Domov TESTY Nové vozidlá Hľadáte praktické auto s veľkým kufrom a nízkou spotrebou? Tu je

Hľadáte praktické auto s veľkým kufrom a nízkou spotrebou? Tu je

Renault Symbioz zadný svetlomet
Foto: Marek Gorozdos

Aj keď Renault o svojom novom SUV modeli hovorí ako o zástupcovi C segmentu, ten už je v ponuke obsadený modelom Austral. Symbioz by mal byť prístupnejšou alternatívou, na dĺžku meria o 10 centimetrov menej a má o niečo menší batožinový priestor ako jeho väčší súrodenec.

Dizajnom sa Renault Symbioz nápadne podobá na menší Captur, no od B-stĺpiku ide vlastnou dizajnovou aj rozmerovou cestou. Cenovo sa viac približuje modelu Austral, ale rozmerovo je bližšie modelu Captur. Základná cena je od Capturu vyššia až o 9 000 eur, no od Australu je lacnejší len o necelých 3 000 eur. Zákazník si tak bude musieť vybrať medzi cenou, rozmermi, prípadne zameraním toho-ktorého modelu.

Renault išiel v prípade obľúbeného a vysokopredávaného modelu Mégane do rizika. Manažment v čase vývoja novej generácie predpokladal, že elektrifikácia európskeho automobilového trhu bude prebiehať pružnejšie a rýchlejšie. To sa však zatiaľ nestalo, a preto tú malú dieru, ktorá vznikla v modelovom portfóliu, sa v Renaulte rozhodli zaplniť modelom Symbioz. Dali by sme však ruku do ohňa za to, že presne takto by vyzeral nový Mégane so spaľovacími motormi.

Renault Symbioz
Foto: Marek Gorozdos

Známy interiér

Kokpit nás ovial vánkom známych ovládačov a displejov. Áno, súčasné modely Renault majú veľký centrálny vertikálny displej s peknou grafikou, rýchlymi odozvami a, samozrejme, spojením cez Android/Apple s telefónom. Poloha vodiča je pohodlná a vertikálny formát obrazovky infotainmentu uľahčuje prístup, najmä na cestách. Najviac nás upútala panoramatická strecha Solarbay, ktorá bola prvýkrát videná na modeli Scenic. Je veľmi efektná, využíva tekuté kryštály ponorené do polyméru medzi dvoma sklenenými doskami, ktoré pri elektrickom nabití menia zarovnanie, aby zosvetlili alebo stmavili scénu podľa potreby. Je tiež pomerne praktická, pretože je ľahšia a aerodynamickejšia ako tradičné strešné okno a ponúka viac priestoru nad hlavou v interiéri.

interiér modelu Renault Symbioz
Foto: Marek Gorozdos

Jazda s full-hybridom

Momentálne nie je v ponuke žiadny iný typ pohonu. To sa má však v priebehu budúceho roka zmeniť. Do ponuky by mali pribudnúť benzínové motory s nižším stupňom elektrifikácie, takže je predpoklad, že model by mohol byť ešte cenovo dostupnejší. Hybrid využíva 6-stupňový automat, kde sú dva stupne vyhradené pre elektromotor a 4 stupne pre spaľovací motor. Jazda v meste využíva pri rozumnom narábaní s plynovým pedálom čisto elektrický pohon, čo sa odzrkadlilo na priaznivej spotrebe okolo 5,5 l/100 km. Aj keby ste nemali spárovaný mobil s autom, navigáciu zabezpečuje Google a ich mapy. Nepotešilo nás rozlíšenie cúvacej kamery, ktoré je naozaj slabé.

Foto: Marek Gorozdos

Medzisegment

Vnútorný priestor, hlavne ten na zadných sedadlách, patrí k tým menším a aj keď sa tu dve dospelé osoby usadia, patrí skôr deťom. Naopak, poteší batožinový priestor, ktorý oproti tomu v Capture narástol. Zadný rad je posuvný a kapacita batožinového priestoru je tak v rozmedzí od 492 do 624 litrov. Praktickej stránke pomáha aj dvojité dno oddelené masívnou a pevnou prepážkou.

Renault si tak pre motoristov pripravil náročnú úlohu v podobe mierneho miešania segmentov. Režim B umožňuje jazdu len s jedným pedálom takmer bez nutnosti brzdenia a zároveň týmto spôsobom dokážete výrazne nabiť malú batériu. Aj keď automobilkou pomer deklarovanej elektrickej jazdy po meste (80 %) hlavne v zimných mesiacoch nedosiahnete, zapájanie benzínového agregátu nie je výrazné. Nevyhnete sa ani typickému hybridnému vytáčaniu motora do vysokých otáčok.

Foto: Marek Gorozdos

Verdikt

Aj keď je vašou prioritou priestor a máte dvojicu detí, mali by ste zvládnuť kapacitu modelu Symbioz. Celkovo až 28 asistenčných a bezpečnostných systémov sa postará o ich bezpečnosť, slušný dojazd cez 700 kilometrov sa postará o bezproblémovú prevádzku a ak by vám to nestačilo, vždy je tu Austral. Ten už bude bez kompromisov.

Renault Symbioz - Prvá jazda, prekvapila nás jedna vec!

TECHNICKÉ ÚDAJE Renault Symbioz
Usporiadanie a počet valcov R4
Zdvihový objem 1598 cm3 + elektromotor
Max. výkon 105 kW / 143 k
Max. krútiaci moment 250 Nm
Palivo Benzín
Pohon FWD
Prevodovka 6-stupňový automat
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY
Dĺžka 4 413 mm
Šírka (bez spätných zrkadiel) 1 562 mm
Výška 1 575 mm
Rázvor náprav 2 638 mm
Pohotovostná hmotnosť 1 498–1 551 kg
Objem batožinového priestoru 460–624 l
Zrýchlenie 0-100 km/h 10,6 s
Rozmer pneumatík 225/45 R19
SPOTREBA (počas testu)
Hybrid
Mesto 5,2 l/100km
Diaľnica 6,3 l/100km
Okresky 4,5 l/100km
CENA
Základná cena modelu 27 500 eur
Základná cena testovanej verzie 36 500 eur

 

Veronika už 8 rokov používa športový Mégane R.S. ako daily car

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 3.8 / 5. Počet hodnotení 17

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokElektrický Range Rover trápia v extrémnych horúčavách
Nasledujúci článokTo sa podarilo. Nové Škodovky majú geniálnu funkciu

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here