodnotení 8

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokAuto, ktoré Škoda už nikdy nevyrobí. Závideli nám ho aj na západe
Nasledujúci článokHovoria, že 1,6 milióna Slovákov príde o auto. Čo na tom nesedí?