Picanto je jedným z najpredávanejších modelov značky Kia vo viacerých regiónoch sveta. Zostáva zvlášť obľúbeným modelom medzi európskymi vodičmi kategórie mini vozidiel, ktorí oceňujú krátke cesty a prístup do obmedzených parkovacích priestorov. A hlavne, zameriava sa na mladých vodičov, ktorí by chceli svoje prvé auto.
Predná časť ako EV9 zo sušičky
Kia nerobí rozdiely medzi segmentami. Súčasný dizajn je natoľko univerzálny a zároveň progresívny, že testované Picanto z A segmentu používa podobnú masku a tvar svetlometov ako päťmetrový elektromobil EV9. Samozrejme, v menšom prevedení.
Chýbajúce centimetre sa ukážu na minimálnych previsoch. Vzadu to vyzerá pomerne nebezpečne pre pasažierov, ak by vodič za vami nedobrzdil. Základný model Kia Picanto sa dodáva so 14-palcovými kolesami, my sme v testovanej najvyššej GT Line mali 16-palcové.
Nečakajte zázraky
My sme sa v interiéru Picanta však jedného zázraku dočkali. Po demontovaní prepážky dvojitého dna a krytu batožinového priestoru sme do 255-litrového kufra dostali kočík. Športový, bez vaničky, ale predsa. Ani druhý rad neurazí, aj keď sem by sme radšej usadili deti.
Vylepšená kabína modelu Kia Picanto je v ponuke v rôznych povrchových úpravách. Vo verzii GT Line je súčasťou štandardnej výbavy balík lesklých čiernych prvkov Glossy Black a voliteľne si možno vybrať balík zelených prvkov Adventurous Green.
Mestské „presúvadlo“
Zákazníci si môžu vybrať 1,0-litrový alebo 1,2-litrový zážihový motor. Jazdili sme so silnejším, ktorý aj odporúčame. Zabudnite na preplňovanie, tu jazdíte s atmosférickým motorom.
Jeho výkon 79 koní síce neoslní, ale ak sa budete držať v pravom jazdnom pruhu a predbiehať len výnimočne, je plne využiteľní do každodenného mestského prostredia. Treba sa však pripraviť na nie úplne bleskové reakcie po stlačení plynu. Mestská spotreba záleží od premávky, prázdne ulice si vezmú 5,5 l/100 km, zápchy si vypýtajú o liter viac.
Vzhľadom na hmotnosť auta a podvozok tu je citeľná každá nerovnosť na ceste.
Infotainment z vyššej triedy
V rámci štandardnej výbavy sa nové Picanto dodáva s navigačným systémom s 8,0- palcovou „plávajúcou“ dotykovou obrazovkou. Pred vodičom je 4,2-palcový digitálny panel s vysokým rozlíšením v združenom prístroji.
V prípade Picanta sa netreba báť párovania s Android Auto cez kábel, všetko tu funguje bezkáblovo cez Bluetooth. Navigačný systém vozidla s 8-palcovou dotykovou obrazovkou je vybavený viacnásobným pripojením Bluetooth. To znamená, že používatelia si môžu súčasne spárovať dve mobilné zariadenia; jedno na hands-free telefonovanie a používanie médií a druhé iba na používanie médií.
Resumé
Áno, v minulosti ste za cenu tohto Picanta mohli mať dobre vybavené Rio alebo Fabiu. Áno, zástupcu o triedu vyššieho B segmentu si viete kúpiť po priplatené niekoľko tisíc eur navyše. Ale Kia Picanto vie napriek tomu dobre poslúžiť ako prvé auto pre mladého vodiča, prípadne druhé auto do rodiny napríklad na rozvoz detí, prípadne nákupy.
TECHNICKÉ ÚDAJE | |
Motor | R4 |
Zdvihový objem | 1197 cm3 |
Max. výkon | 58 kW / 79 k |
Max. krútiaci moment | 113 Nm |
Palivo | Benzín |
Pohon | FWD |
Prevodovka | 5-stupňový manuál |
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY | |
Dĺžka | 3 605 mm |
Šírka (bez spätných zrkadiel) | 1 595 mm |
Výška | 1 485 mm |
Rázvor náprav | 2 864 mm |
Pohotovostná hmotnosť | 915 kg |
Objem batožinového priestoru | 255-1010 l |
Zrýchlenie 0-100 km/h | 13,1 s |
Rozmer pneumatík | 195/45 R16 |
SPOTREBA (počas testu) | |
Mesto | 6,1 l/100 km |
Diaľnica | 7,5 l/100 km |
Okresky | 5,8 l/100 km |
CENA | |
Základná cena modelu | 13 990 eur |
Základná cena testovanej verzie | 18 480 eur |
Pohotovostná hmotnosť 2400? Určite?