Domov SPRÁVY News Keď chcete byť všade prvý. Audi pre maniakov má neskutočný výkon

Keď chcete byť všade prvý. Audi pre maniakov má neskutočný výkon

Foto: Audi

RS e-tron GT je dynamickou vlajkovou loďou elektrickej mobility v Audi. Štvordverové kupé demonštruje technickú odbornosť s neuveriteľným výkonom. 

Okrem synchrónneho motora s permanentnými magnetmi (PSM) na prednej náprave so zosilneným hnacím hriadeľom a výkonom 252 kW (342 k) je elektrické RS e-tron GT vybavené novo vyvinutým PSM na zadnej náprave s výkonom 415 kW (564 k). Launch Control môže krátkodobo využiť zdroje z vysokonapäťovej batérie a elektromotorov s výkonom až 680 kW (925 k), čo je výkon blížiaci sa k hranici hyperšportov.

nabíjanie Audi RS e-tron GT
Foto: Audi
Vylepšený tepelný manažment

Prispôsobený tepelný manažment a inteligentné prepojenie štyroch chladiacich okruhov zohrávajú dôležitú úlohu – najmä v režime RS Performance, ktorý je exkluzívnou vlastnosťou vrcholného modelu. Pri použití zvýšeného výkonu systém tepelného manažmentu zapne obvod striedavého prúdu, aby sa zabezpečilo dostatočné chladenie vysokonapäťovej batérie. Nové zloženie článkov je tiež čiastočne zodpovedné za zvýšený výkon RS e-tron GT s upraveným pomerom niklu, kobaltu a mangánu a skladovacou kapacitou 105 kWh (97 kWh netto).

Audi RS e-tron GT stojí na nabíjacej stanici
Foto: Audi
Elektrický Launch Control

To platí aj pri použití novej funkcie push-to-pass v RS e-tron GT performance, ktorý poskytuje zvýšenie výkonu o 70 kW pri rýchlostiach nad 30 km/h až na desať sekúnd – ako to signalizuje časovač vo virtuálnom kokpite. Keď vodič aktivuje push-to-pass, batéria použije rovnakú mapu ako pri Launch Control. Komponenty pohonu sa zároveň automaticky prepnú do dynamického režimu Audi drive select. Po minimálne desiatich sekundách regenerácie je možné funkciu znova aktivovať.

Interiér Audi RS e-tron GT
Foto: Audi
Extrémne rýchle je aj nabíjanie

Maximálny nabíjací výkon sa zvýšil o 50 kW až na 320 kW. Vďaka tomu sa vysokonapäťová batéria vozidla nabije z 10 na 80 percent za 18 minút na vysokovýkonnej nabíjacej stanici (HPC) za ideálnych podmienok.

Voliteľnú matnú tmavú karbónovú strechu je možné kombinovať s ďalšími voliteľnými karbónovým kamuflážnymi prvkami, ktoré Audi používa po prvýkrát a sú k dispozícii výhradne pre tento derivát. Karbónová kamufláž je použitá vo vložkách v nárazníku, na paneli v spodnej časti dverí, častiach difúzora a bočných spätných zrkadlách. Nová povrchová úprava exteriéru Bedford Green je k dispozícii aj špeciálne pre RS e-tron GT.

Foto: Audi
Umelý zvuk nebude pre každého

Zákazník môže ovládať zvuk vozidla – od tichého elektrického pohonu až po progresívny zvukový zážitok. Športový, objemný a kvalitný zvuk e-tron Sport je súčasťou štandardnej výbavy. Ako počuteľné vyjadrenie progresívneho charakteru Gran Turismo bol zvuk v priestore pre cestujúcich pre výkonný model vylepšený. Zvuk bol detailne zladený, najmä v rozsahu rýchlostí od 70 do 90 km/h.

Dve riadiace jednotky a zosilňovače v kufri generujú samostatné vonkajšie a vnútorné zvuky vydávané z dvoch reproduktorov, jedného zvonku a jedného vo vnútri vozidla. Digitálny zvuk je založený na údajoch, ako sú otáčky elektromotorov, poloha plynového pedála, rýchlosť vozidla a ďalšie parametre. Výsledkom je syntetický zvuk samplovaný z 32 jednotlivých zdrojov – od rôznych skutočných nahrávok až po upravený zvuk syntetizátora – ktorý podporuje prevádzku systému pohonu autentickým a vysoko jemným spôsobom.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 2

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJTS Audi
Predchádzajúci článokNezabudnite odbočiť: Už za pár dní zmenia spôsob, akým sa dostanete z D1 do Žiliny
Nasledujúci článokTEST KIA Picanto, najlepšie malé auto na trhu?