Jogger sa už u nás objavil aj vo verzii LPG s prídavným stanom a možnosťou prespania priamo v aute. Tentokrát sme otestovali 7-miestnu verziu s hybridným pohonom. Tá by mohla bez problémov konkurovať výhodnému plynovému pohonu, no s modernejšou technológiou pod kapotou.
Všetky nové Dacie už jazdia s novým logom na kapote. Konzervatívne tvary modelu Jogger nebolo nutné meniť ani po rokoch nejako výrazne, krabicový tvar a hrany predsa len najlepšie poslúžia na maximálne využitie priestoru. Keď si sadnete za volant, možno vás nebude sprevádzať ten najkvalitnejší materiál v automobilovom priestore, ale to sme tu ani nečakali. Či už si vyberiete 5 alebo 7-miestnu verziu, stále budete mať kam dať batožinu. Áno, v našej konfigurácii je toho priestoru menej, ale stačí pár pohybov a dvojica sedačiek v treťom rade sa pohodlne odklopí smerom vpred a vy tak môžete využívať objem kufra takmer ako pri päťmiestnej verzii.
Deti zajasajú
Pri navrhovaní nielen rodinných automobilov by sa malo myslieť hlavne na to, ako sa budú cítiť pasažieri v druhom rade. Či sem už usadíte dieťa v sedačke alebo na podsedáku, väčšinu času bude váš potomok pozerať von cez bočné okno. To znamená, že okno by malo byť dostatočne veľké, nemalo by mať vysoko spodnú hranu. To všetko Jogger spĺňa a okrem toho ma ešte jednu vychytávku. Sedenie ako v kine. To znamená, že sedadlá v druhom rade sú ukotvené vyššie ako tie v prvom. Deťom tak nič neunikne a budú mať perfektný výhľad von z auta.
Hybrid vs LPG
Keďže nafta nefiguruje v ponuke Dacie, je potrebné si zvážiť, akú alternatívu ponúka. A tie sú hneď dve. Nie príliš úsporné, ale napriek tomu ekonomické LPG s naozaj dlhým dojazdom na obe nádrže alebo hybrid. Táto nová hybridná verzia má všetky výhody existujúceho Joggera bez akýchkoľvek kompromisov – bez straty batožinového priestoru a s rovnako veľkorysým interiérom. Dôkazom viacúčelovej povahy Dacie Jogger je skutočnosť, že integrácia trakčnej batérie hybridného motora bola plánovaná hneď od začiatku. Batéria je inštalovaná pod podlahou vozidla v priestore pre rezervné koleso, kde sa nachádza aj nádrž na LPG pre motor ECO-G 100. Takže naozaj nebude nič obmedzovať váš priestor v interiéri.
Ako to jazdí?
Jogger HYBRID 140 je vybavený automatickou prevodovkou s režimom “B”, ktorý zvyšuje rekuperačné brzdenie a zároveň posilňuje brzdenie motorom. Použitie tohto režimu umožňuje väčšiu rekuperáciu energie a zároveň zvyšuje komfort jazdy v mestských oblastiach. Vodič tak môže obmedziť používanie brzdového pedála, vďaka čomu je cesta jedinečne pohodlná pre neho aj pre všetkých jeho cestujúcich. Dacia uvádza, že 80 % jázd v meste je výhradne na elektrický pohon. My dodávame, že je to určite pomer viac ako 50 % a vy tak budete jazdiť viac ako polovicu času na elektrinu bez spotreby benzínu.
Technologické okienko
Tak ako aj pri modeli Duster, aj Jogger kúpite s automatickou prevodovkou výhradne s hybridom. Jogger ponúka kombinovaný výkon 140 koní. Využíva technológiu so štvorvalcovým benzínovým motorom s objemom 1,6 l s výkonom 90 koní, dvoma elektrickými motormi (motor s výkonom 50 k a vysokonapäťovým štartérom) a automatickou elektrickou prevodovkou so štyrmi prevodovými stupňami spojenými so spaľovacím motorom a dvoma prevodovými stupňami spojenými s elektromotorom. Chýbajúca spojka vo vozidle umožnila Dacii integrovať túto kombinovanú technológiu. A ten dojazd v rozmedzí 800 až 900 kilometrov naozaj stojí za to.
TECHNICKÉ ÚDAJE | Dacia Jogger Hybrid |
Usporiadanie a počet valcov | R4 |
Zdvihový objem | 1598 cm3 + elektromotor |
Max. výkon | 104 kW / 140 k |
Max. krútiaci moment | 148 Nm (spaľovací motor) + 205 Nm (elektromotor) |
Palivo | Benzín |
Pohon | FWD |
Prevodovka | 4-stupňový automat |
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY | |
Dĺžka | 4 547 mm |
Šírka (bez spätných zrkadiel) | 1 784 mm |
Výška | 1 691 mm |
Rázvor náprav | 2 897 mm |
Pohotovostná hmotnosť | 1 481 kg |
Objem batožinového priestoru | 708 l |
Zrýchlenie 0-100 km/h | 9,8 s |
Rozmer pneumatík | 205/60 R16 |
SPOTREBA (počas testu) | |
Hybrid | |
Mesto | 5,2 l/100km |
Diaľnica | 6,2 l/100km |
Okresky | 4,9 l/100km |
Dojazd | 800 km |
CENA | |
Základná cena modelu | 16 200 eur |
Základná cena testovanej verzie | 24 900 eur |