Domov TESTY Nové vozidlá TEST Mitsubishi ASX: Po facelifte s vlastnou identitou

TEST Mitsubishi ASX: Po facelifte s vlastnou identitou

Konečne. To je prvé, čo nám napadlo pri pohľade na nové Mitsubishi ASX. Už to totiž nie je jednoduchý klon Renaultu Captur. Teda, aspoň na prvý pohľad nie.

Facelift priniesol Mitsubishi ASX vlastnú tvár. Aj keď predné svetlá a denné svietenie zostali rovnaké ako pri Capture, nový predný nárazník, maska a agresívnejší dizajn chladiča dodávajú autu typický vzhľad Mitsubishi. Unikátny je aj dizajn 18-palcových diskov, pričom v základe jazdí ASX na 17-palcových kolesách.

2025 TEST Mitsubishi ASX - Konečne odlišný?

Zmeny sú síce decentné, ale celkovo priniesli pozitívnu zmenu a ASX pôsobí možno ešte lepšie než francúzsky brat. Škoda, že v zadnej časti sa dizajnérom nepodarilo priniesť nič nové, a tak tu naďalej bije do očí pozícia parkovacej kamery.

Mitsubishi ASX
Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Jeden z najlepších infotainmentov

Mitsubishi profituje z prvotriedneho softvéru Renaultu, ktorý prináša integrované služby Google a celkovo intuitívne ovládanie. Aj po facelifte si zachováva samostatné ovládanie, čo je veľké plus. Jedinou výčitkou k digitálnej sfére je absencia ukazovateľa spotreby od štartu na digitálnom prístrojovom štíte, ale to je naozaj iba maličkosť.

Mitsubishi ASX
Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Materiálovo je Mitsubishi ASX na obstojnej úrovni. Kontaktné plochy sú na dotyk príjemné, na menej exponovaných miestach už nájdeme lacnejšie plasty. Bohaté úložné priestory dopĺňa zadná posuvná lavica, ktorá umožňuje zväčšiť priestor pre pasažierov alebo batožinu. Kufor tak ponúka objem 422-553 litrov (podľa konfigurácie), avšak pri full-hybridnej verzii treba rátať so zmenšením o 100 litrov.

Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Jedna-trojka pod kapotou je ideálna, ak…

Pod kapotu si môžete zvoliť základný 1,0-litrový turbobenzín (91 k) s manuálnou prevodovkou. My sme však testovali stred ponuky a to síce mild-hybridný 1,3-litrový benzín so 7-stupňovou automatickou prevodovkou DCT. V prípade, ak ste fanúšikom troch pedálov, zvoliť si môžete aj 6-stupňový manuál. Vyššia úroveň elektrifikácie je potom samonabíjací hybrid. Dvojspojková prevodovka dokáže občas zmätočne reagovať pri rozjazdoch, ale na druhú stranu chválime jej režim plachtenia, keď s vyradenou rýchlosťou využíva maximum kinetickej energie.

Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

V reálnych podmienkach si v meste vypýta 6-8 l/100 km, na okreskách skvelých 5,3 l a na diaľnici 6,2 l. To je pre agregát, ktorý atakuje 160 koní (116 kW/158 k) veľmi slušné a dynamicky rozhodne nesklame. Full-hybrid sa viac hodí do mestskej prevádzky, zatiaľ čo mild-hybrid je výborný pre diaľničné trasy a okresky, takže vyberať musíte podľa profilu vašich najčastejších ciest.

Mitsubishi ASX
Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Ktorú výbavu zvoliť?

Aj po facelifte ostáva zachovaná bohatá ponuka asistentov vrátane adaptívneho tempomatu, aktívneho udržiavania v pruhu, či automatického parkovania. 1,3 DI-T je k dispozícii od výbavy Invite+ za 25 200 €, ktorá v sebe zahŕňa vyhrievané sedadlá, bezkľúčové štartovanie, automatickú klimatizáciu alebo plnú konektivitu.

Mitsubishi ASX
Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Vyššie stupne výbavy pridávajú prvky ako kožené sedadlá, prémiový audiosystém, strešné okno alebo 360-stupňový kamerový pohľad, pričom cena tak môže ľahko preskočiť k 30 000 €. Príplatková výbava je obmedzená prakticky len na dvojfarebné lakovanie, takže zvoliť správnu výbavu bude kľúčové. Za nás môžeme odporučiť strednú výbavu Intense+, ktorá zahŕňa adaptívny tempomat, vyhrievaný volant a sedadlá, predné a zadné parkovacie senzory, bezdrôtovú nabíjačku alebo sledovanie mŕtveho uhla. Jej cena s 1,3 DI-T a prevodovkou DCT je 27 300 €.

Mitsubishi ASX
Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Záver

Mitsubishi ASX má konečne vlastný charakter a je ešte lepšie než predchodca. Ponuka motorov môže zaujať aj zákazníkov, ktorí chcú čo najjednoduchší motor, ale aj pokročilý hybrid. Mild-hybrid je takou strednou cestou, avšak v hustej mestskej prevádzke si vie vypýtať viac. Pri výbere medzi Mitsubishi ASX a Renaultom Captur v konečnom výsledku pravdepodobne rozhodnú aktuálne akcie a ponuky výbavy, ale po dizajnovej stránke si konečne Japonci naklonili priazeň na svoju stranu. Teda, aspoň v prednej časti. Viac sme sa Mitsubishi ASX venovali vo videorecenzii.

2025 TEST Mitsubishi ASX - Konečne odlišný?

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 5

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokBMW skoncuje s touto funkciou. Zistili, že nikto ju nepoužíva
Nasledujúci článokNejde naň zabudnúť. Legendárne BMW oslavuje 20. narodeniny